Perşembe, Haziran 20, 2013

Çiya Kadıköy


   Anadolu  Yakasında bulunan restoran Çiya Sofrası bana göre İstanbul'un en iyi restoranı olabilir. Bu başarılı restoranın sahibi ve aşçısı Musa Dağdeviren çok küçük bir dükkanda satış yaparken yavaş yavaş büyümeyi başarmış. Gerçekten de senelerini ve emeğini vermiş. 


    Mutfak antropoloğu olan ve Türkiye'yi karış karış dolaşıp yemek tarifleri araştıran Dağdeviren'in bu çalışmaları sonucunda ortaya çıkan menüde muhtemelen hiçbir yerde bulamayacağınız sıra dışı bölgesel yemekler bulunuyor. Menü sürekli değişiyor. Sipariş vermek için fokurdayan tencerelerin başına geçip canınız ne istiyorsa sipariş ediyorsunuz. Vejetaryen seçenekler de mevcut.


   Bir gidişimde yeşil erikle pişirilmiş bir et yemeği ve keme vardı. Mmm şahaneydi. Yenidünya kebabı vardı bir de. Meyvelerin içinin oyulup kıymayla doldurulduktan sonra ızgarada pişirilmesiyle hazırlanıyor.


   Bir diğer gidişimde ise yediğim lorlu yaprak sarması üzerine karamelize soğanlarıyla daha önce hiç tatmadığım bir lezzet geldi önüme. Bir de kireçte hazırlanan kabak tatlısını tavsiye ediyorum. Ben ince kesilmiş halini semolina ile veriyorum şimdi Leb-i Derya'da. Çıtır çerez niyetine yediğim bu tatlı orada daha büyük porsiyonda ikram ediliyor. Bayılırsınız eminim.


   En havalı ve en dikkat çeken restoran olmasa da lezzeti ve çeşitleri ile birçok restorana fark atıyor bence. Karnım tok olmasına rağmen arkadaşlarımın isteğiyle oturduğum restorandan bu yazdıklarımı ve 4 adet fındık lahmacunu mideye indirerek kalktım. Kalktım kalkmasına ama yürümekte zorlanmama rağmen karnım doyduğu için keyfim pek yerindeydi de umrumda olmadı:)


Çiya nerede?

Güneşlibahçe sokak no:43
Kadıköy
0216 330 31 90

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder