Perşembe, Ekim 10, 2013

Susam Sokağına Gizlice Girdim Dün Gece


   Dün geceden beri kurabiyee kurabiye diye sayıklıyorum. Bu kadar canımın istemesinden sonra tabii ki rüyamda Susam Sokağında gezinirken buldum kendimi. Ne alaka niye bir pastanede geçmedi olaylar da Susam Sokağında buldun kendini derseniz, rüyamda çok eğleneyim diye ilginç bir dua ettim bu sefer yatmadan önce. Sanırım o yüzden oldu bütün bunlar.. Kendi kendime bir de şarkı tutturmuşum,

ne komik, çok komik, gerçekten çok komiiik
insanlar farklı gülerler komik şeylere
kimi "ha" der, haaa
kimi de "ho", hooo
kimi atar kahkaha, hahaha
kimi tutamaz kendinii...

diye:) 


   Gerçekten de ne kadar iyi geldi hala dışarı çıktığımda sallana sallana yürümek istiyorum sanki:) Delirdim galiba. O kadar şeyi bünyem kaldıramadı. Sonunda böyle tuhaf tuhaf şeyler gördüm ve üstelik gördüklerimi de yaşamadığıma üzüldüm bu sabah. Dengem şaştı. Niye böyle oluyor diye düşündükçe insan kendi sıkıntısını arttırıyor. O yüzden hiç düşünmemek en iyisi. İşte hiç düşünmeyince de Susam Sokağında geziniyorsun:) Ortası yok herhalde!

   Tamam uzatmadan bugün restoran yazısı yerine kurabiye tarifi veriyorum:) Ben gecenin bir yarısı yapıp yedim. Pek lezzetli olmuş. Şimdi izninizle çıkıp biraz spor yapacağım. Yok yok yediğim yarım kilo kurabiyeden değil. Hava miss ve keyfim yerinde şöyle filmlerdeki gibi merhaba bay bilmem ne, günaydın bayan şu kişi diye herkese selam verip dolaşayım diyorum. Delirdiysek tam delirelim di mi ama? :) 

   İşte tarifim,

Kurabiye Canavarı Kurabiyesi :)

200 gram tereyağ
300 gram şeker
1 adet yumurta
1 paket vanilya
300 gram un
1 paket kabartma tozu
250 gram damla çikolata

Damla çikolata dışındaki bütün malzemeler karıştırılıp hamur haline getirilir.
Damla çikolata eklenip, karıştırılır.
Bir dondurma kepçesi ile kurabiye hamuru aralıklarla tepsiye konulur.
Su bardağının altı ile hamur toplarını yarım santim kalınlığında olacak şekilde düzleştirin.
Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 15 dakika pişirilir.


Kurabiyeleri mutlaka yağlı kağıt üzerinde pişirin. Fırından çıkarttıktan sonra hemen tepsiden almak gerekiyor. Ancak o kadar yumuşak oluyorlar ki parçalanıyorlar. Kağıdın kenarlarından tutarak toplu halde tepsiden çıkartmak çok kolay oluyor.
Kurabiyeler pişmedi diye 5 dk fazla pişirdim fakat çok sert oldular. Siz rengi koyulaşmadan fırından indirin.
Pişerken kurabiyeler daha da yayılacaktır. Tepsideki mesafeyi ona göre ayarlamayı unutmayın.
Damla çikolata yerine normal çikolatayı bıçakla parçalayarak da kullanabilirsiniz.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder