Salı, Şubat 05, 2013

Tembeller İçin 'Tembel Yemek Kitabı'



   Geçenlerde yemek kitaplarını kurcalarken bir kitap gördüm. Adı 'Tembel Yemek Kitabı'. Normalde o tarz kitaplara fazla bakmam basit tarifler vardır içinde diye. Ben beni oyalayan yemekler yapmayı daha çok seviyorum. Sonra düşündüm. Çünkü vaktim var. Çalışan bayanlar, yalnız beyler, öğrenciler ya da çoluk çocukla uğraşmaktan yemek yapmaya fazla vakti kalmayanlar da var! Tabii bir de yemek yapmayı sevmeyen ama yapmak zorunda olanlarımız var.

   O yüzden blogda yazabilir miyim acaba diye kitabın sayfalarında gezinirken farkettim ki gerçekten de ayrıntılı ama basit bir dille yazılmış ve her yemek en fazla 30 dakikanızı alıyor. Yani yukarıda yazdıklarımdan en az birini onaylayanlar için tam da alınması gereken bir kitap!


   “Ben bir ‘aşçı’ değilim, bir ‘yeme-içme uzmanı’ hiç değilim. Ben, lezzetli ve sağlıklı yemekten hoşlanan ama yemek yapmaya az zaman ayırmak isteyen tembel biriyim” diyor kitabın yazarı Emine Demirel Yılmaz. Yemek yapmaya üşenip mutfakta fazla vakit geçirmek istemeyen birinin elinden çıkma bir yemek kitabıyla hiç karşılaşmamıştım. Hoşuma gitti aslına bakarsanız. Çoğu yemek kitabında sanki herkes yemek yapmayı biliyormuş gibi bir anlatım oluyor çünkü.

   Salatalardan pilakilere, kavurmalardan köftelere, yumurta ile yapılabileceklerden tutun da makarna, çorba, pilav, sebze yemekleri, kırmızı ve beyaz et ile yapılabileceklere, balık ve hamur işlerine ve tabii tatlı çeşitlerine uzanan geniş bir içeriğe sahip. İlk kez yemek yapacak biri düşünülerek ayrıntılandırılmış tarifler, yemek yapımını hızlandıracak püf noktaları, alfabetik malzeme ile yemek dizinleri ve en mühimi özel davetler için yemek dizinleri özenle yazılmış kitapta.

   Bakmayın kitabın isminin Tembel Yemek Kitabı olduğuna. Humustan tarhana yapımına, dolma çeşitlerinden işkembe çorbasına, kuzu kapamadan yılbaşı hindisine, kiremitte sebzeli balıktan sufleye ve hatta helvaya kadar geleneksel Türk mutfağının teferruatlı, yapması zor ve zahmetli pek çok yemeği yer almış bu kitapta. Bu tür yemeklerin daha kolay, daha hızlı yapım yöntemlerini tembel yazarımız kendisi deneme yanılma yoluyla keşfetmiş. Pek de tembel sayılmazmış bence.

   Başka neler mi var kitapta? Kahvaltı Daveti Yemek Listesi, Öğleden Sonra ya da Akşam Çay Daveti Yemek Listesi, yılbaşı, bayram ve diğer özel akşamlar için Akşam Yemeği Listesi, Doğum Günü Daveti Yemek Listesi ve Çaya Tanrı Misafiri Yemek Listesi ile Yemeğe Tanrı Misafiri Listesi bile düşünülmüş. Daha ne olsun. Ben almam diye burun kıvırıyordum ama kitaplarımın arasına ekledim bile.

   Çok keyifli, eğlenceli bir kitap olmuş. Bence bir bakmanızda ve sonrasında kaptığınız gibi mutfağınıza koşmanızda fayda var:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder