Perşembe, Temmuz 25, 2013

Süper Süper Süper! Falls In Galata



   En kısa zamanda tekrar gitmeyi düşündüğüm Falls In Galata, dört katlı, 1800'lerin sonunda yapılmış bir binanın restore edilmesiyle kazanılmış. Giriş katında bir kafesi ve restoranı yer alıyor. Defne bahçesi, workshop alanı, kütüphanesiyle kültür ve sanatın buluştuğu, güzel bir yemeğin yenebildiği ya da bir kahve için mola verilebilecek, alternatif ve keyifli bir mekan.



    Neve Şalom Sinagogu ile Şahsuvar Bey Camii’nin arasında, tarihi dokusunu koruyan binanın içinde yer alan Falls in Galata, eski tuğla duvarları, ahşabın sıcak dokusu ve ferforje detaylı dekorasyonu ile dikkat çekiyor. Falls In Galata’nın girişte ana salonu, 
alt katta şehrin karmaşasından uzakta gizli bahçesi ve sakin bir ortamda kitap okumak isteyenler için özel bölüm bulunuyor. Hafta içi 08.30-22.00, hafta sonu 08.30-00.00 saatleri arasında hizmet veriyorlar.


    Bu tarihi eski taş binanın önceki sahipleri köklü bir Yahudi aileymiş. Pek de şanslılarmış bana göre. Girince acaba bu 4 duvar arasında neler yaşandı, neler konuşuldu diye düşünmeden edemedim. Gerçi ben tarihi yerleri gezerken hep aynı hayali kurarım:) Neyse..
 
                                 
   Belki en az bir personel kadar koşturan çalışkan, nazik, güler yüzlü işletmeci Şelale hanım sizi kendi evine konuk olmuşsunuz gibi ağırlayacağına hiç şüpheniz olmasın. Personeli de en az kendisi kadar kibar ve sempatik. Menü zengin seçenekleriyle vejeteryanları da unutmamış. Alt katta haftanın belli akşamlarında şiir okumalarının yapıldığı çok şirin bir kütüphane var oradan güzel küçük bir bahçeye çıkıyorsunuz. Sadece midenizi değil ruhunuzu da detokslayarak ayrılacağınızı ve eşiniz dostunuzu da getirmek için sabırsızlanacağınızı garanti ediyorum:)



   Gizli vaha bahçesinde, Türk Müziğinin klasik dönemlerine ait plakların çaldığı, tarihi atmosferinde bol alternatiflerin olduğu iftar menüsünde; demir hindi şerbeti, iç pilavlı saray yahnisi, kızarmış mantı, karanfilli erik kompostosu tercih edilebiliyor. Ardından 
bir de güllaç yenirse bir süre midenizi ovalamak zorunda kalabilirsiniz:)



Bereketzade Mh. Büyük Hendek Cd. No:35 
Galata-Beyoğlu/İstanbul
0212 243 19 20

1 yorum:

  1. Sevgili Dilara erken kalkılan bu Bayram sabahında neredeyse tüm postlarını okudum
    Kurban bayramında izmirden istanbula yapacağımız seyahat için Galata önerini tur programıma aldım. 8 yaşındaki kızıma tarih kültür ve eğlence içine bir program hazırlamıyorum ancak benim de istanbulda Galata gibi bir türlü gitmediğim yerleri dahil ediyorum. Önerilerine açığız. Mutlu bayramlar sevgiler. Banu
    Www.cincinsfikirli.blogspot.com

    YanıtlaSil