Cumartesi, Kasım 09, 2013

Beni Sevmezsen Yağmurları Sev..



   Yağmurlu bir güne uyanmanın sıkıntısını tüm gün yaşadım dün. Ve sağolsun yağmur da sabaha kadar sürdü. Güneş istiyorum ben güneş! O kadar büyük bir yer ki burası ne kadar ev yaparsan yap evler ya da siteler arası mesafe 1 mil falan. O arada ne mi var? Sadece boş yeşil bir alan. Dün arabayı aldığım gibi yakınlarda dolaşmaya başladım kolay ve hep sağa sola dönüşler vermişler ki yanlış gelen dönebilsin diye:) Tam benlik. Mesela ben aynı yolu 3 kez gittim geldim galiba. İstanbul'da sürekli yol karıştıran ben, burada ne maceralar yaşarım zaman gösterecek.




   Bugün buranın en büyük alışveriş merkezini küçük bir ziyarete gideceğim. Kapanıyormuş ve yüzde 50 indirime girmiş. Kapanmadan bir de ben göreyim dedim. Kıyafete çok sıra gelmiyor mutfak alışverişlerinden. Çünkü kendimi kaybetmiş vaziyette dolaşıyorum markete girince. Yok yok! Çok değişik, çok lezzetli şeyler var ve bazı gördüklerime bunu evde hazırlaması 3 dakikanı almaz bu da mı hazır satılıyor diye şaşırdığım çok oldu. Çok pratik ama niye Amerikalılar obez ve tembel anlaşılıyor. Mantarın içine rendelenmiş kaşar, paket yapılmış satılıyor mesela. Meyveler dilimlenmiş kocaman kocaman paket olarak satılıyor. Acaba doğrusu bu mu? Biz harala hürele yemek yapacağız diye mutfaktan çıkamıyoruz da yanlış mı yapıyoruz? Ama bana göre kesip doğraması asıl keyfi bu işin.




    Dünüm yağmurdan kaçmakla, arabayla yol karıştırmakla ve marketten aldıklarımı yemekle geçti:) Bugünüm ise sürpriz..



   Yağmurlu bir günde bu akşam yemeyi düşündüğüm ve süper lezzetli yemek,  Jambonlu Bezelye Çorbası ve Sütte Balık.. Yemeği hazırlarken de Şebnem Ferah dinlemek paha biçilemez!


Jambonlu Bezelye Çorbası



1 soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
450 gr dondurulmuş bezelye
60 gr tereyağı
1 yemek kaşığı un
2-2.5 litre sıcak su
2 diş sarımsak
Tuz, Karabiber

Üzeri için

2 kalın dilim dana jambon
4 yemek kaşığı dondurulmuş bezelye
Zeytinyağı
Karabiber

Soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında kavurun. Sarımsakları rendeleyip ekleyin. Bezelyeleri ilave edin ve yüksek ateşte 3-4 dakika soteleyin. 
2 litre sıcak su ekleyip bezelyeler tamamen yumuşayıncaya kadar pişirin. Ocaktan alıp blender’dan geçirerek pürüzsüz hale getirin. 
Tereyağını eritip unu ekleyin ve sararıncaya kadar kavurun. Bezelye püresini ekleyerek yüksek ateşte birkaç dakika kaynatın. 
Kıvamı için gerektiği kadar sıcak su ilave edin ve 10 dakika kaynatın. Tuz, karabiber ile tatlandırın. 
Üzeri için bezelyeleri 1 yemek kaşığı zeytinyağında soteleyin. Jambonları şerit halinde doğrayın. Çorbayı kaselere paylaştırıp üzerine jambon, bezelye ve karabiber serpiştirip sıcak servis yapın.

Sütte Balık

1 levrek
50 gr taze kaşar peyniri
Birkaç dilim domates
Mantar
Sarımsak

Beşamel sos için
   
1 yemek kaşığı un
Yarım yemek kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı tuz
2 su bardağı süt

Beşamel sos için, yağı tencerede eritin. Hafif hararetli ısıda yağa unu ilave edip karıştırın. Sürekli karıştırarak yavaş yavaş sütü ilave edin. Tuz ile tatlandırıp muhallebi kıvamında pişirin. 
Balığı üzerini geçecek kadar suda haşlayıp güvece alın. Domates dilimleri, birkaç diş sarımsak ve mantarları ekleyin. 
Üzerine beşamel sos gezdirip fırına verin. 20 dakika sonra fırından alıp üzerine kaşar peynirini serpip peynir eriyinceye kadar pişirin. Sıcak servis yapın.

4 yorum:

  1. Çok çok çok güzel! Evet iş vb. durumlar için uzaklık kötü olabilir ama tam benlik bu yeşillik ve birbirinden uzak olma durumu. Yazık ki kendi ülkemizde yeşil görünce düşman gibi davranıyoruz. Tadını çıkar :)

    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan gerçekten nefes aldığını hissediyor ferah yerde olduğunda. Bir de bu kadar çok yağmur yağmasa süper olucak:) çıkarıyorum valla ne yalan söyleyeyim. Senin için de gezer, yerim:) teşekkürler!

      Sil
  2. hava hep sıcak hep yağmurlu diloş şemsiyen varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şemsiyem yok. Bu yüzden sürekli ıslak geziyorum ama hiç sorun değil keyfim yerinde:)

      Sil