Çarşamba, Aralık 26, 2012

Dulce de Leche -Karamel Tadında Bir Gün İçin



       Günaydıınn

    
   Bugün Duygucuğumuz avukat oluyor. Töreni var, hazırlanıp gideceğiz. Akşama da kutlama yemeği var. O yüzden hazırlanmam lazım. Ohooo kız kısmının işi uzun sürüyor biliyorsunuz ben şimdi başlasam öğlen ancak çıkarım:) Yalnız şahane bir tarif yazıyorum. 


  Tarifin adı Dulce de Leche.. Dulce de Leche nedir? Hemen açıklayayım. Latin Amerika’nin meşhur, pürüzsüz tatlısı, reçeli. Sütün şekerle kaynatılmasi ile elde ediliyor. Süt buharlaşınca geriye karamelize olmuş şeker kalıyor. Uzun süren, sabrı sınayan ve zahmetli kısmı ise süt ve şekeri kaynatma aşaması. Zahmetsiz rahmet olmaz elbette ancak daha az zahmetle rahmet olabiliyor. Tatlandirilmiş süt (sweetened condensed milk) ile daha pratik bir şekilde hazırlamak mümkün. Tatlandirilmiş/kivam verilmiş sütü yurt dışında bulmak çok kolay, ülkemizde de bazı büyük marketlerde bulunabiliyor. Çocukluğumuza inecek karamel şekeri tadında, sos kıvamında bir lezzet...


 
   Dulce De Leche




  • 1 lt süt                                             
  • 1 + 1/3 su bardağı toz şeker
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1 vanilya çubuğu (Ortasindan havyarı/çekirdegi çıkarılmış) -Arzuya göre



  • Öncelikle taze tam yağlı sütü, şekeri  ve vanilyayı (çubuk vanilyanız yoksa yarım çay kaşığı kadar toz vanilya da ekleyebilirsiniz, iki türlü de denedim ve güzel oluyor) tencereye alıp şekeri eritelim ve kaynatalım.
  • Kaynadıktan sonra çubuk vanilyayı çıkaralım ve karbonatı ilave edelim. Süt bu aşamada köpürecektir. Karıştırmaya devam edelim.
  • Ocağın altını kısıp 1 saat müddetle karıştırarak sütün buharlaşmasını bekleyelim. Normalde bu aşamada sürekli başında durmak gerektiği belirtilmiş ancak ben sürekli başında beklemedim. Sık sık kontrol ettim ve gözetim altında tuttum. Eğer güzel lezzetler için sabrım sonsuz diyenlerdenseniz elbette başında beklemek en güzeli.
  • 1 saatin sonunda süt miktarındaki bariz azalmayı gözlemleyeceksiniz, yavaş yavaş sütün rengi de koyulaşmaya başlayacak. Karıştırmaya ve kıvamını kontrol etmeye özen gösteriyoruz. Bu şekilde arada karıstırarak 1 saat daha kaynatıyoruz. İlk yarım saat ve son yarım saat başında durmak en sağlıklısı olacaktır.
  • Süt buharlaşıp kıvam koyulaştıgında ve renk muhteşem karamel tonlarına boyandığında işlem tamamdır.
  • Son olarak biraz çırpıp kıvamını iyice pürüzsüz hale getiriyoruz. 
  • Yaklaşık 350 gr süt karamelimiz artık kullanıma hazır. 


   Cam bir kavanozda kapağı kapalı bir şekilde buzdolabında saklayabilirsiniz. Kahvaltılarda pankek ya da kızarmış ekmekle, beş  çaylarında keklerin kurabiyelerin üzerine sos niyetine kullanabiliriz. Yalnız soğuyunca kıvamı koyulaşacağı için kullanmadan önce benmari usulu ile ya da mikro dalga fırında  kıvamını açmakta fayda var.


   Cafe Derins'in hazırladığı tarifi buldum mesela. Karamelli Rulo Çörekçik yapmış bu sosla.

Hemen yazıyorum.


Karamelli Rulo Çörekçik


  Hamuru;



  • 1/2 su bardağı ılık süt      
  • 100 gr erimiş tereyağ
  • 1 yaş maya
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3 yumurta
  • Aldığı kadar un



İçine;


  • Krem peynir ( isteğe bağlı)
  • Dulce De Leche
  • Damla çikolata



  • Un, tuz, şeker ve mayayı karıştırıp, ortasını havuz şeklinde açın.
  • Ortasına yumurtaları kırıp iyice karıştırın.

  • 15 dakika dinlendirdikten sonra hamura erimiş tereyağını ekleyip iyice yoğurun.
  • Mayalanması için üzerini örtüp 2 saat bekletin.
  • Mayalanmış hamurunuzu hafifçe yoğurup unlu tezgahta açın.
  • Krem peyniri spatula ile ince bir katman sürüp üzerine karamel yayın ve damla çikolata serpin.
  • Rulo halinde sarıp verev şekilde kesip üzerlerine şekerli su sürün.
  • Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirin.



   Ben bu sosu cookies yaparken kullandım. Şeftali görünümlü cookies. En kısa zamanda onun da tarifini yazacağım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder