Perşembe, Aralık 13, 2012

Salihli'den Bildirmece


Odunda Pişen Köfteler


  
   Eve girdiğim anda ağzıma tıkıştırılan sarmalar, yok yan komşunun yedirmeye çalıştığı böreklerden anladığım kadarıyla erkeklerin evden gidişiyle bir bayram havasına girilmiş ve yemekler hazırlanmış. 

   Evin erkekleri de toplaşıp gezi tertiplediler, aslına bakarsanız onlar bayanları evde bırakıp kafa dinlemeye gitti:) Ama sonuç ne olursa olsun iki tarafta gayet memnun. Tabii bizim anne ''hemen gel diloş, kızkıza gezelim'' deyince atladım geldim Salihlililerin tabiriyle Salliye.


   Salihli'nin odun köftesi meşhurdur. Hem de ne meşhur bir oturuşta 4 porsiyon yersiniz sırf lezzetinden. Benim gelirken rüyalarıma girdi alçak köfteler. Divan'a gidip löp löp mideye indirmeye o kadar niyetliydim ki akşamı bekleyemedim. Gittik annecikle yedik bir güzel. Sizin için fotoğrafını da çektim:) Zaten bir Değirmen var bir de Divan en iyileri.. 


   Eğer yolunuz düşerse ve Salihli'den yemeden geçerseniz evde yaptığınız köfteler tutmaz, dağılır! :) Benim köfteden nefret eden sevgilim bile ayıla bayıla yedi. Ya da o sırada babamın karşısında olduğundan tüm tüm yalayıp yutmak zorunda kaldı:) Bilemiyorum ben gördüğümü söylerim. 


   İstanbul'da da açıldı  iki sene kadar oluyor. Meşe Salihli Odun Köftecisi ismiyle. Etiler Akmerkez alışveriş merkezinin Ulus kapısının karşısında hemen. Gittiğimizde öğrendim ki ustayı Salihli'den getirtmişler. Buradaki bir köftecide çalışıyormuş daha önce. Tadından belliydi zaten, buradakinden farksız. Lezzet tamamen aynı!

   Mutlaka tavsiye ediyorum! Mmmm bu arada ben sanırım bir porsiyon daha yemeye kaçıyorum..

 

2 yorum:

  1. köfteleri meşhur...suyu meşhur...kurşunlu kaplıcası meşhur...havası meşhur.Allahdiyen kirazı meşhur eee bi de bizler varız amaaa köftelerden yemeden geçmeyiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salihli bir cennet, o konuda sizinle aynı fikirdeyim :)

      Sil