Perşembe, Kasım 14, 2013

Şaşkın Ördek Olsam da Güzel Yemekler Seçerim



   Ben de şaşkının tekiyim! Kabul ettim artık. Kendi evinde kilitli kalan tek kişi benim herhalde.
Dün akşam odamı düzenliyor, kıyafetlerimi dolaba yerleştirirken evdeki her yerin camı açık olduğu için kapım çarpmasın diye kapattım. Ve kilitledim. Çünkü rüzgardan tekrar açılıyor.
   Yemek hazırlamak için dışarı çıktığımda kapım çarptı ve kendiliğinden kilitlendi. Normalde içerden kilitlenebildiği için düğmesi açık kalmış kapanınca da kapı kendini kilitlemiş.

   Tabii benim her şeyim odada kaldığı için ne yazımı yazabildim, ne telefonumu şarj edebildim ne de üstüme bir şey alabildim. Salonda öyle kalakaldım! Sabaha karşı telefonumun da şarjı bitince kendimi resmen yapayalnız hissettim. Aman yarabbim ne çok alışmışım. Ne fena bir şeymiş. Tabii üstümü değiştiremediğim için okula da gidemedim. Kapının anahtarı yoktu çünkü.

   Daha yeni dışarıdan merdiven dayayıp bekçi odama girdi ve kapıyı açtı. 2 katlı olduğu için ev çok zorlanmadı. Ipad imi aldığım gibi yazımı yazıyorum. Şuan dışarıda gezen ördekler gibiyim. Şaşkın...

   Orada saat 18.00 olduğu için baya geç kalmış bulunmaktayım ama yazmadan içim rahat etmeyecekti.

   Yarın Miami NBA maçına gidiyoruz okuldakilerle. Kimin maçı diye soran arkadaşıma 'Bilmem maksat eğlence olsun, sohbet olsun diye gidiyorum' deyince güldü telefonda ama olsun. Etkinliklere katılmadan olmuyor burada. Çünkü çoğu kişi okuldan sonra fazla bir şey yapmıyor. Durun demek istiyorum. Gitmeyin yahu sohbet edelim ne işiniz var evde. Nasıl ilerleteceğiz bu dili başka türlü diye kollarından tutasım geliyor resmen! Ne saçma!

   San Diego'da ben evde durmuyordum bile. 7/24 arkadaşlarımla birlikte sürekli bir şeyler yapıyorduk. Ne değişik bir yermiş burası. Dil okulunun eğlencesi burada zaten! Kızdım vallahi.

   İşte böyle karmaşık bir güne karmaşık ama pek lezzetli bir yemek ve tart tarifi veriyorum. Ve madem okula gidemedim şu bayıldığım koca markete gidip biraz çalışanlarla sohbet edeyim:) Bir kadın var pek sevimli. Beni gördüğü an 'Nasılsın Pocahontas' diyor:) İlk duyduğumda çok şaşırmıştım çünkü bana biri daha bunu söylüyordu. 

   Neyse haydi siz yemeğe, ben alışverişe:)



Özel Soslu Bonfile Tava Gyu Hire Teri



200 gr bonfile
2 çorba kaşığı ayçiçek yağı
Yarım su bardağı mirin (Japon şarabı)
2 çorba kaşığı soya sosu
2 dilim salatalık
2 dilim domates
2 halka kesilmiş dolmalık yeşilbiber
1 yaprak beyaz lahana

Ayçiçek yağını tavada kızdırın. 
Bonfileyi ekleyip iki taraflı pişirin. 
Mirin ve soya sosunu ekleyip et yumuşayıncaya ve sos koyulaşana kadar kısık ateşte pişirin. 
Beyaz lahana yaprağını kıyın. 
Et piştikten sonra dilimleyip servis tabağına alın. 
Eti, lahana, salatalık, domates ve dolmalık yeşilbiberle servis yapın.


Lavanta Dondurmalı Karamelize Elmalı Tart

1 elma
2 milföy hamuru
50 gr badem ezmesi
1 çay kaşığı tozşeker

Lavanta dondurması için:

25 gr lavanta esansı
1 kahve fincanı süt
1 kahve fincanı krema
2 yumurta sarısı
Yarım su bardağı bal

Üzeri için:

Kayısı jölesi

Lavanta dondurması için; lavanta esansı, süt, krema, yumurta sarıları ve balı metal bir kapta 15 dakika çırpın. Üzerini streç folyoyla kapatıp buzlukta 2 saat bekletin. Buzluktan çıkarıp 20 dakika mikserle çırpın. 
Buzlukta 2 saat bekletin. 
Bu işlemi 3 kez daha tekrarlayın. 
Elmanın kabuğunu soyup ince dilimleyin. 
Badem ezmesini yoğurup 2 milim kalınlığında açın. 
Milföy hamurlarını ve badem ezmesini su bardağının ağız kısmıyla kesin. 
Milföylerin üzerine badem ezmelerini yerleştirin. 
Elma dilimlerini badem ezmesinin üzerine yelpaze şeklinde dizip şeker serpin. Önceden ısıtılmış 200 dereceye ayarlı fırında 15 dakika pişirin. 
Fırından çıkarıp üzerine kayısı jölesi sürün. 
Servis tabağına alıp üzerine birer top lavantalı dondurma ekleyin. 
Dilediğiniz bir taze baharatla süsleyip servis yapın.




 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder