Çarşamba, Nisan 17, 2013

Frambuaz ve Limonlu Muffin tadında Yeni Heyecanlar




   Blogum Dergisi tekrar bir yarışma düzenliyor. Duymayan kalmasın! Ben başvurdum bu sefer:) Hatta çok düşündüm başvursam mı acaba henüz erken mi diye ama ne kaybedeceğim ki? Hem seçilmesem de önemli değil dedim ve hemen başvurumu yaptım. 15 Nisan-3 Mayıs tarihleri arasında başvurular yapılıyor. 5-25 Mayıs arasında da oylama işlemleri oluyor. 26 Mayıs günü oylama sonucunu öğreniyoruz.

   Çok da sorun değil maksat ufak, minik bir heyecan. Belki siz de beni desteklemek için oylamaya katılırsınız belli mi olur? :) Sahi yapar mısınız öyle bir şey?

   Ben de yarışmaya katıldım şerefine muffin yapmaya giriştim eve gelince. Komşular bile bugün menüde ne var diye sormaya başladılar. Her yaptığımdan götürüp verdiğim için. E bir yapmamdan çıkıyor 15-20 adet. Ben ne yapayım? Dağıtıyorum işte herkese.

   Tabii muffin tarifini Fernando'dan aldım. Yani Cenk'in blogundan. Onun tariflere sonsuz güvenim var. Her biri şahane oluyor. O yüzden hiç düşünmeden, aklıma muffin düşer düşmez hemen açtım sayfasını. Başladım yapmaya.

   Bu arada kendisi tanışmak istediğim tek blog sahibi kişi herhalde. Ödül aldığı kadar var. Aranızda bilmeyen varsa mutlaka bir baksın. www.cafefernando.com işte adres bu!

   Neyse ben muffinlerime döneyim. Frambuaz ve Limonlu Muffin yaptım üzerinize afiyet. Tabii Cenk uzun uzun anlatmış ama ben önemli birkaç alıntı yapayım.


Efendim Cenk demiş ki, 

İlk kural kuru malzemeler bir kapta, ıslak malzemeler başka bir kapta ayrı ayrı karıştırılacak.
Sonra ıslak malzemeler kuru malzemelere bir kerede eklenip sadece un parçacıkları kayboluncaya kadar çırpılacak.
Frambuaz gibi ufak meyve kullanıyorsanız eğer, una ilk bu meyveleri ekleyin ki birbirlerine yapışmasın ve eşit dağılsın.
Frambuazların iyi görünen birkaç tanesini ayırın. Karışımı kaplara koyduktan sonra üstlerine birer tane yerleştirin. Göze güzel görünüyor. Ben iki türlü yaptım. Birinde üstü süsledim. Birkaç tanesini sade bıraktım.
Esmer şeker hoş bir tat ve renk verdiği için tercih edilir fakat elinizin altında yoksa aynı ölçüde beyaz şeker kullanabilirsiniz.
Limonlu şekeri hazırlarken limon kabuğunu iyice şekerle ezin ki aroması ve yağı çıksın.


Şimdi 12 adet muffin elde edeceğiniz tarifi veriyorum. 

Frambuaz ve Limonlu Muffin


  • 275 gr yoğurt                          
  • 1/2 su bardağı ayçiçek yağı       
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı + 2 çorba kaşığı (300 gr) un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 250 gr dondurulmuş frambuaz, çözülmemiş
  • 2 limonun kabuğu, ince rendelenmiş
  • 1/2 su bardağı beyaz şeker
  • 1/4 su bardağı kahverengi şeker





  • Fırınınızı önceden 180 dereceye ısıtın.
  • Bir muffin tepsisini yağlayın veya muffin kalıpları döşeyin ve kenarda bekletin.
  • Yoğurdu, yağı ve yumurtaları orta boy bir kapta iyice karışana kadar tel çırpıcıyla karıştırın.
  • Orta boy bir kapta limon kabuğu rendesini beyaz şekere parmaklarınızla birbirine sürterek yedirin.
  • Diğer büyük boy bir karıştırma kabına unu ve kabartma tozunu eleyin.
  • Frambuazların ezilmemiş olanlarından 12-15 tanesini ayırıp, gerisini unun olduğu kaba koyun ve harmanlayın.
  • Ardından un ve frambuazların olduğu kaba limonlu beyaz şekeri ve ardından kahverengi şekeri ekleyin ve tekrar harmanlayın.
  • Islak malzemeleri bir kerede kuru malzemelerin üzerine dökün ve sadece un kaybolana kadar bir spatula yardımıyla mümkün olduğunca az karıştırın.
  • Muffin tepsisinin boşluklarına yerleştirdiğiniz muffin kaplarını doldurup ayırdığınız frambuazlardan tepelerine birer tane yerleştirin (yarısı hamurun içine girsin, diğer yarısı havada kalsın) ve fırına verin.
  • 25-30 dakika pişirin ve oda sıcaklığına gelince servis yapın.
  • Afiyet olsun:)




 



 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder