Salı, Aralık 04, 2012

Mastiha Cuisine



      Sakız Tadında..


   Tahacımla yaptığımız Chios tatilinde keşfettiğimiz bir yerdi Mastiha Shop.. İçeri girdiğim andan itibaren kendimi kaybettiğimi Taha'nın dürtmeleriyle anladım:) 
                           
   Bildiğiniz ''Yunan sakız üreticileri kooperatif birliği'' gibi bir birliğin dükkanı. Tamlamayı tamamen kendim uydurdum, ama öyle bir şey. Yani Yunanistan'daki sakız üreticileri birleşmiş süper şık bir organizasyon ile sakız bazlı ürünlerini vitrine çıkarmışlar. 


   

   Chios'a girdiğimiz andan itibaren çok sayıda farklı sakız likörü denemiş biri olarak likörlerinin en güzel sakız likörü olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. 


    Ürün kalitesi konusunda zaten bir şüphemiz yok ama dikkatini çekmek istediğim şey ürünlerini satış şekilleri. Mesela sakız likörünün şişesini atmaya kıyamıyor insan. Ya da diğer ürünleri. Sabunlar, kozmetik, sakız kutuları, reçeller... Her şey ince zevk ürünü.



                                        
   Her üründen ikişer üçer aldım bir daha alması zor olur diye:) En son bir şubesini İstanbul'da açmak istediğimi söylediğimde çok geç kaldığımı öğrendim. Kasım ayında Caddebostan'da açılacağını söylediler. Açılmıştır şimdiye kadar.

                                            
   Neysee ben tabii yiyecek bölümünde takılı kaldım. Ve en güzeli bir de yemek kitabı buldum ki elimle tuttuğum gibi kasaya koşuşumu görseydiniz ''bu kız aç galiba'' derdiniz. Sevgilim alışkın olduğu için pek muhatap olmadı:) 
Aslında sadece aldığım bu kitabı anlatmak istiyordum ama dayanamadım yazdım, öyle şukela bir yer işte:) 
   
   Kitaptaki her yemek sakızla yapılıyor. O yüzden yedek sakızlarımı da aldım:) Salatadan atıştırmalıklara,  tatlılara kadar her şey var. En cezbedici tarafı da farklı bir lezzet. Üstelik yapması da çok zor değil.

    




   Mutlaka gidip bir görmelisiniz. Chios'a kadar gitmeye de gerek yok nasılsa. Burada bir şubesi var artık.



       



                                                                

       
         Mastiha Cookies


                                                                 
  • 2 su bardağı un                        
  • Yarım çay kaşığı tuz
  • 1/4  tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 su bardağı tuzsuz tereyağı (yumuşamış olmalı)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 büyük boy yumurta
  • 1/2 tatlı kaşığı vanilya özütü (yoksa çubuğunu ya da vanilin kullanabilirsiniz)
  • 3-4 damla Mastiha yağı

  • Un, tuz ve kabartma tozunu birlikte geniş bir kaba eleyin.
  • Tereyağını ayrı bir kapta mikserle çırpın.
  • Şekeri yavaşça ekleyin ve açık bir renk alana kadar çırpın.
  • Daha sonra yumurta, vanilya ve Mastiha yağını ekleyin çırpmaya devam edin.
  • Unlu karışımı, tereyağlı karışıma ekleyin.
  • Hamur olana kadar karıştırın.
  • Hamuru iki parçaya ayırın.
  • Kalıplarla dilediğiniz şekiller yapın. (çok ince olmasın) 
  • Fırın tepsisini yağladıktan sonra hamurları yerleştirin.
  • 190 derecelik fırında altın rengini alana kadar 10-12 dakika pişirin. 












                                                                             



   İşte böyle şahane paketler de seçebiliyorsunuz. Zevkinize göre düzenleyebiliyorsunuz aldıklarınızı.
   Nasıl? Çok şirin di mi?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder