Perşembe, Temmuz 11, 2013

Ops! Bir Minik Mekan



   Karaköy’de yer alan Ops Cafe’nin sahibi Yasin Kalender, miniminnacık bir mekanı zevkli mimar eşi Esin Sözer Kalender’in ellerine bırakmış ve ortaya şahane bir mekan çıkmış. Kapıdan girdiğinizden itibaren küçücük detayların bir araya gelerek büyülü bir atmosfer yarattığını fark edeceksiniz ve asla çıkmak istemeyeceksiniz. 


   Güleryüzlü personeli ve lezzetli menüsüyle sabah kahvaltısından beş çayına kadar tüm gününüzü dostlarınızla, dergi, gazete ve kitaplarla geçirebileceğiniz hoş bir mekan burası. Güneş ışığı camdan içeri sızarken arka planda çalan caz müzik ve kahve kokuları eşliğinde huzur bulacaksınız. Ben tüm günümü burada geçirebilirdim:) Tıkış tıkış oturmadan, saatlerce sıra beklemeden, haftasonunun keyfini doyasıya çıkartabileceğiniz bir yer bulmak kolay değil artık. En azından ben böyle yerleri kalabalığa tercih ediyorum.


   Ops, Fransız Geçidi'nin hemen arka çıkışında çok güzel bir köşede yer alıyor. İster dışarıda güneşin tadını çıkartın, ister içeride geniş camlı pencerelerden birisinin önündeki masaları tercih edin. 


   En önemli özelliklerinden biri de çoğu mekanda belirli bir saatten sonra biten fakat burada saatle sınırlandırılmayan kahvaltı zevki. Arnavut kahvaltısı, eski kaşar, beyaz peynir, örgü peyniri bir muhteşem. Ne söylerseniz söyleyin, her şey bir tahtanın üzerinde geliyor. Bu da bana göre yediğiniz yemeğin daha organik ve taze bir görünüme sahip olmasını sağlıyor. 


   Yumurtalı ekmeği küçüklüğümden beri çok severim. Burada da dayanamadım kahvaltının yanında sipariş ettim. Tam da annemin yaptığı gibiydi, hafif ve çook lezzetli.



   Daha önce gelmediğime pişman olduğum Ops'a izin günlerimden birinde kitabımı, dergimi toplayıp tekrar gideceğim. Çünkü yalnız gidip kafa dinlemek için birebir. Bizde neden Friends dizisindeki gibi bir cafe yok diyenlere duyurulur! :)

Ops Cafe 
Mumhane Caddesi Nimet han 45B 

0212 245 02 88 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder