Salı, Aralık 11, 2012

''Dünya Mutfağı''


 

   Haftasonu arkadaşlarımızla buluştuğumuzda eğer buluşup oturduğumuz yer D&R 'a yakın ise büyük bir zararla dönüyoruz eve:) Ben girmezsem sevgilim giriyor o da olmazsa Esin mutlaka giriyor. Muhtemelen Esin bütün maaşını orada dökülecek:) Esin,  bizim minik Özge'nin koca sevgilisi. 

   Girdim D&R 'a ve kendime yılbaşı hediyesi aldım. Birçok kitap indirimde şuan, aralarında yemek kitapları da var. Hiç kaçırmadım bu fırsatı ve kaptığım gibi kasaya koştum. O anda benden mutlusu olmuyor arkadaşlar bu nasıl bir şeydir? Ya bir gün kimse yemek kitabı yazmazsa? Ya da bütün yemek kitaplarını almış olursam? 
   
   Kitaplıktaki yemek kitaplarım artık rüyalarıma giriyorlar. Sanki unutup kıymetini bilmiyormuşum gibi hissediyorum. Aldığım her yeni kitabı bir süre baş tacı yapıyorum. Sonra o da köşede yerini alıyor. Fakat yenisini almazsam sizlere ne yazacağım ki? Hem yeni yemek kitabı alıp, denemek çok keyifli bir şey. Üstelik bir gün mutlaka lazım oluyor. Artık ebediyen benimleler. Yihuuu !

    

   
   Neyse bu hafta aldığım kitap ''Dünya Mutfağı''. Her ülkenin yemekleri var. 450 yemek tarifi, 1500'ü aşkın fotoğraf. Afrika'dan tutun Hindistan'a, Uzakdoğu'ya, Avrupa'dan Amerika'ya kadar... Harika değil mi?

    Bir iki tane tarif veriyorum hemen. Ben denedim, yaptım, yedim. Misss..

   








   

   Eğer uğrarsanız kitapçıya mutlaka bu kitabı bir inceleyin. Her yemeği beğenir miyiz bilmiyorum ama birçoğunu severiz. Ülkesine gitmeden yemekler kendi evlerimizde pişecek. Keyifli olabilir:)










AFRİKA


    Muzlu Mandazi

    4 kişilik 
                                                                  

  • 1 adet yumurta
  • 2 adet olgun muz, iri doğranmış
  • 150 ml. (2/3 su bardağı) süt
  • Yarım tatlı kaşığı vanilya özü
  • 2.5 su bardağı kek un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • Sıvıyağ, kızartmak için

  • Yumurta, un, süt, vanilya, muz, kabartma tozu ve şekeri mutfak robotunda çekin.
  • Krema kıvamında topaksız bir hamur yapın. Koyu olursa biraz süt ekleyin. 10 dakika bekletin.
  • Derin bir kızartma tenceresinde sıvıyağı kızdırın. Yağ kızınca kaşık yardımı ile hamuru yağa atın.
  • Altın rengini alana kadar (3-4 dakika) kızartın.
  • Fazla yağını bırakması için kağıt havlunun üzerine alın. Ilıyınca bekletmeden servis yapın.


HİNDİSTAN


     Aloo Saag

     4 kişilik
                                                                      
  • 450 g. ıspanak
  • 1 yemek kaşığı yağ
  • 1 tatlı kaşığı siyah hardal tohumu
  • 1 adet soğan, dilimlenmiş
  • 2 diş sarımsak, dövülmüş
  • 2.5 cm'lik taze kök zencefil, doğranmış
  • 675 g. patates, 2.5 cm'lik parçalar halinde
  • 1 tatlı kaşığı toz çili biberi
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 120 ml. (1/2 su bardağı) su

  • Ispanakları yıkayıp temizleyin, 3-4 dakika boyunca bir tavada haşlayın.
  • Ispanakları irice doğrayın ve bir kenara bırakın. Eli yakmayacak kadar soğuduğunda, hiç suyu kalmayacak şekilde sıkarak bir kenara alın.
  • Wok tava ya da derin bir tavada yağı ısıtın. Hardal tohumlarını cızırdayana kadar 2 dakika kızartın.
  • Dilimlenmiş soğan, sarımsak ve doğranmış zencefili hardal tohumlarına ekleyip arada bir karıştırarak 5 dakika çevirin.
  • Patates, toz çili biberi, tuz ve suyu koyup 8 dakika daha kavurun.
  • Doğranmış ıspanağı içine atın. Kapağını kapatıp patatesler pişene kadar 10-15 dakika kaynatın. Sıcak servis edin.
  • Afiyet olsuunnn:)






 

4 yorum:

  1. teşekkürler sayenizde yeni yemekler yeni tatlar öğrendim.devamı hep gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Daha paylaşacağım çok şey var. Hep birlikte tadını çıkarmak ne güzel bir şey:)

      Sil
  2. 'minik Özge'nin koca sevgilisi' :))))

    YanıtlaSil