Çarşamba, Temmuz 31, 2013

Zevkler Renkler Elmalı Ilık Kekler



   

   Elmalı kek ya da Elmalı kurabiye gibi içinde elma bulunan tatlıları hep çok sevmişimdir. O yüzden araştırırken ilgimi daha çok Elmalı kekler çekiyor. Fakat ben kendime yazmıyorum yazıları her türlüsünü yazabilmeliyim ki sevmeyen başka tariflerden yapsın ama bloğuma girdiğinde seçenek olduğunu bilsin.

   Ama bazen kendimi kaptırıp 'yok yok bunu sevmezler, bunu da beğenmezler' diye baştan karar veriyorum ama neye ve kime göre acaba:) Ben sevmiyorum çünkü sevmediğim tarifleri de yazamıyorum işte. Ne kadar yanlış! Kabul ediyorum. Ama bugün gerçekten benim çok beğendiğim bir tarifi yazıyorum. Eğer deneyen olursa yorum yazarsa çok sevinirim. Belki bahanelerimde haklı çıkarım biraz da olsa:)
   
   Afiyet olsun efendim!

Elmalı Ilık Kek

  • 125 gr yumuşak tereyağı
  • 110 gr toz şeker
  • 2 yumurta
  • 100 gr un
  • 50 gr kek unu
  • 1 yemek kaşığı süt
  • 3 orta boy elma
  • 160 gr kayısı reçeli
Sos için
  • 100 gr esmer şeker
  • 125 ml çırpılmış krema
  • 2 yemek kaşığı brandy
  • Dikdörtgen kek kalıbını yağlayın. 
  • Tereyağı ve toz şekeri bir kapta mikserle çırpın. 
  • Yumurtaları ekleyip çırpmaya devam edin. 
  • Un, kek unu ve sütü ilave edip karıştırın. Karışımı kek kalıbına dökün. 
  • Elmaları soyup çekirdeklerini çıkarın ve ince dilimleyin. 
  • Üzerlerine kayısı reçeli sürüp karışımın üstüne dizin ve keki önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 40 dakika pişirin. 
  • Keki fırından çıkınca soğumaya bırakın. 
  • Küçük bir sos tenceresinde sos için gerekli olan malzemeleri orta ateşte karıştırarak ısıtın.
  • Şeker eriyince ateşten alın ve soğumaya bırakın.
  • Kekin üzerini sosa bulayıp servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder