Çarşamba, Şubat 27, 2013

Madeleine Gibi Süzgün Ama Mutlu Olma Hali




     Yorgunum a dostlar! 


   Yeni bir işe başladım sonunda. Uzun zamandır düşünmüyordum. Yok blog yazıyorum bırakamam, yok yaratıcı drama kursum bitmeden başlayamam, TEGV yeni başladı gitmesem hiç olmaz falandı filandı derken öyle bir iş buldum ki hepsine yetişebiliyorum:)

   Çakıl Nehir isminde güzeller güzeli bir kıza ödevlerinde yardımcı oluyorum. Üstelik bir de sevimli ki görmeniz gerek. Daha 1. sınıfa gidiyor. Bir şeyi anlatırken 3-4 defa tekrarlıyor ben de sözünü tamamlamamak için susup sabırla bekliyorum. Öyle gerek çünkü:) Onunla çalışırken bazen minik Ata ile ders çalışmalarımız aklıma geliyor. Gözlerim doluyor. Özlemişim onu farkediyorum. 

   Sabahları 2 gün TEGV, 3 gün spor şeklinde programladım. Cuma akşamları drama kursuma da yetişme konusunda sorun yaşamayacağımı düşünüyorum. Daha doğrusu umuyorum. Blog yazımı geceden yazıyorum ve sabah evden çıkmadan yayınlıyorum. Hiçbiri çakışmıyor! Tek istediğim buydu işte! Birçok şeye yetişmenin yolunu ararken hiçbir şey yapamıyordum. Bu tam oldu. Şanslı ben!

   İşte böyle güzel şeylerle meşgul olurken aklıma bir anda Madeleine düştü. Tarifi aradım buldum. Ve akşam yaptım. İlk kez yaptım ve neredeyse 10 bardak çay içtim yanında. Farkına vardığımda 2-3 tane kalmıştı sevgili Madeleine'lerimden.

   Fransızların en sevdiği keklerden biri olan pofuduk madeleine'ler ev ziyaretleri için birebir. Hem lezzetli hem görüntüsü pek şirin. Hem de yaptıktan sonra lezzetinden dolayı götürmekten vazgeçebilirsiniz ve kendinize saklayabilirsiniz:)

   Çok basit bir tarifi var. Bu yazdığım tariften 50 adet çıkıyor. Kek piştikten hemen sonra yumuşak fakat daha sonra bayağı sert oluyor. En güzeli de o hali! İster portakal rendesi katabilirsiniz, ister çikolata parçacıkları isterseniz de vişneli yapabilirsiniz. Hatta badem tozu eklerseniz bayağı hoş bir tadı oluyor. Tamamen zevkinize kalmış.

   İzninizle sporda tanıştığım bayanlarla bir yandan koşarken bir yandan yeni blog dedikodularını almak üzere spora gitmem gerek:))

   
Madeleine


  • 200 gr tereyağı                
  • 5 adet yumurta
  • 120 gr şeker
  • 130 gr bal
  • 50 ml tam yağlı süt
  • 240 gr un
  • 10 gr kabartma tozu
  • Bir tutam tuz





  • Fırını 240 derecede ısıtın.
  • Tereyağını tavada eritin ve bir kenarda soğumaya bırakın.
  • Derin bir kasede yumurta, şeker, bal ve sütü çırpın.
  • Unu ve kabartma tozunu ayrı bir kaseye eleyin, tuzu ilave edin.
  • Yumurtalı karışımı kuru karışıma ekleyerek karıştırın.
  • Tereyağını da ekleyip karıştırmaya devam edin.
  • Kalıpları yağlayın. İçlerini doldurun.
  • Fırında 15 dakika pişirin.
  • Izgara telin üzerinde soğutun.
  • Afiyet olsun:)




 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder