Çarşamba, Ekim 09, 2013

AQP'nin PAQETİ


 
   Yazmayacağım, yorum yapmayacağım dedim ama ben yine dayanamadım! Hayatımda olup bitenden bahsederken asıl bahsedilmesi gereken şeyleri atladım. Daha doğrusu yazmamaya özen gösterdim. Ne yanlış. Sesimizi çıkarmaya başlamışken göz göre göre kendilerine uymayan şeyleri ortadan kaldırmaya çalışan bir hükümet var karşımızda. Niye susuyoruz?

   Ben aşağıdaki yaşananlardan çok rahatsız oluyorum! Ya siz?

   Yaldızlı paket açıldı, nihayetinde; hani içinden oyuncak çıksın diye bekleyen beş yaşındaki çocuğa tshirt, terlik, pijama hatta kitap ve daha ileri giderek don-fanila çıkmış gibi oldu herkes!

   Beni sorarsanız hiç hayal kırıklığına uğramadım. Hatta 'Ayy bu kadar mıydı?' derken buluyorum kendimi..

   Daha fenasını bekliyordum yani..

   'Kızım, sen demokratikleşme istemiyor musun?' diye soracak olan varsa peşine söyleyeyim: Bu ülke bir değil, iki değil, kaç çeşit düşmana karşı kurtarılmış bir vatan toprağı olup, kurtaran ise isteseydi Sultan, Kral, Şeyh olarak kendine paye verirdi.

   Demokrasi, İnsan Hakları, ileri demokrasi diye önümüze sunulanlar Mustafa Kemal Atatürk'ün neredeyse yüz yıl öncesinde kurduğu Türkiye Cumhuriyeti ile kıyaslanınca komik kalıyor!

   Eşeği kaybettirip de buldurmak bir yana, kaybolan eşek kör-topal olmuş, hatta 'Bu halde yaşamasın bari' denilerek sahibini kaybolan eşeğini öldürmeye ikna etme durumudur ki 'Yawi iyiqi böyle bir fiqir verdi, sağ olsunm' diye alkış tutuluyor.

   Duyan da bu ülkede demokrasi hiç olmadı da, 'Demokrasi geliyor!' diye vatandaş elleri patlayana kadar alkışlıyor sanır. Bir yazın bakalım Google'a, bir sorun: Kadınlara seçme ve seçilme hakları hangi ülkeler tarafından hangi yıllarda verilmiş. Bir tıqla yaw, ne qaybedersin?

   Türbanın kamusal alan için önünün açıldığını, tesettürlü bir bayan paketten önce dile getirmişti. Demek ki hepsinin haberi zaten vardı. Bir yerde iyi oldu! Artık 'Türban' üzerinden siyaset yapılmayacak. 

   Andımız ile çok uğraşılmıştı, hiç şaşırmadım. Aslında olay 'Doğruyum, çalışkanım! gibi bölümlerle ilgili değil, 'Türküm!' diye başlamasıyla ve 'Ey büyük Atatürk, açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim. Varlığım Türk varlığına armağan olsun! Ne mutlu Türküm diyene!' bölümleriyle ilgili...

   Mesela AQP (!) en büyük liderin kendileri olduğunu savunuyor. Türk kimliği Kürtleri rahatsız ediyor sanıyoruz ama belki de Arap kültürünü devam ettirmek isteyenleri de rahatsız ediyor, kim bilir? Mesela Atatürk'ü diktatör olarak gösterme çabasındalar; neymiş devrim yapmış! Nine'nin başındaki yazmayı almışmış! Kurtardığı topraklara sultan, kral, şeyh olmak varken demokrasiyi getirmiş, huu!

   Kurtarılan topraklar üzerinde kurulu demokratik sistem nedeniyle seçilip de sultan olmaya çalışanlara duyurulur.

   Paketten fışkırıp da sürpriz yapmayan, zira medyaya yansımıştı zaten, bana göre en tehlikeli madde !Nefret, ayrımcılık, yaşam tarzına müdahale gibi suçlar' bölümü. İlk başta aman ne güzel ne yapmak istersem yaparım gibi görünse de, en ufak bir eleştirin bu maddeye girecek. Öyle, madem böyle, mayoyla dolaşırım desem de diyemeyeceksin; o ayrı bir maddeye girer, sonuçta!

   Mesela inancım gereği deniz kenarında bira içmek istiyorum desen, karşına farklı bir yasak çıkar, otobüsü durdurun, namaz kılacağım diyene ise bu madde destek olur. Şekerim zannetmeyin ki aynı hak hukuk sana da işleyecek.

   Neyse sanıldığı kadar salak değil herkes de, tıynetine olmasa da oyunu kurallarına göre oynayarak aklı-fikri, vicdanı hür bir neslin yok olmasına ne izin verir ne de göz yumar. Çocuklarını yedirmeyecek anne ve babaları ille de var!


   Neyse Elmalı Vanilyalı Kek yapıp yiyelim de ağzımızın tadı yerine gelsin :)



  • 5 bardak dilimlenmiş ekşi elma
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak kuru üzüm
  • 1/2 bardak kıyılmış fındık
  • 1/4 bardak zeytinyağı
  • 2 çay kaşığı vanilya
  • 1 çırpılmış yumurta
  • 2,5 elenmiş tam tahıllı un
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı öğütülmüş tarçın

  • Fırını 180 derecede ısıtın. Büyük bir kasede elma, şeker, kuru üzüm ve fındığı karıştırın. 30 dakika dinlendirin.
  • Yağ, vanilya ve yumurtayı çırpın. Un, kabartma tozu ve tarçını da karıştırın. Ardından elmalı karışımı ekleyin ve her malzeme nemlenene kadar karıştırıp bırakın. Dilerseniz çikolata parçaları da ekleyebilirsiniz.
  • Tepsiyi yağlayın ve karışımı dökün. 35-40 dakika kadar pişirin. Servis etmeden önce dilimleyin.



1 yorum: