Pazartesi, Kasım 18, 2013

Kireçte Kabak Yanında Kabak Tadı Veren Bazı Günler



   Merhaba! 

   Cuma günü okulun ilk etkinliğine katılmış bulunmaktayım. Miami Heat maçına gittik. Keyifli miydi? Çookk.. Bir kere farklıydı. Daha eğlenceliydi. İnsanlar eğlensin diye ellerinden gelen yapıyorlar. Amerika'yi bazen seviyorum:) 
   Zaten belli kurallar koyulmuş, insanlar buna alışmış, öyle yaşayıp gidiyorlar. Yani düşünmelerine gerek kalmıyor, çok çalışmalarına gerek kalmıyor. Onlar için bunu yapan zaten var. Polisten deli gibi korkuyorlar. Buna rağmen suç oranı yüksek. Her şey ucuz ama yine de insanlar ellerini hazırına atıyor. Küçük bi fanusta zararsız ve kolay bir şekilde yaşıyor gibiler. 




   İlgi alanıma geçeyim ben en iyisi. Davie Ale House diye bir restoran var. Istakozunu yemek için uzak mesafeyi göze alanlar var. Futbol maçları olduğunda toplanıp izleniyor. Öyle kalabalık oluyor fakat kimse rahatsız değil. O tarz bir yer burası. Kocaman lezzetli mi lezzetli, istersen içindeki etin bir kısmından bir karışım yapılıyor, istersen hiç kesilmeden önüne koyuluyor. Tabii keserken verilen önlüğü giymek şartı ile:) Bana zaten lazım! 



   Yedim, eğlendim, oynadım ıstakozun eliyle bacağıyla. Sonra mideye indirdim. Fotoğraflardan da görüldüğü üzere oynamak için sipariş etmişim sanki. Okulda chef ıstakoz getirdiğinde asla pişiremeyeceğimi düşünüp ağlayacak gibi olmuştum. Canlı canlı kaynar suya atamam cani miyim ben diye söylenmeme rağmen pişirmek zorunda olduğumu ve ardından da onu yemek zorunda olfuğumu biliyordum. Ama çok lezzetli! 12 dolara yediğim bu koca ıstakozu valize atıp ticaretini yapmayı bile düşündüm. Çok ucuz değil mi yahu?



   İşte böyle gezdim, dolaştım, spora yazıldım derken günler geçiyor. Daha hızlı geçmesi bazen temennim olsa da akışına bıraktım. Çünkü geçmez dediğim aylar geçmiş bir bakmışım..

   Şimdi hazırlanıp okula gitmeliyim. Vereceğim tarifi restoranda panna cotta ile servis ediyorduk. Çok ama çok lezzetli bir şey. Biraz uzun sürüyor ama denemenizi tavsiye ediyorum. Ne mi o? 

Kireçte Kabak
        


   1 kg soyulmuş bal kabağı
   1 çay bardağı sönmemiş kireç
   2.5 litre su
   6 su bardağı toz şeker
   6 su bardağı soğuk su
   Limon tuzu
   Tahin
   Ceviz içi

Sönmemiş kireci büyük bir kabın içine alın. Üzerine 2.5 litre su ekleyip 1 gece bu şekilde bekletin. 
Bal kabağını uzun ince parçalar şeklinde doğrayın. Kireçli suyun üzerinde çok ince bir tabaka şeklinde duran kireç kaymağını suyuyla birlikte (suyu bulandırmamaya dikkat edin) alarak başka bir kaba aktarın. Kabak dilimlerini ekleyin. 
Kabakların suyun altında kalması için üzerine bir tabak yerleştirin. 
Bu şekilde 24 saat bekletin. 
Kabakları sudan alıp iyice yıkayın. 
Yine bir kaba alıp üzerine su ilave ederek 1 saat daha bekletin. 
Dilimlerin suyunu süzüp kürdanla birkaç yerinden delin. 
18 saat süre dolunca kabakları sudan çıkarın. 
Teker teker 5-6 kez suda yıkayın. İyice yıkadıktan sonrada 1 saat suda bekletin. Dilimleri kürdanla birkaç yerinden delin. 
Su ve şekeri tencereye alıp 5 dakika kaynatın. Şerbeti ılık hale gelecek şekilde bekletin. 
Kabakları şerbete ilave edin (kabakların şerbetin içinde kalması gerekir). 
Tencereyi tekrar ocağa alıp kabakları kısık ateşte 2 saat pişirin. 
Tencereyi ocak üzerinden almadan önce kabakların üzerine limon tuzu ekleyin. 1 saat bekletip servis yapın.
Kireçte kabak artık hazır, afiyet olsun:)

1 yorum: