Çarşamba, Nisan 10, 2013

Ekmek Üstü Keyifler




   Kendime koyduğum birkaç hedef var. İstanbul'un tadını çıkarmak önceliğim. İkincisi ise yaza kadar vücudumu istediğim hale getirmek:) Bir süredir zor zamanlar geçiriyordum. Yeni bir hayata alışma çabası içerisinde olduğumdan kilo vermişim. Zaten ne zaman canım sıkılsa, üzülsem anında veriyorum. Ne fena! Hiç sevmem!

   İstanbul'un tadını çıkarıyorum. O hedefimde başarılıyım. Kilo durumuna gelirsek evet ilk defa 2 haftada 3 kilo almışım:) Herhalde kilo aldığına sevinen bir ben varım şu dünyada. Yeme konusunda hiçbir zaman sıkıntı çekmedim fakat hep nereye gidiyor bu yediklerim diye düşünürüm. Sporu arttırıp pekmez, fındık, cevizi de bir o kadar öğünlerim arasına katınca hakikaten cüsse genişliyormuş.

   3 haftadır ömrümde yapmadığım sporu yapıyorum. Daha önce de haftada 2-3 gitmeye özen gösteriyordum diğer günleri TEGV'e ayırdığım için fakat şuan haftanın 5 günü Hillside'da olduğumdan artık girerken şifreye bile gerek duymuyorlar:) Tabii sonra anladım haftada 2-3 günün pek bir işe yaramadığını. Yaza kadar Survivor'a katılacak hale geleceğim galiba:)

   İşte hedefim bu. Tombik bayanlar güneşlenirken yanlarından geçerken adımlarımdan güm güm sesler çıkacak yürürken:)) 
   İşte ben de böyle böyle bir şeyler yapmaya çalışıyorum kendim için. Spor gerçekten aklına gelsin istemediğin şeyleri unutturmak için birebir. Tavsiye ederim. Verdiğim her nefes içimdeki kızgınlığı, kırgınlığı azaltıyor. Yine de hayat güzel. Daha da güzel olacak. Bunu biliyorum.

   Dün gece tanımadığım birinden bir mesaj daha aldım. Blogumu çok beğendiğini, sadece beni okumak için her gün girdiğini yazmış bir misafirim. 'Sıkı takipçinim' demiş yazısının sonunda. O kadar mutlu oluyorum ki. 'Bu işi güzel yapıyorsun' diyorum kendi kendime. 'Daha çok çabalamalısın belki ama iyi gidiyorsun işte!' diyorum. Sık geliyor böyle mesajlar, yorumlar. Her defasında ilk kez okuyor gibi hissediyorum. Sıkı sıkıya tutunuyorum bloguma. İyi ki başlamışım, demek ki yazamam, beceremem yazı yazmayı dememek gerekiyormuş. Denemeden bilemiyormuşsun:)

   Teşekkür ederim hepinize! Bu ara böyle mutluluklara ihtiyacım varmış, bir tür destek benim için çünkü. İyi ki varsınız. Şimdiye kadarki okunma sayısı  8300 olmuşsa eğer, bu sizin sayenizdedir:) Umarım daha uzuuun zaman birlikte oluruz.

   Bugün ekmek üstü keyifler başlığını verdim bloguma. Çünkü dilediğiniz malzeme ile ekmeğinizin üstünü doldurup hem ikram etmeniz hem de kendinize ziyafet çekmeniz için birkaç tarif vereceğim. Yaptıktan sonra göreceksiniz görüntüsü bile nefis oluyor. Hatta piknik zamanı yaklaştı. İşte bu tarifler tam da bunun için.


Ekmek Üzerinde Tahin Soslu Tavuk Eti


  • 4 dilim köy ekmeği                      
  • 2 parça tavuk göğüs eti
  • 10 adet kurutulmuş domates (yağda)
  • Birkaç dal taze kişniş 
  • 2 yemek kaşığı dilimlenmiş jalapeno turşusu
  • Tuz, karabiber
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
Sos için
  • 4 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 2 yemek kaşığı tahin
  • 1 diş sarımsak
  • Tuz

  • Tavuk etlerini yumuşayıncaya kadar haşlayıp soğumaya bırakın.
  • Kurutulmuş domatesleri ince şeritler halinde doğrayın.
  • Jalapeno turşusunu küçük parçalara kesin.
  • Tavuk etlerini elinizde küçük parçalara ayırıp bir kaseye alın.
  • Jalapeno, domates, zeytinyağı, kişniş, tuz, karabiber ekleyip harmanlayın.
  • Ekmek dilimlerini fırın ızgarasında hafif kızartın.
  • Yoğurt, rendelenmiş sarımsak, tuz ve tahini bir kasede iyice karıştırın.
  • Ekmeklerin üzerine sos sürüp tavuk karışımını paylaştırın ve servis yapın.

Ekmek Üzeri Rozbif Ve Ev Yapımı Cips


  • 4 dilim Alman çavdar ekmeği           
  • 8 dilim rozbif 
  • 1 kırmızı soğan
  • Birkaç dal taze Frenk soğanı
Sos için
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • Tuz, karabiber
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • 2 yemek kaşığı kıyılmış dereotu
  • 2 yemek kaşığı taze kekik yaprağı
  • 1 diş sarımsak
  • 2 dal taze soğan
Cips için
  • 3 adet patates
  • Ayçiçek yağı

  • Sos için, yoğurt ve mayonezi çırpıcı ile iyice karıştırın.
  • Rendelenmiş sarımsak, ince doğranmış taze soğan, dereotu, kekik, tuz, karabiberi ekleyerek karıştırın.
  • Soğanı piyazlık doğrayın.
  • Patateslerin kabuklarını soyup mutfak robotunun cips aparatı ile ince doğrayın.
  • Dilimleri kağıt havlunun üzerine dizin.
  • Kızgın yağda altın rengini alıncaya kadar kızartın.
  • Fazla yağını süzdürmek için kağıt havlu üzerine alın.
  • Rozbifleri ekmeklerin üzerine ikişerli olarak yerleştirin.
  • Üzerine sos gezdirip kırmızı soğan, Frenk soğanı ve nane yaprakları serpiştirin.
  • Cips ile birlikte servis yapın.

Ekmek Üzeri Salsa Soslu Peynir


  • 1 adet baget ekmek
  • 200 gr lor peyniri                  
  • 100 gr labne peyniri
  • Yarım su bardağı bezelye
Salsa sos için
  • 150 gr közlenmiş kırmızıbiber
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı toz badem
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • Tuz, karabiber

  • Közlenmiş kırmızıbiber, rendelenmiş sarımsak, bir yemek kaşığı toz badem, bir tatlı kaşığı toz şeker, 3 yemek kaşığı zeytinyağı, tuz, sirke ve karabiberi mutfak robotunda püre haline gelinceye kadar karıştırın.
  • Baget ekmeği dilimleyip fırın ızgarasında arkalı önlü kızartın.
  • Lor peyniri ve labneyi bir kasede iyice karıştırın.
  • Kalan zeytinyağını tavaya alıp ısıtın. Bezelyeleri ekleyin ve birkaç dakika soteleyin.
  • Peynir karışımını ekmeklerin üzerine paylaştırın.
  • Üzerine salsa sos gezdirip haşlanmış bezelyeleri ekleyin.

Füme Dil Ve Kabaklı Ekmek Dilimleri


  • 4 dilim karabuğday ekmeği    
  • 6 dilim füme dil
  • 1 adet kabak
  • 7 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 4 yemek kaşığı dilimlenmiş yeşil zeytin
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet salatalık
  • 3-4 dal taze soğan
  • 4 adet bıldırcın yumurtası
  • Birkaç dal maydanoz
  • Tuz, karabiber

  • Ekmekleri ızgarada pişirin.
  • Kabağı verev şekilde dilimleyip üzerine zeytinyağı sürün ve ısıtılmış döküm tavada önlü arkalı pişirin. Tuz ve karabiber serpin.
  • Salatalığın kabuğunu soyup dilimleyin.
  • Soğanı 2-3 cm uzunluğunda verev doğrayın.
  • Bıldırcın yumurtalarını 2 dakika haşlayın.
  • Zeytinleri ufak doğrayıp bir kaseye alın.
  • Rendelenmiş sarımsak, tuz, 5 yemek kaşığı zeytinyağı ekleyip karıştırın.
  • Kalan zeytinyağının yarısını ekmeklerin üzerine gezdirin.
  • Dört füme dili ekmeklerin üzerine yerleştirin.
  • Kalanları ortadan ikiye keserek sandviçlere paylaştırın.
  • Üzerine dilimlenmiş salatalık, ızgara edilmiş kabakları, taze soğanları ve zeytin karışımını ekleyin.
  • Bıldırcın yumurtalarının kabuklarını soyup ortadan ikiye kesin ve ekmeklerin üzerine yerleştirin.
  • Maydanoz, tuz ve karabiber serpiştirin. 
  • Üzerine zeytinyağını gezdirip servis edin.
  • Afiyet olsun.


Fotoğrafları ancak bu boyutta koyabildim. Neden bilmiyorum. Bu seferlik görmezden gelin olur mu? :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder