Perşembe, Nisan 11, 2013

Misina Balık Restoranı




   Anadolu Yakasında gidilecek restoran, yapılacak bir şey yok diyenlere inat bir süre bu yakayı yazacağım:) Restoranlarını, cafelerini, balık ekmekçilerini hepsini yazmaya karar verdim. Çünkü ben bu yakayı seviyorum ve 'orada yapılacak bir şey yok yaa' diyenlere kızıyorum:) 


   Mesela geçen akşam balık restoranına gittim ki mmm mis gibiydi! Masaya oturduğum andan itibaren bildiğimiz mezelerin kalitesi dışında fazla karşılaşmadığımız mezelerin lezzetleri ile kendimi tam bir rakı-balık ziyafeti içinde buldum. Şeflerin, misafirler yeni tatları denemeden karınları doyurmasın diye gösterdikleri çaba ve bunun için damak zevkinizi kısa sürede kavrayıp kendilerine has yiyeceklerini tavsiye etmeleri tam bir ustalık örneğiydi. Tabii neresi olduğunu da yazsam iyi olacak:) Misina Balık efendim. Fenerbahçe'de.


   Misina Balık farklı amaçlarla ziyaret edilebilir. Mesela birincisi, bizim yaptığımız gibi meyhane muhabbeti için. Daha çok meze ve ara sıcaklar gündemde olur. Ana yemek pek yenmez.
   İkincisi, Kalkan yemek için gidilir. Kahraman'a verdiğiniz fiyatın daha altında ama bir o kadar lezzetli bir balık yemiş oluyorsunuz. 
   Sonuncusu ise, Kaz haftası için sevgili arkadaşlarım. Kaz derken, mekanın sahipcağızları Karslı oldukları için her sene 5-15 Mart tarihleri arasında Kars-Ardahan Kaz Haftası düzenleniyor. Menü uygulaması şöyle, kaz güveci, kaz mantı, kaz tandır, bulgur pilavlı kaz, kaz, kaz, kaz diye gidiyor...


   Bu sene için geç kalmış bulunmaktayız. Ama seneye mutlaka katılıp ben de bir kaz yemeğini mideye indirmeyi düşünüyorum. İşte böyle 3 adet bahane buldum bizlere sık sık gidebilmek için.


   Misina Balık aşçıları Ayvalık-Cunda kökenli. Dolayısıyla bizlere ot açısından bol bol seçenek sunuyorlar. Mekan kocaman. Bahçesi, iç ve dış kısmı toplam 200 kişi kadar alıyor. Hafta sonları çok kalabalık olduğu için rezervasyon yaptırmadan gitmemenizi tavsiye ederim. Buna rağmen rakım bitti demeye fırsat kalmadan çalışanlar bardağınızı tekrar doldurmuş oluyor. Tabii sonra çıkışta kapıyı bulmanıza yardımcı olmuyorlar o ayrı:)


   Lakerdanın iyisi torikten olur, çoğu yerin tercih ettiği gibi palamuttan değil efendiler! Ama bu mekanda palamuttan olma lakerda yemiyorsunuz. Burada yediğiniz lakerda yumuşak, pamuk gibi, ağızda eriyen bir kıvamda oluyor. Safranlı midye dolmayı yazmazsak midyeye ayıp olur. Kalkan tandır yemeden ayrılırsanız rüyalarınıza girer. O kadar enfes! Kalkan mevsimi değilse eğer lagos tercih edebilirsiniz.



   Ahtapot salataya gelirsek.. Uzuun uzun bahsedebilirim çünkü her bir çatal alışımda gözlerimi kapatıp, tadını çıkararak yiyorum resmen. O kadar seviyorum. Burada neredeyse gözlerimi hiç açmayabilirdim. O kadar lezzetliydi:) Balık ve mezeleri seçmek için vitrine yalnız gitmeyin. Çünkü mümkün değil karar veremezsiniz. Garsonlardan yardım isteyin.


   Isırgan otu, kuzu kulağı, deniz börülcesi, pancar otu, tatlı radika, turp otu, kuş otu, zoho, deniz fasulyesi, madımak, şirken otu, tavşan otu, hodan... İçlerinde ismini daha önce duymadığınız birçok çeşit ot var. Hepsi de özel getirtiliyor.


   Yer, Fenerbahçe Ordu Evi karşısı. Dr. Faruk Ayanoğlu caddesi. Bu kadar kolay. Gitmeye karar verirseniz telefon numaralarını yazıyorum.

0216 550 02 58-59



 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder