Çarşamba, Şubat 20, 2013

Çocuklarla Geçirilecek İlk Gün Tadında Çerkez Tavuğu




      Günaydınlar efendim!


   Siz bu yazıları okurken ben çocuklarla boğuşuyor olacağım:) Nasıl olacak hiçbir fikrim yok. Neler yapacağız ya da ben başarabilecek miyim, anlaşabilecek miyiz hiç bilmiyorum ama inanıyorum ki her şey çok güzel olacak! Ne de olsa güzel vakit geçirmek için orada olacağım.

   Daha önce sporda iki bayanın blogumla ilgili konuştuğunu duyduğumu yazmıştım. Görsem sohbet etsem diye bakınırken patadanak karşıma çıktı o bayanlardan biri. Gittim, kendimi tanıttım. Kulak misafiri olduğumu ve tanımadığım kişiler tarafından bahsedilmesinin çok hoşuma gittiğini söyledim. Nereden duyduklarını merak ettim ve internette yemek tarifi araştırırken tesadüfen bulduğunu, bütün yazılarımı okumaya başladığını ve her gün girip baktığını söyledi. Ah beni görmeniz gerekirdi o an mest olmuş bir şekilde dinledim bayanı. İsmi Nur kendisinin bu arada. Teşekkürler Nur hanım. Takipte kalın:)

   Ben tanımadığım insanlardan yorumlar aldığımda şaşırıyorum. Çok hoşuma gidiyor ama alışamadım sanırım hala. Sanki kendi kendime yazıyormuşum gibi geliyor. 

   Neyse işte böyle geçiyor benim günlerim. Bazen yoğun, bazen boş ama hiçbir şey yapmadan uykuya daldığım bir günüm olmuyor.

   Yarın gelişmeleri yazarım. Dua edin güzel bir gün olsun benim için.

   Bugün yeni bir gün. O yüzden çok güzel bir tarif yazıyorum size. Sevdiğim, bunu çok sever. Ben de onu özledikçe sevdiği yemekleri yapıp yiyorum:) Çerkez tavuğunu da ilk kez yaptım, komşulara dağıttım:)


Çerkez Tavuğu


  • 1 bütün tavuk                         
  • 2 dilim bayat ekmek içi
  • 1 soğan
  • 300 gr ince çekilmiş ceviz içi
  • 1 diş sarımsak
  • Tuz, karabiber

Üzeri için,

  • 30 gr tereyağı
  • Kırmızı toz biber, kuru nane






  • Tavuğu haşladıktan sonra çok ince didikleyin.
  • Bayat ekmeği ufalayıp çekilmiş ceviz içi, havanda dövülmüş sarımsak ve rendelenmiş soğanı ilave edin.
  • İyice karıştırın. 2-3 bardak tavuk suyunu azar azar ekleyerek hafif bulamaç haline getirin.
  • Tuz ve karabiber katıp tatlandırın.
  • Didiklenmiş tavuk eti ile cevizli içi bir kapta karıştırın.
  • İsteğe göre üzerine tereyağında kızdırılmış kırmızı pul biber ve kuru nane karışımı gezdirin.
  • Servis yapın.
  • Afiyet olsun:)





 

1 yorum:

  1. OFF DILARA CANIMIZ CEKTI...cok guzel olmustur eminim.gelince liste yaptim.bana yapacaksin hepsini.elcegizlerine saglik.gunun de guzel gecsin dilerim.sen yaparsin.seni seviyorum kizim.

    YanıtlaSil