Pazartesi, Haziran 24, 2013

Pek Hisli Haftanın Menüsü



   Uzun zamandır sevdiklerime bir şey olursa korkusu yaşamaktayım. Yaşla ilgili mi yoksa özlemden mi kaynaklanıyor bilmiyorum ama sürekli dua ederken buluyorum kendimi.

   Hayat o kadar kısa ki.. Değil yarını bir dakika sonra ne olacağını bilmiyoruz. Kıymet bilinsin istiyorum, sevdiğime sımsıkı sarılayım istiyorum, ya olmazsa diye düşünmeden yaşamak istiyorum. Çok mu zor?

   Her şeyi akışına bırakmayı ama bu süre içinde de dolu dolu yaşamayı öğrendim. Yanımdakileri mutlu etmek için çabalarken kendimi unutmuşum. Önce kendim mutlu olmalıyım ki yanımda olmayı tercih edenleri de mutlu edebileyim demeyi öğrendim. Zor oldu ama böylesinin eskisine göre daha doğru olduğunu gördükçe bu şekilde yaşamaya devam ettim. 

   Çok kişi de olmasın yanımda. Bir iki dostum, sevdiğim ve ailem. Daha ne olsun:) 

   Kaybettikten sonra değerinin anlaşılması insanı daha da yaralıyor. Biliyorum. Çok mu geç kaldım sorusunun cevabını düşünecek vaktim yok artık. Ama yanımda olsun diye çabalayacak halim de...

   O yüzden korkuyorum işte. Bana ya da sevdiklerime bir şey olursa kendi koyduğumuz engeller yüzünden yaşayamadıklarımıza pişmanlık duymak istemiyorum.

   Nereden çıktı şimdi bu derseniz, çok sevdiğim bir ailenin büyüğü vefatı sonrası 2-3 gündür fena halde aklımı kurcalıyor bu durum. Her gördüğüm, duyduğum ölüm gözümü daha da korkutuyor.

   Geç kalmak istemiyorum. Artık çok geç demek istemiyorum...

   Çok mu şey istiyorum?


PAZARTESİ

Kırmızıbiberli Biftek Izgara


  • 3 parça biftek                             
  • 3 közlenmiş kırmızıbiber


Sosu için


  • 1 yemek kaşığı worcestershire sosu
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 4 yemek kaşığı balzamik sirke
  • 3 yemek kaşığı ketçap veya acı sos
  • 1 tatlı kaşığı dijon hardalı
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • Tuz, karabiber



  • Sos için gerekli olan malzemeleri derin bir kasede karıştırın. 
  • Her bifteğin üzerine közlenmiş biber koyup rulo şeklinde sarın. 
  • Ruloları ikiye bölüp şişe geçirin. 
  • Biftekleri ızgaraya alın. 
  • Her iki tarafını pişirirken fırça yardımıyla sostan sürün. 
  • Pişen bifteklerinizi servis tabağına alın.


SALI

Nane Soslu Karides Izgara
                                                                   

  • 500 gr karides


Sosu için


  • Yarım demet taze nane
  • 1-2 arpacık soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı elma sirkesi
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber



  • Sos için zeytinyağı hariç tüm malzemeleri blender kabına koyup blenderi çalıştırın. 
  • Yavaş yavaş zeytinyağını ekleyip koyu bir kıvam almasını sağlayın. Karidesleri ayıklayıp derin bir kaba alın. 
  • Üzerine sosu gezdirip her tarafını bulayın. 
  • Streç filme sarıp buzdolabında en az 2-3 saat bekletin. 
  • Karidesleri şişe geçirin. Isınmış ızgarada pişirin. 
  • Sıcak servis yapın.


ÇARŞAMBA

Fırında Patatesli Kuzu Eti


  • 750 gr parça kuzu eti                
  • 150 gr arpacık soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 2 havuç
  • 200 gr mantar
  • Su
  • 2 defne yaprağı
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 750 gr patates
  • Tuz, tane kırmızı-karabiber



  • Güvece 1 yemek kaşığı tereyağını ekleyip ısıtın. 
  • Üzerine kuzu etlerini ekleyip 5-6 dakika rengi dönene kadar soteleyin.
  • Kabuklarını soyduğunuz arpacık soğanlarını ve bütün sarımsakları ilave edin. 
  • Dilimlediğiniz havucu da ekleyin. 
  • Havuçlar çok az yumuşayana kadar soteleyin. 
  • Dilimlediğiniz mantarları ve unu ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. 
  • Defne yapraklarını, suyu, tuzu ve biberleri serpin. 
  • Son olarak üzerine ince dilimlediğiniz patatesleri dizip kalan tereyağını üzerine parça parça koyun. 
  • Biberleri serpin. 
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 45 dakika pişirin.


PERŞEMBE

Limonlu Zencefil Soslu Antrikot 
                                                                           

  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 4 dilim antrikot
  • Tuz
  • Taze çekilmiş karabiber
  • Taze kekik
  • Közlenmiş renkli biberler
  • Limonlu zencefil sos için
  • 2 diş sarımsak
  • 1 limonun suyu
  • 3 tatlı kaşığı soya sosu
  • 2 tatlı kaşığı toz zencefil
  • 2 tatlı kaşığı rendelenmiş taze zencefil
  • 1 su bardağı et suyu
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı beyaz şarap
  • 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • Tuz, karabiber



  • Zeytinyağını tavada ısıtın. 
  • Antrikotları tavaya alın. 
  • Üzerine tuz ve taze çekilmiş karabiber serpin. 
  • İki tarafını da ikişer dakika pişirin. 
  • Sos için, bir tavaya ince kıyılmış sarımsak, limon suyu, soya sosu, toz zencefil, taze zencefil, et suyu, beyaz şarap, toz şeker, mısır nişastası, tuz ve karabiberi alın. 
  • Orta dereceli ateşte sos koyulaşıncaya kadar kaynatın. 
  • Sosu antrikotların üzerine gezdirin. 
  • Taze kekik dallarıyla süsleyip közlenmiş renkli biberler eşliğinde servis yapın.


CUMA

Rokfor Soslu Bonfile


  • 4 parça bonfile                                          
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 80 gr rokfor peyniri
  • 200 ml krema
  • Tuz, Karabiber
  • 1 kg ıspanak
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 8 cherry domates
  • Taze kekik



  • Ispanakları 3 yemek kaşığı zeytinyağı ile tavaya alın ve soteleyin. Tuz, karabiber ekleyin.
  • İki yemek zeytinyağı ile bonfileleri yüksek ateşte pişirin. 
  • Tuz, karabiber serpiştirin. 
  • Kremayı sos tenceresinde ısıtın. 
  • Peyniri ekleyip eriyinceye kadar karıştırın ve ocaktan alın. Domatesleri az yağda 1-2 dakika çevirin.
  • Servis tabağına ıspanak soteyi yayın.
  • Üzerine bonfileyi yerleştirip sos gezdirin. 
  • Kiraz domates ve taze kekik ile süsleyip servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder