Çarşamba, Ekim 02, 2013

Salaklar ve 'Dünya Mutfaklarına Seyahat' Ah Ne Tezat


      En salak arkadaşlarım evlendi (her evlenen üstüne alınmasın rica edeceğim), demek evlenmek akıl ile olmuyormuş.

   Daha salak arkadaşlarım benden daha iyi maaşta iş buldu, demek yine akılla ölçülmüyormuş bu meseleler.

   Bazıları çok iyi yerlerde okullar okudular, kaydırma yapmış olasılıkları var diye avuttum kendimi.

   Albüm yapan bile oldu, Ajdar’ı da baz alırsak bu da akılla ölçülemedi.

   Bir arkadaşıma Charles Dickens deyince Charlie Chaplin hakkında bir şeyler söylüyorum sanıp “ne güzel bıyıkları var, hele tulumlarına bayılıyorum” dedi (?!), şimdi bu yaşında kendisine ait lüks bir arabası ve evi var. Bu yazı da bu konuşma sonrası ortaya çıktı zaten.

   Sonra da dedim 'teheyhey hayat, nerede şey edecektik biz bu aklı'. Aptal olmak huzurlu olmak demek herhalde. Kafamdaki beyin bile ne zeki bak, yıllardır taşıttırıyor kendisini baş üstünde. 'Bundan sonra aptalın önde gideni olurum en azından akıllının arkada gideniyle 3-5 muhabbet eder, neşemizi buluruz'. Bu son cümleyi hep söylemek istemişimdir. Hiç benim tarzım değil ama çok eğlenceli. Sonunda ilgili bir konum oldu.

   Bazen de işte böyle yazmak istiyorum. Aman kibar olayım cümlelerime dikkat edeyim diye yazdıkça içimdeki canavar ortaya çıkmak için çabalıyor. Arada o canavarı serbest bırakmak gerekiyor galiba:)

   'Bugünün kitabını yaz artık Dilaraaa' diyenler için tamam tamam artık ona geçiyorum ve tekrar ciddi halime bürünüyorum. Dünya Mutfaklarına Seyahat:Sıradışı 500 Gurme Adres işte bu haftanın kitabı.



   Uzak diyarlarla ilgili hayal kurarken aklınıza ilk gelenler, sokak pazarları, beş yıldızlı restoranlar, çirftlik mutfakları, eski zaman hanları, görkemli üzüm bağları, küçük bira imalathaneleri ve egzotik baharatlardan oluşan bir gökkuşağıysa eğer "Dünya Mutfaklarına Seyahat:Sıradışı 500 Gurme Adres" iştah kabartıcı bu fantezilerinizi gerçekleştirmeniz için size yol gösteriyor.

   Bu yolculukta lezzetin peşinde dünya turuna çıkıyor ve sanki oradaymışsınız gibi içinde kayboluyorsunuz ama daha da fenası bu da yetmiyor ve gitmek için binbir türlü planlar yapmaya başlıyorsunuz.

   Özel tatlar ve malzemeler, sıradışı pazarlar, mevsimlik keyifler, gözde sokak lezzetleri, seçkin yemek kentleri, en kaliteli şarap, bira ve daha fazlası ile birlikte eşsiz tatlılar sizlere eşlik ediyor.

   Ayrıca bu yolculuk sırasında eski moda şekerleme dükkanlarından yemek düşkünlerine özel bisiklet turlarına kadar birçok başlıkta toplanan 'Yirmiyi Aşkın En İyi On Listesi', Tayland usulü salatadan İrlanda'nın sodalı ekmeğine ve oradan Jamaika jerk sosuna kadar dünyanın dört bir yanında sizi bekleyen otuza yakın iştah kabartıcı yemek tarifini evinize misafir ediyorsunuz.

   İşte böyle bir kitap bu kitap! Gitmeseniz bile bilmeniz gereken o kadar çok şey var ve hepsi de bir kitapta toplanmış. Belki bir sonraki tatilinizi bu kitaba göre seçeceksiniz. Belli mi olur? Ne de güzel olur..

4 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum yazının ilk bölümüne. Kimler neler oldu kendine bir bak dediğim çok oluyor. Zeka değil de sanırım şans mı kader mi artık, başka bir şey yönetiyor bu işleri, başka cevap bulamadım kendimi böyle avutuyorum.

    Kitabı da aklımın bir köşesine yazarken, filmlere ne oldu yahu? Ne güzel izliyorduk, feedback vermeye üşendik diye yazmıyorsanız, haklısınız.

    Sevgiler,

    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepçim seni artık merak etmeye başladım haberin olsun:) Eminim şans ve kader çok etkilidir hayatımızda ama bir o kadar da bizde bitiyor olay. Tercihleri kabullendiğimiz zaman ve o dönem öyle olması gerekiyordu şimdi ne yapabilirim diye bakarsak olaya eminim daha mutlu edici sonuç yaşanıyor. Filmlere gelirsek, cuma günleri film yazıyorum ama doğrusunu istersek mutfak konulu filmlerin hemen hemen hepsini tükettim:) bulmakta zorlanıyorum. Aradıkça farklı kitaplar bulmaya başladım ve yazmadan geçemeyeceğim türden hepsi. Buldukça yazacağım.

      Sil
  2. yazilarin seker tadinda olmaya basladi

    YanıtlaSil