Salı, Nisan 02, 2013

Bebek Ve Çocuk Yemekleri NTV Yayınları




   En yakın arkadaşım hamileliğinin 8. ayında. Ortaokul, lise zamanlarımızı düşünüyoruz da gözümüzde bile canlandıramazdık bu günleri. Hala alışamadım onu koca karnıyla görmeye. Hep unutuyorum sonra gözüm aşağı ilişince 'ya bu kız hamile nasıl olur' diyorum kendi kendime.


   Çok şey yaşadı hamileliğinin ilk aylarında. Eliz'im onu çok zorladı, çok ağlattı. Aldırmayı düşündü her defasında. Hastanelerde yattı, yemek yiyemedi, çok kilo verdi. Ama şimdi diyoruz ki iyi ki bebek hala bizimle. İsmi Eliz. İsmi gibi olsun, şansı hep açık olsun. Allah sana çirkin şansı versin diye seviyorum onu ben.

   Yüzünü göstermiyor ultrasonda. Hep saklanıyor. Öyle çok kımıldamıyor da.. Annesi 'hadi Eliz, Diloş teyzene göster kendini, uzat elini' diyor. Ve o minik kımıldamaya başlıyor. Ben tabii bugünlerde sulugöz çiğnemiş gibi gezdiğimden hemen ağlamaya başlıyorum. Düşündükçe içim gidiyor. Anne istiyor ki hafta içi doğsun. Ben istiyorum hayır hafta sonu gelsin ben de orada olabileyim. Kendileri başka şehirde çünkü.

   Onun yanına giderken tüm olumsuz duygularımı, mutsuzsam o ruh halimi geride bırakıp gidiyorum. Belki etkilenir korkum bir yana içimde kötü hiçbir şey kalmıyor onu sevdiğim an. Bir de doğunca ne olacak çok merak ediyorum.

   Bebek kıyafetleri bakıyorum ona. Beğenemiyorum. Daha güzelini arıyorum, daha iyisini bulacağımı düşünüyorum. En güzeli olsun istiyorum.

   Ben bebeğe bambaşka anlamlar yüklüyorum. Hayatta her şeyi unutturan, dünyanın en güzel şeyi bence. Daha güçlü oluyorsun, daha kararlı, daha korkusuz.. Öylesine güçlüsün ki sen varken kimse ona bir şey yapamazmış gibi. Sen yanındaysan dünyadaki tüm kötülüklerden koruyabilirmişsin gibi...

   Olmuyor öyle işte, koruyamıyorsun belki ama eskisinden daha mantıklı ve daha güçlü olduğun kesin. Hayatta en çok istediğim şey bu herhalde. Dile getirdiğimde kendimi hazır hissedip hissetmediğimi soruyorlar ama o his farklı bir şey. Hissediyorsun, biliyorsun. Eskiden bu konuda farklı düşünürdüm şimdi onun için tüm hayatımı değiştirebilirim. Bunu biliyorum. 

   Ben hayatımı, yaşamımı uzun zaman önce değiştirdim. Çok çaba gerektirdiği kesin. Ama insan kafaya koyduğunu mutlaka yapıyor işte. Fikirlerimi, bakış açımı bile düzeltmeye çalışıyorum. Sırf bu yüzden. Mutlu bir çocuk büyütebilmek için. Hayatta her şey kısmet ama umarım çok beklemem bunun için:)

   İşte bu yüzden arkadaşımın bebeğini öyle bir bekliyorum ki gecenin dördünde doğsa atlarım arabaya, düşerim yollara. Bir de büyüyüp farkına vardığı yaşlar gelirse tadından yenmez:)

   Bu yazının çıkış amacı aslında bir çocuk kitabından bahsedecek olmam. Ama yazdıkça kendimi öyle bir kaptırdım ki gözlerim dola dola koca bir yazı yazmış bulundum. Bu konuda duygularım tavan yapmış durumda anlaşılan:)

   NTV yayınlarının çıkarmış olduğu bebek ve çocuk yemekleri kitabı, beslenme konusunda yararlı öneriler, yol gösterici yöntemler ve birbirinden lezzetli tarifler sunmuş. Kitapta besleyici meyve pürelerinden tahıllı kaşık mamalarına, atıştırmalıklardan somon köftesi ya da risotto gibi yetişkin yemeklerine kadar birçok tarif yer alıyor. Besleyici malzemeler içeren 90′ın üzerinde tarifin yer aldığı bebek ve çocuk yemekleri kitabı, altı aylıktan 3 yaşa kadar olan çocukların beslenmesi konusuna yepyeni ve sağlıklı bir yaklaşım getirmiş. Pek de güzel olmuş. Her yeni annenin mutfağında bulundurması gereken bir kitap olmuş. Evde hazırlanan taptaze yemeklerle beslenmeleri çok önemli biliyorsunuz. İşte bu kitap size her türlü bilgiyi sunuyor. 


   Hamile bayanlar ya da miniği olanlar bir bakın derim. Ben aldım hediye olarak. Yolladım bile:)

   Hayat umarım herkese dilediğini yaşatır. Mümkün olduğunca az üzüntülerimiz olsun, mutlu anlarımız her geçen gün çoğalsın.. Yarın görüşmek üzere...

 

 

 

2 yorum:

  1. allah herkese gonlunden gecenleri versin.herkes mutlu olsun icinde siz de olun.dilegim,istegim ne istiyorsaniz mevlam onu versin.

    YanıtlaSil
  2. hersey gonlunuze gore,dillendirdiginize gore olur.umarim

    YanıtlaSil