Salı, Aralık 18, 2012

Küçüktüm, Ufacıktım, Top oynadım, Acıktım





   Canım okulum MSA'nın kurucusu Mehmet Aksel'in eşi bir kitap yazmış. Teri Roditi Aksel'den ''Küçüktüm, Ufacıktım, Top oynadım, Acıktım''.

   Yemek keyfine gönül vermiş bir aileden gelen Teri Roditi Aksel, Burgazada'daki çocukluk günlerinden, eşi Mehmet Aksel'in kurduğu Mutfak Sanatları Akademisi'ndeki benzersiz deneyimlerine uzanan hayatı boyunca farklı ve özel yemek tarifleri biriktirmiş.

   Bugüne kadar biriktirdiği tüm tarifleri 424 sayfalık bir kitapta toplamış. Tüm tarifler, Aksel'in evinin mutfağında pişirilmiş ve fotoğraflanmış.

   Vallahi çok hoşuma gitti. Şöyle, Eşi Mehmet Aksel'in kurduğu Türkiye'nin ilk ve tek uluslararası diplomalı profesyonel aşçılık okulu Mutfak Sanatları Akademisi'nde ( okulumu da övmeden geçemem) malzeme seçiminden teknik bilgilere, pişirmeden sunuma kadar okulla bağının olması ayrıcalığını yaşamış. MSA'nın arşivlerinden yararlanmış, uluslararası şeflerle tanışmış. Tabii bu da kitabını yazmada ona çok katkı sağlamış. 

   Aksel, kitabın hazırlanma sürecini şöyle anlatıyor:
   ''Küçüklüğümden beri unutamadığım özel lezzetler var. Burgazada'da rengarenk leğenlerin içinden babamla seçtiğimiz pavuryalar, büyükbabamın her cuma akşamı benim için getirdiği incecik dilimlenmiş balık yumurtası, sokak köftecisinin minicik köfteleri.. Halkla ilişkiler, reklam, dergicilik gibi çeşitli iş deneyimleri ve bazı iş girişimleri derken kendimi mutfakta buldum. Kızlarımı şımartmak, misafirlerimizi ağırlamak, aile tariflerini yaşatmak için zamanla biriktirdiğim tüm tarifler içimde fokurdamaya başladı. Tıpkı mutfakta yemek yapar gibi bu kitabı hazırladım. İçine çocukluk anılarımı, ailemizin tariflerini, seyahatlerde denediğim özel lezzetleri ekledim. Aile sofralarının, keyifle yemek yemenin, kurabiye kokularının değerini bilenlerin iştahla okuyacağı ve yeni tatlar keşfedeceği kitabımı lezzetseverlere sunmaktan mutluluk duyuyorum''


  



   Zengin ve okuması keyifli bir kitap. Ben arşivime ekledim. Bir yemek kitabına bakarken o her bir tarifin anısı olması bana çok hüzünlü geliyor. Bir de  200'e yakın tarif.. Daha ne olsun! 

2 yorum:

  1. Dilaracım bu kitapta yalnızca yemek tarifleri mi var? Elif F.

    YanıtlaSil
  2. Evet. Anılarla, kısa hikayelerle, fotoğraflarla süslenmiş bir yemek kitabı.

    YanıtlaSil