Çarşamba, Şubat 13, 2013

Marshmallow Kadar Hafif İsem Bir Sebebi Vardır




   Bugün büyük gün! Bugün başladığım bir şeyi tamamladığım gün. Ne olduğunu yazamayacağım size:) Ama uzun zamandır kendimi bu kadar güçlü ve hafiflemiş hissetmemiştim. Mutluyum. Keyfim yerinde. O yüzden kendime güzel bir kahvaltı ısmarlayacağım ve tüm gün boyunca kendi kendime aferin Dilara diyeceğim!

   İnsanlar bazen yapmak istedikleri şeyi erteler durur. Bunu çoğumuz yapmışızdır. Tembellikten midir yoksa işimize gelmediğinden midir bilmiyorum adını koyamıyorum ama kendi adıma konuşmak gerekirse ben uzun zamandır erteliyordum bu işi. Ya da bazı şeylerin zamanı vardı. İnsan kendini bir gün hazır hissediyor ve harekete geçiyor sanırım. Yalnız bir şeyi gayet güzel bir şekilde tamamlamanın verdiği o özgüven ve huzur başka hiçbir şeyde yok. Değil mi?

   Çok yoruldum, çok gözyaşım aktı, aklımı dinlememeye çalıştığım çok anlar oldu. O kadar çok oldu ki ben bile şaşırdım. Hatta iyi şeyler düşünmek için çok çaba sarf ettim. Sonra bir baktım ki zaten kendimi yine kendim engelliyormuşum. Başka hiçbir şey ya da hiç kimse değil! Bir şeyi yapmamak için türlü bahaneler üretmek yapmaktan daha zormuş da ben bilmiyormuşum!

   Kısa süre oldu başlayalı aslında.. Bilen bilir. Ama ben yine de kendimi yenilenmiş hissediyorum. Bu yıl iyi başlamadı yazmıştım bir yazımda. Her kötü bir anının insana kazandırdığı bir şeyler mutlaka oluyor. Bazısı çok acıtıyor. Bazısı ise farkında olmadan unutuluyor. Ama şu 'zaman' denen illetten nefret ettiğim kadar hiçbir şeyden nefret etmedim! 

   Yine de sanki ben başka birisiyim artık. O eski çabuk sevinen ama çabuk da üzülebilen Dilara gitmiş sevinçlerini daha uzun yaşayabilen, daha mutlu, daha kendinden emin Dilara gelmiş gibi hissediyorum. Dilerim bu düşünce uzuuun uzuun sürer. Bu arada kendi adımı sık yazınca bir tuhaf geldi.

   Bugün midemde ve aklımda kelebeklerle uyandım. Ne güzel aferin kız sana Dilara derken aklıma dank eden bir şey bütün kelebekleri dağıttı. Ev temizliği! 24 saat yemek yapabilirim. Hatta ütü bile yapabilirim. Ama temizlik söz konusu ise o fena işte! Sanırım annem yüzünden! Evet evet onun suçu. Çünkü o kadar titiz o kadar titiz ki beni resmen ev temizliğinden soğuttu.

   Bahaneler.. Bahaneler...

   Yarın sevgililer günü! Bu günleri sevmem, çok da önemli değildir benim için ama yanında sevgilinin olması da güzel bir şey tabii. Ben de size güzel bir tarif vereyim. Güzel günde beni güzel güzel anın:)

   Amaan unutuyordum az kalsın! Dün gece 5000 kişiyi aştık hep birlikte sevgili arkadaşlar. Şubat bitmeden 5000 kişi! Yani yaklaşık 4 ayda 5000 kişi! Oh oh gidip bir göbek atayım ben:)


Limon Aromalı Çikolatalı Sufle



  • 1 yeşil limon (Dilerseniz portakal da rendeleyebilirsiniz)
  • 150 gr bitter çikolata
  • 150 gr tereyağı
  • 100 gr toz şeker
  • 3 yumurta
  • 40 gr un
  • 1 tutam tuz




  • Sufle kaplarının içini tereyağı ile yağlayıp un serpin. Fazlalığını ters çevirip boşaltın.
  • Yeşil limonun kabuğunu beyaz kısmına değmeden rendeleyin.
  • Çikolata, şeker, tuz ve tereyağını büyük bir kaseye alıp benmari usulü eritin.
  • Kaseyi kaynar su üzerinden alıp soğumaya bırakın.
  • Yumurtaları başka bir kaseye kırın. Mikserle 5 dakika çırpın.
  • Soğuttuğunuz çikolatalı harca çırpılmış yumurtayı ilave edip tahta kaşıkla karıştırın.
  • Un ve rendelenmiş yeşil limon kabuğunu ekleyip spatula yardımı ile karıştırın.
  • Sufle kalıplarına üstten birer parmak boşluk kalacak şekilde malzemeyi paylaştırın.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dakika pişirin.
  • Sıcak servis yapın.
  • Yalnız dikkat etmeniz gereken bir husus var. Fazla fırında tutarsanız içi de pişecektir. Kısaca yazık olacaktır:)



Renkli Marshmallow



  • 1 paket hazır marshmallow    
  • 80 gr bitter çikolata
  • 80 gr beyaz çikolata
  • Dilediğiniz şekillerde renkli şekerler
  • Bir paket çöp şiş





  • Çikolataları benmari usulü eritin.
  • Ocaktan alıp ılınmaya bırakın.
  • Marshmallowları çöp şişe geçirin.
  • Önce benmari usulü erittiğiniz çikolataya daha sonra renkli şekerlemelere batırın.
  • Servis yapın.
  • Bu şahane şeyleri sadece izleyebilirim bile.
  • Afiyet olsun:)



                               Uzun yollardan geldim, sana geldim.
                                          Yoruldum, duruldum
                       bir nehir bunca sene boyunca yatağını mı arar?
                                               aradım, aktım
                   Kimsesizim. Yalnızlığımda seni biriktirmişim meğerse.
     Alnım kırıştı. Her kırışıkta aradığımı sakladım, görmesin yaban gözler diye.
                         Yabancı değilim. Kimsesizim ey Bahaddin'in oğlu!
                Aç sadrını, sana geldim. Beklediğin bendim. Aradığım sendin.
                                                  Ben Şems'inim.

                                                                                                                  
                                                                                            Şems-i Tebrizi


-Tam benlikti. Yazmadan edemedim! :)


 

 

2 yorum: