Salı, Şubat 12, 2013

'En Çok Senin Yemeklerini Özledim'




   D&R'da geçirdiğim vakitler bana çok iyi geliyor diyordum ya sanırım artık ortak olma yolunda ilerliyorum:) Gittiğimde önce yeni çıkan kitaplara bakınıyorum. Sonra filmlere geçiyorum. En sona yemek kitaplarına geçiyorum. En keyifli anı sona saklıyorum yani. Dün de Bağdat Caddesindeki yere girdim ve kitaplara boğulduğum bir anda orada çalışan bir gencin dikkatini çekmiş olmalıyım ki bana yaklaşıp 'Şansınıza bol bol yemek kitabı çıkıyor. Bu kadar zevkle bu kitaplara bakan başka kimseyi görmemiştim' dedi. Önce bir yüzüne sadece bakakaldım. Ben gayet sessiz sakin kitapları kurcalıyordum beni nasıl tanıdı anlamadım. Acaba tariflere bakarken ağzımın suyu aktı da ben mi fark etmedim:)  Sonra 'İşim bu' diyerek gülümsedim.

   Sonra bana bir kitap önerdi. Kitabın ismi 'En Çok Senin Kitaplarını Özledim'. Aldığınız bu kitap ile çocuklara yardım edebilir, eğitim konularında onlara destek olabilirsiniz deyince iyi bir tercih olduğunu düşündüm. 


   Kitabın geliri ile Bahçelievler 0-12 yaş Çocuk Yuvasının yüzme havuzu spor kompleksi, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Çok Amaçlı Eğitim Sınıfında okuyan burslu öğrencilere ve Türkiye'nin dört bir yanına yardım gönderiliyormuş.

   Bu kitapta cemiyet, sanat, iş dünyasından tanınmış 192 isim bir araya gelmiş ve annelerinin yastık altında kalan yemek tariflerini paylaşmışlar. Kimileri annesini yadetmiş, kimileri annesiyle, hatta anneannesiyle birlikte kitapta yer almış. Üstelik o yemeklerle ilgili anılarıyla birlikte.


   Hep sevmişimdir böyle anılarla birlikte yazılan yemek kitaplarını. Daha önce de yazmıştım ya daha özenli daha duygulu geliyor bana. Hoşuma gidiyor kitaptaki o yemekleri yaparken aramızda oluşan bağ.

    Siz de bu kitabı tüm D&R’lardan satın alarak hem çocukların eğitimine destek olabilir hem de birbirinden farklı 175 leziz yemek arşivine sahip olabilirsiniz. Bir taşla iki kuş! Süper bir şey.

   Kitaptan bir kek bir de köfte tarifi de veriyorum hemen. Yapın da görün ne lezzetli bir kitap olmuş:)


   Issız Adam Keki    

- Filmdeki karakteri her ne kadar sevmesem de kek şahane oluyor:) 


Kek hamuru için: 


  • 1 su bardağı toz şeker   
  • 1 adet yumurta 
  • 1 adet yumurta sarısı 
  • 150 gr. un 
  • Yarım tatlı kaşığı kabartma tozu 
  • Yarım tatlı kaşığı karbonat 
  • Yarım tatlı kaşığı diş karanfil 
  • Yarım su bardağı ceviz içi 
  • 2 adet havuç 
  • 1 çay kaşığı ucu tuz 
  • 2 adet yumurta akı 
  • 1 tatlı kaşığı tarçın 
  • Yarım su bardağı sıvı yağ 

Krema için: 

  • 1 paket labne peyniri 
  • 50 gr. tereyağı 
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı bal 
  • 1 kahve fincanı çekilmiş ceviz 

Süslemek için: 

  • 2 adet havuç 
  • 2 çorba kaşığı toz şeker



  • Un, kabartma tozu, karbonat, karanfil ve tarçını derin bir kaba alıp karıştırın. 
  • Yumurta, yumurta sarısı ve toz şekeri ayrı bir kapta mikserle çırpın. Unlu karışıma ekleyin. 
  • Sıvı yağını ekleyip çırpın. Havuç rendesi ve cevizi ekleyip pütürsüz bir hamur elde edene kadar çırpın. 
  • 2 adet yumurta akı ve tuzu mikserle kar halinde çırpın. Karışımı hamura azar azar yedirerek karıştırın. Yağlanmış kek kalıbına dökün. Önceden ısıtılmış fırında pişirin. 
  • Krema için; toz şeker, bal ve tereyağını mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpın. 
  • Labne peynirini ekleyip birkaç dakika çırpın ve bekletin. 
  • Süslemek için; havuç ve toz şekeri tencerede karıştırın. Soğumaya bırakın. Kekin üzerini süsleyin.


Bulgurlu Köfte


  • 1 su bardağı ince bulgur 
  • 750 gr. yağlı kıyma 
  • 2 adet kuru soğan 
  • 1 çorba kaşığı reyhan otu 
  • 1 tatlı kaşığı pul biber 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • 1 tatlı kaşığı karabiber 


  • Soğanları zardan ufak doğrayın. 
  • Yıkanmış bulguru derin bir kaba alın. 
  • Soğan, tuz, reyhan otu, karabiber ve pul biberi ekleyip birkaç dakika yoğurun. 
  • Kıymayı da ekleyip beş-altı dakika yoğurun. 
  • Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp, avucunuzda yuvarlayıp, üzerine basarak yassılaştırın. Hazırladığınız köfteleri buzdolabında bekletin. 
  • Servis yapmadan 10 dakika önce köfteleri dolaptan çıkarıp teflon tavada veya ızgarada kızartın.
  • Afiyet olsun:)




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder