Çarşamba, Ağustos 14, 2013

Izgara Mantar Eşliğinde Dilek Dilemece


   Attention please! Yarın benim için çok ama çok önemli bir gün. Yarınki yazımı koyup siz okuduğunuzda ben yollara düşmüş olacağım için şimdiden yazıyorum. Sonuç belli olana kadar hakkında pek bir şey demek doğru olmaz ama olumlu olursa dayanamaz yazarım zaten hemen:) Dua edin benim için! Çünkü ben etrafta her dakika 'Allahım olsun lütfen lütfen lütfen' diye geziniyorum. 

   Tarifimize gelirsek bugünün ana karakteri mantar. Mantarın her çeşidini severim ve birçok yemeğe çok yakıştığını düşünürüm. En basit yapılan tereyağında ters şekilde pişirilip üzerine kaşar rendelenen halini bile bayılarak yiyebilirim. Tek başına da tercih edebileceğiniz fakat özellikle bonfilenin yanına çok yakışacağını düşündüğüm bir tarif veriyorum. 

   Afiyet olsun şimdiden:) 



Doldurulmuş Izgara Mantar


  • 2/3 bardak ince doğranmış domates   
  • 1/4 bardak mozzarella
  • 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
  • 1/8 tatlı kaşığı karabiber
  • 1/2 tatlı kaşığı taze biberiye
  • 1 diş sarımsak
  • 4 adet portobello mantarı
  • 2 yemek kaşığı taze limon suyu
  • 2 tatlı kaşığı soya sosu
  • 2 tatlı kaşığı kişniş



  • Ufak bir kasede domatesleri, mozzarella peynirini, zeytinyağının yarısını, karabiberi ve sarımsağı karıştırın.
  • Bir kaşık yardımıyla mantarların şapkalarının içini oyun.
  • Zeytinyağının diğer yarısını, limon suyunu ve soya sosunu başka bir kasede karıştırın. Karışımı fırça yardımıyla mantarların etrafına sürün.
  • Mantarları 5 dakika ızgarada pişirin. Ardından ortalarına domatesli karışımı koyun. 3-4 dakika, peynir eriyene kadar ızgarada tutun. 
  • Üzerine kişniş koyarak servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder