Salı, Ağustos 06, 2013

NTV Yayınları - Mutfak Sırları



   Mutfak Sırları’nı daha önce incelemiştim fakat nasıl olsa bildiğim şeyler diye artistlik yapıp yerine geri koymuştum. Rutin kitabevi ziyaretimde çok satılanlar bölümünde tekrar karşıma çıktı. İçine baktığımda birkaç püf noktasını hatırlayamadığımı fark ettim. Elinin altında böyle bir kitap olması çok iyi oluyormuş deyip kitabı hemen aldım. 


   
   Kitap iki ana başlık altında toplanmış. İlk bölüm olan “Araç-Gereçler”de benim her zaman ilgimi çeken, mutfakta olması gereken tüm araç-gereçlerle ilgili detaylı görseller ve açıklamalar yer alıyor. Bu bölümün genel konu başlıkları şöyle:

    Fırın kapları, üretim malzemeleri ve araç gereçler
    Aşçı aletleri
    Pişirme kapları, üretim malzemeleri
    Bıçaklar ve aksesuarlar
    Elektrikli aletler
    Izgara aletleri
    Ölçü aletleri ve zamanlayıcılar
    Makarna ve ekmek gereçler

   İkinci bölüm ise “Teknikler” başlığını taşıyor. Bence kitabın en önemli bölümü de burası. Ayrıca neredeyse her alt başlık sonunda, anlatılan konu ile ilgili tarifler yer alıyor. Örneğin; “Tahıl ve Baklagiller” alt başlığında kuru fasulye haşlanması, fasulye püresi yapımı, pirinç haşlama, pirinç pilavı pişirme gibi teknikler açıklandıktan sonra Klasik Risotto tarifi bol fotoğrafla desteklenerek veriliyor. Klasik risotto tarifi temel alınarak kuşkonmazlı, mantarlı ve dört peynirli risotto’nun nasıl yapılacağı da açıklanmış.

   Arman Kırım bir yazısında ben yemek tarifi vermiyorum, teknik öğretiyorum demişti. Bu kitap bana onu hatırlattı. Sadece tariflerdeki anlatımlarla sınırlı kalmayıp birçok tekniği öğrenerek kendini geliştirmek isteyen herkesin göz atması gereken faydalı bir kitap. Okulda da aynı şeyleri öğrendiğimize emin olabilirsiniz:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder