Cuma, Şubat 08, 2013

İlişki Durumu: Karmaşık





   Bugün film günü! Cuma günleri yazmayı ayrı bir seviyorum. Filmleri izledikten sonra kritiğini yapıp bir yandan yazmak ayrı bir keyif veriyor bana. Hem de bol bol film izlemiş oluyorum.

   Bugünkü filmimiz, İlişki Durumu: Karmaşık.

   Oyuncular zaten muhteşem. Meryl Streep, Steve Martin, Alec Baldwin... 2010'da vizyona girmiş olmasına rağmen henüz izleyebildim. Ve bu kadar geç izlediğime üzüldüm. Çok keyifli, komik ve romantik bir film. Tam biz bayanlara göre:)

   Konusu ise, Jane'in (Streep) üç yetişkin çocuğu, Santa Barbara'da muhteşem bir pastanesi ve on yıl önce boşandığı eski kocası avukat Jake’le (Baldwin) dostça bir ilişkisi vardır. Dostça dediğime bakmayın. Jane iyi bir ilişki sürdürmek zorunda hissediyor kendini.


   Fakat Jane ve Jake oğullarının üniversite mezuniyeti için kendilerini şehir dışında bulduklarında, işler karışmaya başlar. Birlikte yedikleri masum bir yemek düşünülmeyen bir şeye dönüşür. Yeni bir ilişki! 

   Jake, genç Agness’le (Lake Bell) evlidir ve Jane artık, diğer kadındır. 
   Jane’in mutfağını değiştirmek için işe alınan mimar Adam (Martin), yeniden alevlenen bu aşkın ortasında kalır. İşte tam da bu durumlar olurken Jane ile Adam pastanede muhteşem bir gece geçirirler ve birlikte çikolatalı kruvasan yaparlar. O an orada olmak ve o kruvasanların hepsini yemek istedim. Ben aralarındaki ilişkiden daha çok ona yoğunlaşmış vaziyette izledim:)


   Boşanmasının etkilerini atlatmaya çalışan Adam, Jane’e aşık olmaya başlar, ancak çok geçmeden bir aşk üçgeninin parçası olduğunu fark eder. Fark etme sahnesi en güldüğüm anlardan biriydi. Üstelik Jake'in ağlama sahnesi vardı ki kendi kendime 'erkekler ağlarken niye biz bayanlar hiç dayanamıyoruz' diye bir sordum! Cevabını hala bulamamış durumdayım. Bir fikri olan var mı?

   Neyse filmde yemek görüntüsü fazla yok. Ama iştah açan kısımlar mevcut. Eğer kruvasan seviyorsanız ve üstelik bu çikolatalı ise bu filmden sonra ya gidip alacaksınız ya da tarifini bulup uygulamaya koyulacaksınız:) Benim gibi!

   Jane ve Jake tekrar birlikte olup hayatlarına devam mı edecek yoksa Adam daha mı baskın çıkacak ya da aşk ikinci turda gerçekten daha mı güzeldir orasını söyleyemem diyerek kafanızda soru işaretleri bırakıp sizi filmi izlemeye davet ediyorum. Ve ben hemen tarifi yazıyorum!

   Çikolatalı Kruvasan

20-24 kişi için


  • 500 gr un (4,5 su bardağı)    
  • Yarım paket yaş maya (21 gramın yarısı)
  • 50 gr margarin (1/5 paket)
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 2 adet yumurta
  • Yarım paket margarin (hamur arasına sürmek için)
  • 1 adet yumurta sarısı (kruvasanların üzerine sürmek için)
  • 2 paket çikolata (bitter ya da sütlü olması size kalmış. Ben bitter kullandım)



Hamur mayalama:



  • Öncelikle sütü ısıtın. (Kaynatmayın, serçe parmağınızın içine girebileceği ölçüde ısıtmak yeterli.)
  • Sütü ısıttığınız kabın içine ufaladığınız mayayı ve şekeri ilave ederek eriyene kadar karıştırın.
  • Unun tamamını geniş bir yoğurma kabına alın. Ortasını çukur olacak şekilde açın ve hazırladığınız mayayı ilave ederek 10 dakika kadar ön mayalanma için bekleyin.
  • Ön mayalanma işlemi bitince geri kalan tüm hamur malzemesini yoğurma kabına ekleyerek, kaba yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.
  • Kabın üzerini streç film ile kapatarak ılık bir yerde yaklaşık yarım saat dinlendirin. (Bulunduğu ortam ne kadar sıcaksa o kadar çabuk kabarır)
  • Hamur iki katına çıktıysa mayalama işleminiz başarılı demektir.


Kruvasan yapımı:



  • Mayalama işleminden sonra hamurunuzu hafif unlanmış tezgaha alın ve 1,5 cm kalınlığında dikdörtgen şeklinde açın.
  • Dikdörtgen şeklinde açtığınız hamurun yüzeyini üç parça gibi düşünün sağ ve sol taraflara 50 gr margarini elinizle sürün ve bu parçaları ortada birleştirin.
  • Bu işlemi yaptıktan sonra hamuru sığacağı bir kaba alın üzerini streç film ile kaplayarak dolapta yaklaşık 10 dakika dinlendirin.
  • Aynı işlemi 2 kez daha tekrarlayın (hamuru açma, katlama ve dolapta dinlendirme)
  • İşlemleri yaptıktan sonra sonra hamuru son kez unlanmış tezgaha alarak yarım cm kalınlığında dikdörtgen şeklinde açın.
  • 25-30 cm boyunda ve taban kenarı en az 10 cm olan üçgenler halinde hamuru kesin. (Sigara böreği sararken kestiğiniz gibi)
  • Çikolataları ufak parçacıklar şeklinde kesin. Parçaları geniş kısma koyup yine geniş kenardan başlayarak hamuru yuvarlayın.
  • Hamurları yağlı kağıt yada silpat serilmiş fırın tepsisine 5 cm aralıklarla dizin. 
  • 10 dakika kadar dinlendirdikten sonra üzerlerine 1 adet yumurta sarısı sürerek 200 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dakika pişirin.
  • Afiyet olsun:)


1 yorum:

  1. ben de kruvasan i cok severim.biraz bizim elmali kuabiyemize benzetirim.cikolatalisini da deneyeyim.tesekkurler.elinize saglik

    YanıtlaSil