Perşembe, Şubat 28, 2013

Cibalikapı Balıkçısı



   Geçen gün Cibalıkapı Balıkçısı ustalarının çıkardığı kitaptan bahsetmiştim. Hatta o gün restorandan bahsetmemek için kendimi zor tuttum. 

   Bir yere yemek yemeye gittiğimizde enfes yemekler, şahane garsonlar, güleryüzle hizmet hepimizin beklediği şeyler. Tabii bunun yanında fiyatta çok önemli. Cibalıkapı Balıkçısına maaşları aldığınız gün giderseniz daha iyi olur. Ama o zaman da ay sonunu getirmekte sorun yaşayabilirsiniz çünkü diğer balık restoranlarına göre bayağı pahalı:)


   Şaka bir yana gittiğinizde buna değdiğini göreceksiniz. Harika servis, muhteşem mezeler, tadına doyulmaz otlar, güzel pişmiş balık...


   Girit ezmesi, kurutulmuş domates içinde balık, cevizli zeytin, ıspanak borani, başka hiçbir yerde bu kadar yumuşağını yemediğim ahtapot salatası. Genelde bunlarla doyuyoruz maalesef. Ama siz kendinizi tutun! Midenizde balıklara yer kalsın. Esmer ekmeği tercih edin derim ben. Ve asma yaprağında levrek ya da sardalya. Tarifini yazmıştım. Şuan yazarken bile keşke orada olsaydım da yemeklerin o güzelim tadını damağımda hissetseydim diye hayal kurmadan edemiyorum:)


   Bir de unutmadan.. Beyaz peynir, ceviz, sarımsak, sızma zeytinyağı, çam fıstığı ve baharatlardan oluşan girit ezmesi mutlaka denenmeli.


   Zeytinler, zeytinyağları, otları, peynirleri hatta domatesleri bile özellikle seçilip gönderiliyor. Kitapta hangisini kim gönderiyor nasıl üretiliyor hepsini yazmışlar. Yediğiniz her türlü yemeğin nasıl üretildiğini ve ne kadar güvenilir olduğunu bilmek çok önemli şu zamanda.

   Balık tercih ederken siz yine de çalışanlara sorun. Ve önerdikleri balıktan şaşmayın. Çünkü kesinlikle en doğrusunu seçip önünüze koyuyorlar.


   Bir de manzarası olsaymış tam olurmuş. Eğer manzara olmadan rakının tadı olur mu diyorsanız Haliçteki yerlerine bayılabilirsiniz. Ben özellikle Cibalikapı Haliç'e gitmek istiyorum. Bu ara kafamdaki tek plan o.


Cibalikapı Balıkçısı'ndan Sıcak Ot tarifi


  • 500 gr turp otu, ayıklanmış, yıkanmış   
  • 8 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 1 diş sarımsak, dövülmüş 
  • 1 dal taze soğan, küçük doğranmış 
  • 1 dal taze sarımsak, küçük doğranmış 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı  
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz



  • Turp otunu kaynayan tuzlu suya atıp ara sıra karıştırarak haşlayın. Bir süzgece alarak suyunu süzün. 
  • Diğer yandan küçük doğranmış taze soğan ve taze sarımsağı bir tavada kızdırılmış zeytinyağında iki üç kez çevirin.
  • Turp otunu ekleyip birkaç kez daha çevirin. 
  • Otları ısıtılmış bir toprak veya porselen kaba alın. 
  • Dövülmüş sarımsağı süzme yoğurtla iyice karıştırarak otların üzerine dökün. 
  • Pul biberi biraz zeytinyağıyla hafifçe yakıp sarımsaklı yoğurdun üzerine gezdirerek servis edin.



   Giderseniz ve beğenirseniz rakıdan bir yudum da benim için alın. Afiyet olsun:)



 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder