Çarşamba, Haziran 05, 2013

Portakallı Günler Eşliğinde Portakallı Levrek



   Günlerdir direniyoruz hep birlikte. Her kesimden insan Taksimde sanki! Yanımızda olamasalar da seslerini uzaklardan duyuyoruz. Taksim onlarla, onlar Taksimle! Herkes bir amaç için tek yürek.


   Düşüncelerimi yazmıştım pazartesi günü o yüzden tekrarlamak istemiyorum. Ama biliyorsunuz ki bir portakal gazıdır gidiyor. Efendim ben de sizlere bugün Portakallı Levrek tarifi yazmaya karar verdim:)


   Ama önce düzelteyim. Portakal gazı dedikleri şey aslında portakal gazı değil:) Biber gazının yoğunlaştırılmış hali ile saldırıya geçildi. Şişenin renginden portakal gazı deniyormuş. Gazın renginden değil yani. E haklılar, ne yapacaksın. Sıkmasınlar da ne yapsınlar? Sessiz kalıp, size mi katılacaklar? Katılsınlar da baştakilerden azar mı işitsinler?


   Normal biber gazına bağışıklık kazanınca insanlar, mecburen yoğunlaştırdı polis gazı. Turuncuyu da pek severim zaten ben!


   Gelelim portakalın faydalarına...

   C vitamini bakımından çok zengin olduğundan, kışın bolca yemekle soğuğun etkilerine karşı korunmuş olurmuşuz. Yani diyeceğim o ki, ne kadar yerseniz o kadar dirençli oluyorsunuz!
   20 gram portakal çiçeği veya yaprağı bir litre kaynar suda on dakika kadar demlendirilip içilirse, çarpıntıya ve sinir bozukluğunun sebep olduğu sindirim güçlüklerine iyi gelir. Demek istiyorlar ki, ne kadar yerseniz o kadar dirençli olursunuz, sizin sinirler gevşer, karşı tarafın sinirler gerildikçe gerilir. Kopma noktasına gelir!
   Uykusuzluğu giderir. Cildi güzelleştirir. Burada efendime söyleyeyim, ne kadar yerseniz yeyin sabahlara kadar uyumasanız da cildiniz her daim parlak olur. Uykusuzluk problemini ortadan kaldırır. Daha da dirilirsiniz!
   100 gram portakalda 54 kalori vardır.Portakal şüphesiz ilaçdır. Bol miktarda C vitamini (100 gramda 50 mg) A vitamini, B1 B2, vitaminleri ve P vitamini ihtiva eder. Gerçekten de ilaç gibi. Yıllardır süren halk olarak kendi içimizdeki kavgalarımız dövüşlerimiz sona erdi. Kenetlendik. Yedikçe portakalı daha sıkı tutunduk birbirimize. Her gece yedik, her gün yedik. Sonunda olduk HULK!


   O yüzden bu portakal da biber de pek iyi geldi. Gözümüzü açamıyoruz dedik de aslında öyle bir açtı ki kim dost kim düşman gördük. Birbirimizi sevdiğimizi hatırladık. Sabretmenin ne olduğunu, aslında gayet de güzel geçinebildiğimizi gördük. Biz koyun değilmişiz, saklıyormuşuz içimizde gücümüzü resmen. Tutamadık daha fazla.


   Şimdi ben bunları yazdım da, polis internet ortamında yapılan yazışmalardan kişileri evlerinden alıp götürüyormuş. Ben sadece tarif veriyorum. Bir de destek oluyorum. Yanında da paylaşım yapıyorum. Başka da bir şey yapmıyorum. 
   Dersen ki 'bu yazdıkların ne peki?'... Sadece halkıma destek! Ama sor bir neden diye? Gelecekte sağlıklı olsunlar, güçlü olsunlar, çapulcu gibi gezmesinler, hastalıklı kişilere karşı dirençli olsunlar, daha fazla uykusuz geceler geçirmesinler diye.. Onlar, binler, milyonlar gibi...
   


   Başıma bu yazdıklarımdan dolayı bir şey gelirse korur beni Çarşı:)


   Gerçek portakal kokuları koklamanız dileğiyle sizleri tarifimle başbaşa bırakıyorum:)


Portakallı Levrek



  • 4 adet levrek fileto   
  • 2 adet portakal
  • 25 gr tereyağı
  • 2 çorba kaşığı krema
  • Tuz, karabiber



  • Levrek filetoları 2 parmak eninde kesin. 
  • Portakalın bir tanesini iyice yıkayıp yuvarlak ince dilimler halinde kesin. 
  • Bir kapta kaynar su hazırlayıp bu dilimleri kaynar suda 4-5 dakika bekletip kağıt havlu üzerine çıkarın. 
  • Diğer portakalın kabuğunu rendeleyip suyunu sıkın.
  • Genişçe bir tavada tereyağını eritip taze sıkılmış bir portakalın suyunu kaynatın. 
  • Suyunu biraz çektikten sonra levrek filetoları ekleyin ve 5 dakika pişirin. 
  • Portakal dilimlerini ilave edip birlikte 2 dakika daha pişirin. 
  • Kremayı ilave edip bir taşım pişirdikten sonra üzerine tuz serpip ocaktan alın.
  • Portakallı levrekleri servis tabaklarına alıp sosundan da ekleyin ve taze karabiber serperek servis yapın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder