Pazartesi, Temmuz 01, 2013

Gargamellere Güzel Yemeklerle Savaş Açmaca:)



   Bazen yanlış zamanda yaşıyormuşum gibi hissediyorum. Neden biliyor musunuz? İnsanların aslında farklı düşünüp ama yüzüne gayet güzel davranmalarını anlayamıyorum. Daha doğrusu bana iyi olan insanlar iyidir diye bir düşünce oluşturmuşum kafamda bir durumla karşılaştığımda acayip şaşırıyorum.

   İnsanlar kötü, insanlar çıkarcı ve bencil. Ben de ne zaman bundan sonra onlar gibi olmaya karar verdim desem de olmuyor. Yine inanıyorum, yine kanıyorum. Sonra işin yoksa niye böyle oldu diye düşün dur.

   Gerçekten de saf mıyım yoksa insan tanıma konusunda beceriksiz miyim kararını verebilmiş değilim. Allah iyilerle karşılaştırsın sözü ne doğruymuş. Seni senden daha çok düşünen biri asla olmaz. Böyleymiş. 27 yaşına geldim hala öğrenemedim.

   Ne zor bir şey benim için insanların asıl niyetlerinin ne olduğunu anlamaya çalışmak.. Ne zaman ben yanlış düşünüyorumdur ya öyle değildir desem yine ters bir şey görüyorum. 

   Ben kötü biri olmadım. Kimse için kötü düşünmedim. İyilik yap iyilik bul diye düşünenlerden oldum ama öyle olmuyormuş işte. Uyanık olmak da değil bu, kötülük resmen!

   Hep hatayı kendimde aradım ama yanlışmış işte. Karşındaki senin öyle düşünmene sebep oluyormuş. Her defasında sonradan idrak ediyorum. Ama hep aynı hataya düşüyorum. Acaba gerçekten de saftirik miyim ben?

   Karşıma çıkan herkes bu kadar bencil bu kadar kötü olmak zorunda mı? Ben mi yanlış seçimler yapıyorum? Yoksa aslında saf, iyi niyetli değilim de bana mı öyle geliyor? O yüzden mi kötüleri buluyorum? Bugün de bunu takacağım kafaya anlaşıldı.

   Bulmayın beni kardeşim. Denginizi bulun. Kendi denginizle muhattap olun. Kendinize yakın gördüğünüzle arkadaşlık yapın, sevgili olun, dost olun. Lütfen beni daha fazla zarara ve hayal kırıklığına uğratmayın. Ben sizin gibilerle başa çıkamam. Benim aklım ve kalbim o şekilde çalışmıyor. Kurnazlık yapmak için kendimi yoramam.

   Bugün doluyum ben anladığınız üzere. İyi ki blogum var bari:) Oh döktüm içimi, rahatladım. Şimdi artık haftanın menüsünü verebilirim:)

PAZARTESİ

Tuzda Sebzeli Çipura


  • 1 kg çipura                              
  • 100 gram asma yaprağı
  • 1'er adet domates ve sivri biber
  • 10- 15 dal maydanoz
  • 5 adet mantar
  • 1 diş sarımsak
  • Bir buçuk kg kaya tuzu
  • 2 adet yumurtanın akı
  • 1 çay bardağı su



  • Balığı temizleyip, ortasını yarın ve kılçığını çıkarın. 
  • Domates, sivri biber, maydanoz, mantar ve sarımsağı incecik kıyın. Doğranmış sebzeleri bir kaseye alıp, karıştırın. 
  • Balığın içini bu malzeme ile doldurun. 
  • Balığı önce asma yaprağına sarın. Daha sonra kaya tuzunun yarısını bir fırın tepsisine yayın ve üzerine balığı koyun. 
  • Kalan kaya tuzu, yumurta akı ve suyu bir kasede karıştırın. 
  • Balığın üzerini bu karışımla kaplayın. 
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 45-50 dakika pişirin. 
  • Fırından aldıktan sonra üzerindeki tuz tabakasını kırıp alın. 
  • Sıcak olarak servis yapın.


SALI

Somonlu Fettuccine


  • 100 gram somon         
  • 1 paket fettuccine
  • 4 su bardağı su
  • 250 gram krema
  • 150 gram parmesan peyniri
  • 1 çay bardağı konserve mısır
  • 1 çay kaşığı çekilmiş karabiber
  • Karabiber, tuz



  • Fettuccine'yi, paketin üzerinde belirtilen süreye göre haşlayıp, süzün. Daha sonra servis tabağına alın. 
  • Somonu arzunuza göre doğrayın. 
  • Krema ve doğranmış somonu bir tavada hafif rengi dönene kadar soteleyin. 
  • Rendelenmiş parmesan peyniri, karabiber ve tuzu ekleyip, 1-2 dakika daha soteleyin. 
  • Daha sonra bu karışımı makarnanın üzerine dökün. 
  • Üzerine konserve mısırı serpin ve servis yapın.


ÇARŞAMBA

Kereviz Saplı Zeytinyağlı Patates


  • Yarım kg taze patates      
  • 6-7 sap kereviz
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 adet soğan
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 2 adet domates
  • Tuz



  • Patatesi soyup elma dilimi şeklinde doğrayın. 
  • Zeytinyağını bir tencereye alıp yemeklik doğramış soğanı rengi dönene kadar kavurun. 
  • Üzerine patatesi, küp doğranmış domatesi ve irice kıyılmış kerevizi ekleyin. 
  • Tencerenin kapağını kapatıp çok kısık ateşte patatesler yarı yarıya yumuşayana kadar pişirin. 
  • Tuzunu ve suyu ilave edip, patatesler tamamen yumuşayana kadar pişirin. 
  • Ilık ya da soğuk olarak servis yapın. 


PERŞEMBE

Moules Escargot


  • 25 adet kabuklu midye        
  • 50 gram tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı ince kıyılmış taze fesleğen
  • 7- 8 dal maydanoz
  • 100 gram mozzarella peyniri
  • Tuz, karabiber
  • Kişniş




  • Temizlenmiş midyeleri haşlayın ve suyunu süzün. 
  • Midye kabuklarını ikiye ayırın ve tepsiye dizin. 
  • Bir kasede tereyağı ile fesleğen, ince kıyılmış maydanoz, tuz, kişniş ve karabiberi karıştırın. 
  • Bu karışımı, midyelerin üzerini kapatacak şekilde paylaştırın. Rendelenmiş mozzarella peynirini serpin. 
  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırının ızgarasında peynir eriyip kızarıncaya kadar pişirin. 
  • Sıcak olarak servis yapın. 


CUMA

Karidesli Enginar


  • 6 adet enginar         
  • 500 gram karides
  • 250 ml beyaz şarap
  • 2 su bardağı su
  • 10- 15 adet maydanoz sapı
  • 5 adet tane karabiber
  • 2 adet defne yaprağı
  • 1 adet limon
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 adet kesme şeker
  • 1 diş kıyılmış sarımsak
  • 6-7 dal maydanoz
  • 2 dal taze kişniş
  • Tuz
  • Servis için roka ve limon



  • Bir tencereye beyaz şarap, 1 su bardağı su, maydanoz sapı, 3 adet tane karabiber, 1 adet defne yaprağı ve tuz koyun. 
  • Ocağa oturtup yarı yarıya buharlaşana kadar kaynatın. 
  • Ayıklanmış karidesleri şaraplı suya atıp 5 dakika haşlayın. 
  • Enginarları ayrı bir tencereye alın. 
  • Üzerine 1 su bardağı su, ikiye bölünmüş limon, 1 adet defne yaprağı, 2 adet tane karabiber, 1 çay bardağı zeytinyağı, tuz ve kesme şeker ekleyip yumuşayana kadar haşlayın. 
  • Karidesleri 2 çorba kaşığı zeytinyağı, sarmısak, kıyılmış maydanoz ve kişniş ile harmanlayın. 
  • Enginarlar soğuduktan sonra karidesli harcı içlerine paylaştırın. 
  • Roka ve limon dilimleri eşliğinde servis edin. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder