Salı, Şubat 19, 2013

Adım Adım Kekler'den bir Kugelhopf




   Bilirim kekler, çikolatalı pastalar yemeğe nazaran her zaman  daha cazip gelir bizlere. Mutfakta her daim güzel bir kek bulunsa gidip gelip yesek ne güzel olur. Hatta o kurabiyelerin, eritilmiş çikolatalı pastaların kokusu evi sarsa daha bir hoş olur. 

   Bunun için de güzel tariflere hatta güzel bir tarif kitabına ihtiyaç duyulur. Şöyle çok zor olmasın ama yaptığımızda da ertesi güne zor dayanacak kadar lezzetli olsun dediğiniz tarifler kitabı her zaman çıkmıyor!

   Ama ben buldum! Hem de muhteşem, nefis tarifleri olan bir kitap buldum. Yani kitabı almamak için direndim ama biliyorsunuz ben onlara hiç mi hiç dayanamam. Fazla kurcalanmadan, yıpratılmadan evime götürüp güzel güzel saklamak isterim. Ama seçmesini de bilirim. Sanmayın ki her gördüğüm kitabı alıp eve götürüyorum. Sizler ve kendim için en iyilerini seçmeye çalışıyorum. Bu yüzden seçebileceğim kadar çok yemek kitabı çıkması için dua ediyorum!

   Tatlıyla arası fazla olmayan ben bile iki gündür kitaptan tarifler yapmakla meşgulüm. Biraz çikolata bulaştı biraz unlandı biraz da mikserden bir şeyler sıçradı ama olsun:) Mutfakta vakit geçirmenin tadı böyle çıkıyor bana göre. Sonra duvarlara kadar silmek zorunda kalarak.

   Bahsettiğim kitabın ismi 'Adım Adım Kekler'. Yani isminden de anlaşıldığı gibi kitaptaki tüm tarifleri tek tek anlatmışlar, resimlerle daha kolay yapılmasını sağlamışlar. Kitap gerçekten başarılı. Benim bazen yaptığım gibi tarifi sonuna kadar okumadan başlayanlar ve en sonunda kabı çöpe boşaltmak zorunda kalanlar için yazılmış bence:)


   En iyisi ben size kitaptan bir tarif vereyim lezzetine siz karar verin.


     Kugelhopf

   Bu klasik Kugelhopf tarifindekoyu renk kuru üzümler ve çekilmiş bademler bulunur. Üzerindeki pudra şekeri içindeki tatlı dolgusunun adeta işareti gibidir!



  • 150 ml süt     
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 150 gr tuzsuz tereyağı, doğranmış (Ayrıca yağlamak için)
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 500 gr beyaz ekmek unu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 3 yumurta, çırpılmış
  • 90 gr kuru üzüm
  • 60 gr beyazlatılmış badem, doğranmış (Ayrıca 7 bütün beyazlatılmış badem)



  • Gereç olarak, 1 litrelik ortası delik kalıp






  • Sütü bir tencerede kaynatın. 4 yemek kaşığını bir kaseye alın ve ılınana kadar bekleyin.
  • Tencerede kalan süte şeker ve tereyağını ekleyin. Eriyene kadar karıştırın. Soğumaya bırakın.
  • Kasedeki sütün üzerine kuru mayayı serpin ve bir kez karıştırarak maya eriyene kadar, 5 dakika bekletin.
  • Un ve tuzu bir kaseye eleyin ve erimiş mayayı, yumurtaları ve tenceredeki sütlü karışımı üzerine ekleyin.
  • Yavaşça unu ilave ederek diğer malzemelerle karıştırarak pürüzsüz bir hamur tutun.
  • Elastik ve yapışkan olana dek 5-7 dakika yoğurun.
  • Nemli bir mutfak havlusuna sarıp sıcak bir yerde 1-1 buçuk saat veya iki kat olana kadar bekletin.
  • Bu sırada kalıbı tereyağı ile yağlayın. Tereyağı katılaşana kadar (yaklaşık 10 dakika) kalıbı bzluğa koyun, sonra bir daha yağlayın.
  • Kuru üzümleri sıcak suya koyarak açılmalarını sağlayın.
  • Hamurun havasının çıkması için elinizle hafifçe yumruklayın.
  • Kuru üzümlerin suyunu süzün, 7 tanesini ayırarak geri kalanını çekilmiş bademlerle birlikte hamura katın.
  • Ayırdığınız üzümlerle bütün bademleri kalıbın tabanına dizin.
  • Hamuru kalıba yerleştirin, bir havlu ile örtün ve sıcak bir yerde 30-40 dakika kadar kalıbın ağzıyla bir kabarana kadar bekletin.
  • Fırınınızı önceden 190 derece ısıtın.
  • Kugelhopf'u kabarana ve esmerleşene kadar pişirin.
  • Kenarları kalıptan ayrılmaya başlayınca 45-50 dakika kadar sonra fırından alıp hafifçe ılıtın.
  • Izgara teli üzerine tersyüz edin ve tamamen soğumasını bekleyin.
  • Servisten hemen önce üzerine pudra şekeri serpin.
  • Kekiniz hava geçirmez bir kapta 3 gün dayanır. Tabii siz dayanabilir misiniz onu bilmiyorum:) 





2 yorum: