Çarşamba, Haziran 26, 2013

Muzlu, Haşhaşlı, Ballı Puding İle Çocukluğa Dönmece



   Evde puding yapmayı fazla sevmem. Hazır pudingleri de fazla yapmam. Çünkü sıcak haliyle yerim ve soğuduktan sonra tadı hoşuma gitmez. Evet pudingi yapıldıktan hemen sonra yiyenlerdenim:)

   Sanki küçük bir çocuğum ve annem abim ile bana tatlı yapmış gibi bir his uyandıran bir tarif buldum. O günlere döndürdü beni. Neden böyle hissettirdiği hakkında bir fikrim yok. Deneyip tadında da aynı şeyi hissedecek miyim görmek istedim. Sanırım küçük halimi özledim. Ya da o Dilara'yı özledim:) Bilemedim şimdi. Sanırım içindeki muz ve bal bana küçükken çok severek yediğim ballı muzları hatırlattı. Gerçi hala yerim o ayrı:) Yaşlanıyorum galibaaaa!

   Neyse, tarifi uyguladım. Gerçekten de hem çok basit hem de lezzetli bir puding oldu. Sıcak yedim, soğudu yedim. İki gün sonra tekrar yapınca buraya yazmaya karar verdim:)

   İşte tarif!


Muzlu Haşhaşlı Ballı Puding 

2 kişilik 


  • 400 ml süt
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 adet muz, doğranmış
  • 1 çorba kaşığı mavi haşhaş
  • 65 gr toz şeker
  • 1/2 adet çubuk vanilya, özü çıkarılmış
  • 3 çorba kaşığı patates nişastası
  • Yeteri kadar bal



  • Süt, yumurta sarıları, nişasta, haşhaş, vanilya özü ve şekeri derin bir tencereye koyup tel çırpıcı ile iyice karıştırın.
  • Tencereyi ocağın üstüne alıp çırpıcı ile sürekli karıştırmaya devam ederek kıvam aldırın. Elde ettiğiniz kıvam yoğun olmalı.
  • Çırparak ocaktan alın ve içine muzu ekleyip blenderdan geçirin.
  • Bu aşamada pudinginiz biraz sıvılaşacaktır.
  • Pudingi iki kaba bölüştürün, oda sıcaklığına gelince buzdolabına koyun.
  • Servis öncesi üzerine bir tatlı kaşığı bal gezdirin.


-Puding için kullandığınız şeker yerine 8 çorba kaşığı, tatlının üzerine gezdirmek için kullandığınız bal yerine de aynı miktarda agave şurubu kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder