Perşembe, Ekim 03, 2013

Eftalya Balık - Bol Fosfor..



   Geçen akşam bir arkadaşın doğum günü için Eftalya Balık Restoranını tercih ettik. Biz oraya vardığımızda masa önceden hazırlanmış ve belli başlı mezeler konmuştu. Beyaz peynir, kavun, peynirli karışık salata, levrek sarma, deniz börülcesi, turşu, kırmızı soğan ve zeytinyağlı domates, patlıcan salatası ve mısır ekmeği. 
   Bir tek levrek sarma ilginç göründü gözüme, gerçi tadınca bir olayı olmadığına kanaat getirdim. Körinin çok ağır bastığı bir tür soğuk balık mezesi olmuş, hoşuma gitmedi. Hop ilk eleştiriii..


   Ara sıcak olarak karides, bir de kalamar tava aldık. Bir de bunların yanına levrek marine. Karidesi çok pişirmemişler, tadı yerindeydi. Kalamar da yine öyle, olması gerektiği gibi pişmiş, lastik olmamıştı. Ben diğerlerinin tabağına göz dikmedim değil ayıp olur diye doymuş taklidi yaptım.


   Ara sıcaklarda bittikten sonra gelelim ana yemeğe.. Bu noktada oldukça seçenek mevcut. Favorim kemik üstü dülger, bunu gerçekten kesinlikle denemelisiniz çünkü  balık değil adeta lokum. Buna alternatif olarak fener kavurma ya da pisi balığı seçilebilir bu ikisi de gayet iyi alternatifler.
   Bol beşamel soslu, midyeli, kalamarlı, karidesli, levrekli bir güveç hazırlıyorlarmış. Müşteriler bu yemekleri çok seviyormuş.
Belki benim damak tadım farklı. Yerken de deniz ürünleri yediğimin farkına varamıyorum. Bunların daha çok deniz ürünlerine yeni yeni alışmaya başlayan çocukların hoşuna gideceğini düşünüyorum. 
   

   Eftalya ızgara sarıkanat öneriyor bir de. Kılçığı alınıp, ağır ağır pişiriyorlarmış. İnsan bu olağanüstü lezzetli ve has suyu içinde kalmış balığı, bir yandan rakısını yudumlayıp mideye indirir ve diğer yandan da Boğaz manzarasını içine çekerken rüyada olmadığını anlamak için yanındakine 'beni çimdikleme' demesi gerekir sanırım.


   Son olarak tatlılara geçtik tabii. Tatlı da yenmeden doymuş sayılmayız çünkü. Burada tatlı olarak volkan kesinlikle yenmeli, ayrıca yanlara da biraz meyve isteyerek midenizi mutlu edebilirsiniz. Ya da güzel bir ayva tatlısı. Fazla şekerli değil ve ayvanın hafif kekremsi lezzeti zengin balık tadı sonrasında ilaç gibi geliyor. Aman Tekirdağ Yeşil Serisinden içiyorsanız hepsini bitirmeyin. Ayva tatlısı ile çok iyi gidiyor. Ben bile çözdüm.

   Ayrıca adam başı 150 kağıdı bulan hesabın da hazmını kolaylaştırıyor.


Arnavutköy Mah. 1. Cad No:32 Arnavutköy Beşiktaş / İstanbul
(0212) 287 25 20 – (0212) 287 21 40

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder