Cuma, Ekim 11, 2013

Hem Uyurum Hem Gezerim Uykuda Bile Yemek Yaparım!


      Merhaba sevgili blog okuyucularım. Bu seferki postumuz uyurgezerlik, uyurkonuşurluk, uyurhazırlanırlık ve uyurgülerlikle ilgili. Neden böyle bir konu seçtim çünkü 4 alanda da hat safhada tecrübeye sahibim. Anılarımla anlatacağım her birini.

Uyurgezerlik

   Aslında aralarında en seyrek yaptığım bu. 2 ya da 3 yılda bir olur. Ya evi bir turlarım ya ayaktayken uyanırım ya biri uyandırır 'git yerine yat dolaşma buralarda' der, bir şeyler mutlaka olur. Ben bu halime alışığım da şahit olan insanlar açısından baya korkutucu bir durum olabiliyor. En yakın örneği bu yaz gerçekleşti. Çok sevdiğim bir arkadaşım bende kalıyordu. Saat geç olunca artık yatalım dedik. Fakat o bu yatışın korku dolu bir geceye gebe kalacağından habersizdi.

   Rüyamda bir davet sahibi olduğumuzu ve misafirlerin salı günü gerçekleşecek davete pazartesi gecesi 12'yi vurur vurmaz gelmeye başladıklarını gördüm. Hiçbir şey hazır değildi. Üstelik yatacaktık biz. Nereden çıkmışlardı bunlar? Deli miydi bunlar da 12 olur olmaz salı oldu diye gelmeye başlamışlardı. Üstlerinde balo elbiseleriyle geliyorlardı. Yataktan fırlayıp camdan dışarı bakmaya başlamışım. Ben korkuyla bağırıyorum 'Geliyorlar!' Sonra arkadaşımı uyandırıyorum 'Kalk geliyorlar' diyorum. Kızın sesine uyandım sonra 'Noluyor ya, kim geliyor?!' Uyandığımda karanlık boş sokağa bakarken buldum kendimi. Yemin ediyorum kendimden tırstım. Kim bilir ne geliyor sanıyordu. 'Tamam yat bir şey yok' dedim. Nasıl yatsın. Işığı yaktı 'noldu şimdi ya?' dedi.

Uyurgezerim ben.
Neysin sen?!
Ya rüya görmüşüm bir şey yok.
Nasıl bir şey yok ya aklım çıktı burda geliyorlar da geliyorlar kim geliyor yahu?

Dedim böyleyken böyle davetliler geliyordu dedim. O zavallım da beni öyle görünce içime töbe bismillah üç harfli falan girdi sanmış. Direk ayaklarıma bakmış. Nerden geliyorsa aklına böyle şeyler.

Uyurkonuşurluk

   Bunu herhalde hepiniz yapıyorsunuzdur. Yapmışsınızdır, ne bileyim bir mırıltı falan olmuştur en azından. Ama bana uykuyla uyanıklık arası o ince çizgide sorduğunuz bütün soruların cevabını rahat alırsınız. Ama o anı yakalamak da o kadar kolay bir şey değil. Eğer çok net cevaplar veriyorsam muhtemelen karşımdaki insanı yiyorumdur. Henüz uyumamışımdır, o manyak da beni konuşturacağını sanıyordur. Bunu genelde abime yaparım. O da 'gece seni nasıl konuşturdum ama' diye dalga geçer. Sevindiririm garibanı.  Ama Meryem bu işin piridir. Saygı duyar, düğme iliklerim önünde.

Bir keresinde gece 3 sularında kızın başına dikilip şu muhabbeti yapmışlığım vardır;

Ben şofbenin düğmesini çevirdim gerisini sen çevir.
Ne yapayım?
Ben çevirdim bir kere bekle sen çevir sonra.
Anlamıyorum ki ne diyor, ne yapayım?
Of çok uykum var ben yatıyorum.

   İşin ilginç yanı ben tüm konuşmalarımı hatırlıyorum da. Yani öyle sabah kalkınca hatırlamıyorum falan gibi durumlar olmuyor. Gayet net ne yaptığımı bilerek de geziyorum. Ama işte o an çok mantıklı geliyor yaptığım, söylediğim şeyler. Hep o rüyaların yüzünden. Hala bazı şeyleri gerçek mi rüya mı diye karıştırıp 'şöyle şöyle bir şey olmuş muydu?' diye sorarım. Ah benim enteresan kaderim...



Uyurhazırlanırlık

   Bu da aralarında en nadir olanlarından. Ama en çok bunu yaparken uyandığımda kendimi kötü hissettim. Okul zamanları çok olurdu. Birden yataktan fırlar üstümü giyerken uyanırdım. Hep bir geç kalacakmışım hissi vardı demek ki içimde. Ya çantamı hazırlarken ya yatağımı toplarken ya da üstümü başımı giyerken uyanırdım. Kendime alışık olduğum için hiçbir şey olmamış gibi geri yatağa girerdim.

   Geçenlerde de çekmecemi karıştırırken uyandım. Bir şey arıyorum ama ne kadar hevesliyim ne kadar heyecanlıyım. Bir şey bulacakmışım gibi. Kendi gürültüme uyanınca yaptığım şeyin saçmalığını fark edip yatmaya devam ettim zaten.

Uyurgülerlik 

   En çok bunu yaşattığım arkadaşıma üzülürüm. Çünkü en çok o korkmuştu. Bitanecikim. Üniversite döneminde evde ders çalışma niyetiyle toplanmıştık. O gece bende kalacaktık. Fakat hayatımda geçirdiğim en kötü günlerden biriydi. O kadar kötüydü ki bir an önce uyuyup her şeyi kısa süre de olsa unutmak istiyordum. Koltuğa uzandım çok kısa süre içerisinde uyudum ve rüyamda beraber kaldığım iki arkadaşımı görüyordum. Elif bana 'Dilara sen çok komiksin ya' diyordu, sonra Eda'ya dönüyor, 'Eda sen de komiksin de..' sonra bana dönüyor, 'Dilara da komik ama ..' diyor ve bir türlü hangimizin daha komik olduğu kararına varamıyordu. Böyle bir Şaban hali olmuştu yüzünde. Gülmeye başladım, katıla katıla gülüyordum rüyamda Elif'in o mimiklerine.

Noluyor be!
Eda korkma, tamam şşş. Dilara uyanıksın dimi ?

   Konuşmaları duyuyordum bir de çok derinden gelen kahkaha seslerini. Sonra kendi kahkahama uyanınca tüm ciddiyetimle 'Ay noldu?' dedim. Eda hortlağa bakar gibi bakıyordu. Elif ona nazaran daha soğukkanlıydı.

Ben mi gülüyordum?
Hasta mısın ya sen?
Kaç soru çözdünüz ben uyurken?
?!

   Uyumaya başlayalı 5 dakika bile olmamıştı oysa. Ne oluyorsa uykuyla uyanıklık arası o ince çizgide oluyor ya zaten. Seviyorum ama bu özelliğimi. Çok acayip korkuyorlar ya. Atıyorum hafızaya, beyin bedevaa bedevaa ya döndürüp döndürüp izliyorum. Yeni kurbanlarım olursa yine paylaşırım sizinle..

   İyi bir uykuya en iyi gelen şey akşam yemeğinde yenen bir balık ve yanında güzel bir şarap bana göre. Bu yüzden Somon tarifi veriyorum. Yanında damak tadınıza uygun güzel bir şarap da olursa mm  mis!



Sarımsak Ve Hardal Soslu Somon Balığı

4 adet somon fileto
Birkaç dal maydanoz
3 çay kaşığı dijon hardalı
5-6 diş sarımsak
Kekik
Karabiber
Limon
1 veya 2 yemek kaşığı sirke
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Tuz

Maydanozları çok ince doğrayın.
Sarımsakları soyup ezin.



Zeytinyağı, dövülmüş sarımsak, hardal, kekik, karabiber, tuz ve sirkeyi iyice karıştırın.
Karışımı somon filetolarının üzerine fırça yardımıyla sürün ve limon dilimleriyle süsleyin.
Filetoların her birini ayrı ayrı yağlı pişirme kağıdına sarın.
Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 30 dakika kadar damak zevkinize göre pişirin.
Servis yapmadan önce doğranmış ufak maydanozla süsleyin.




2 yorum:

  1. ya kizim ne diyeyim ben sana simdi.seni cok seviyorum.sirlarinin cogu da bende soru cevap seklinde alinmistir. sen o ince cizgideyken...

    YanıtlaSil