Çarşamba, Mayıs 01, 2013

Bahar Yorgunluğu da Neymiş? Enginarımsı Çilek, Barbunumsu Yeşil Erik




   Lay lay lay.. Blogum 9450 kişiyi aştı. Bu da demek oluyor ki çok az bir zaman sonra 10000 kişiye ulaşacağım. 1000 kişi bile ne çok derken buralara geldik:) Daha bunları yazmak için erken, asıl hislerimi 10000 sayısını göreceğim güne saklıyorum.

   Nisan ne soğuk geçti değil mi? Ne yazlıkları çıkarabildim ne kışlıkları kaldırabildim. Üstelik yaz geliyor diyet yapma vakti bile diyemedi kimse. Soğuklar yüzünden o moda giremedik:) 
   Bir de ben kış boyunca hasta olmadım da Mayıs ayına gireceğimiz gün grip oldum. Hem de pek bir fena. Ama yıkılmadım. İşimden, gücümden, gezmemden geri kalmıyorum:) 

   Artık havalar ısındı. Yazlıklar giyilmeye başlandı. Hafif kıyafetlerle birlikte hafif sofralara geçiş yapma vakti geldi. 

   Enginarcı varmış Sarıyer'de. Karakola gelmeden, arka sokakta. Kamyonun arkasına yığar enginarları 1,5 ay kadar onları satıp sonra ortadan kaybolurmuş. Birkaç saniyede bir enginarı soyarmış kendisi. İstanbul'da alınacak en taze, en kılçıksız enginarları satarmış. O taraflara yakın olanlar, oradan geçiyor olanlar mutlaka alsınlar. Ne dediğimi pişirdikten sonra anlayacaklardır. En güzel zamanı şuan üstelik. Öyle fazla garnitürlü yapmaya da gerek yok. Soğan, çok az küp patates, havuç, sarımsak ve bol dereotu. Bezelyeyi isterseniz katmayabilirsiniz. Sızma zeytinyağı ile alın size akşamları hem hafif hem de lezzetli bir yemek.


   Tabii hafta içi çalışıyoruz malum, yemek yapmaya çok vaktiniz olmuyordur. Fakaaat hafta sonu geldiğinde mangallar çıkar ortaya, etler, soslar, salatalar hazırlanır. Bol bol alınır da yine de mangal başında oturan çaktırmadan yarısını yediğinden fazla fazla, çeşit çeşit alınır... Bunun yanında bol zeytinyağlılar ve buz gibi caciki:) 

   Hafif ve serin olsun diye koca karpuzlar indirilecek mideye. Yanında da beyaz peynir. Sonra 'Bir tek karpuz yiyorum yine de kilo alıyorum' demeye başlanacak. E karpuz şekerli bir meyve, yanında yediğiniz peynir de muhtemelen tam yağlı oluyordur, tam tersine gayet ağır bir akşam menüsü oluveriyor. Siz en iyisi bol sebze ve yoğurt tüketin. Yazı tombik geçirmeyin:)


   Mayıs ayında neler mi yiyebilirsiniz? Çilek, yeşil erik, patlıcan, domates, arpacık soğanı, barbunya, madımak, semizotu, ebegümeci almanın tam zamanı. Bu ay bolca bulunan balıklar arasında; barbun, levrek, kırlangıç, dil balığı yer alıyor. Dereotu, fesleğen ve maydanoz ise bu mevsimde sofralarda olmazsa olmazlardan.

   Bahar geçişlerinde değişen havalara adapte olamama durumu var şimdi bir de. Yeni moda gibi bir şey. Bende olmadı hiç ama bu kadar kişi söylüyorsa doğruluk payı vardır herhalde. Halsizlik, vücut kırgınlığının keyfimizi kaçırmasına izin vermiyoruz! O halde ne yapıyoruz? Vücut enerjimizi kısa sürede yükselten iksirleri kullanıyoruz. Aramakla uğraşmayın. Sizler için buldum ben:)

Şeftali Suyu


  • 3 adet orta boy şeftali
  • Yarım limon
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • Nane yaprakları


  • Şeftalilerin kabuğunu soyup çekirdeğini çıkarın ve ezin.
  • Limon suyu, şeker ve nane yaprakları ekleyerek servis yapın.


Salatalık, Ispanak ve Ananas Kokteyli


  • 4-5 salatalık
  • 100 gr ıspanak
  • 1 ananas
  • Yarım limon


  • Tüm malzemeleri mutfak robotunda ezin.
  • Az miktar şeker ilave edin. 
  • Bir dilim ananasla süsleyip servis edin.


Muz Ananas Smoothie


  • 2 muz
  • 2 buçuk su bardağı süt
  • 1 ananas
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 4 yemek kaşığı toz şeker


  • Birkaç dilim ananası kenara ayırıp kalanı ezin.
  • 2 muz püresi, ananas suyu, yoğurt, şeker ve sütü ekleyip karıştırın.
  • Kenara ayırdığınız ananas dilimleriyle bardakların kenarlarını süsleyin.
  • İçeceği bardaklara doldurup servis yapın.



   İşte böyle ortaya karışık bir yazı oldu. Siz siz olun ortaya karışık sadece yazılarda kalsın. Midelerde değil:)



 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder