Salı, Temmuz 02, 2013

İdilika'dan Tarifler Girit Yemekleri



   Kitapçıda yemek kitaplarına bakarken Giritli biriyle tanıştım ve bana bir dolu hikaye ile birlikte mutfaklarından bahsetti. Ben de bugün Girit yemekleri ile ilgili bir kitap yazmaya karar verip, kitaptan önce bana anlattıklarını aktarmak istedim. 
   
   Efendim Giritliler ot, zeytin ve zeytin yağını bolca tüketirler; et ve balıkla araları çok iyidir. Özellikle oğlak etini çok severlermiş, hele yoğurtlu et yemeğini, oğlak eti ile yapmaya bayılırlarmış. Yani dengeli beslenirler. Aslında günümüzde moda olan detoks diyetlerinin mantığıyla aynıdır Girit mutfağı.

   Mutfağın en temel özelliği, tatlısından tuzlusuna bütün yemeklerin zeytinyağıyla pişiyor olmasıdır. Girit yemeklerinde genellikle her şey çiğden konur yemeğin içine. Kavurma pek yapılmaz. Yemeklerin hepsinde zeytinyağı kullanılır, otlara renklerinin kararmaması için salça konmaz. Yabani otlar çoğunlukla haşlaması yapılarak, üzerine bol zeytinyağı ve limon dökülerek, genellikle ılık olarak tüketilir. Otlar haşlanırken diri kalmasına dikkat edilir. Giritliler zeytinyağlı yemekleri de çoğunlukla sıcak olarak yerler. Haşlama yapılırken tencerenin kapağı açık tutulur. Bu sayede otların vitamini ve yeşil rengi korunur.

   Bunların hepsini bir çırpıda anlattığı için iyi dinleme ihtiyacı hissettim ve aklımda kalmış olmasına da pek şaşırdım. Normalde unutkan biriyimdir:)

   Bir de konuşmasının sonunda yaptığı espriyi yazarak kitaba geçeyim. ''Giritli'nin geçtiği yolda ot kalmazmış''  :)


   Çocuk yaşlarından bu yana günlük tutar gibi, Girit’e özgü yemeklerin tariflerini not alan İdil Çimrin, yüzü aşkın tarifle güzel bir kitap hazırlamış. Özellikle evlerinde ot ve meze ile daha çok haşır neşir olanların bayılacağı bir kitap olmuş.

   Çimrin, 2008 yılında açtığı ilk restoranı Giritli İdilika’da hazırlanan yemekleri sizlerle buluşturmuş ve eğer gitmişseniz çok severek yediğiniz tüm yemeklerin tariflerini bu kitapta bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder