Pazartesi, Eylül 02, 2013

Mis Kokan Mutfak Yeni Bir Hayat



   Bildiğiniz gibi bir aksilik çıkmazsa siz kışa girdiğinizde ve soğuukk diye dişlerinizi tıngırdattığınızda ben hala yazı yaşadığım bir yerde olacağım:) Hatta alışmış bile olacağım. Kaç gündür okul araştırmaktan kafayı yemek üzereyim. Abiciğim sayesinde tek başıma uğraşmak zorunda kalmıyorum fakat hangisi daha iyidir diye düşünüp karara bağlamak da kolay değil.

   Ben ki sabırlı olmayı öğrenmiş biri olarak bu iş için hiç de öyle olamıyorum. Yeni bir deneyim, yeni bir çevre, yeni dostluklar.. Bir aşk:) Meslek hayatıma katacağı artılar. Tarttım, biçtim derken ne kadar hevesli olduğumu gördüm. En güzeli de bu. Sebepleri de hafife alınacak gibi değil. Di mi?

   Ben bütün bunlarla uğraşırken yemek yapamadım tabii. Ama sizlere süper atıştırmalık tarifler hazırladım. Yazımı ipadden yazdığım için düzenlemeler konusunda sıkıntı çektim. bir günlük görmezseniz ne güzel olur. Şimdiden afiyet bal şeker olsun.


Kalorisiz Atıştırmalık



Sosu için:

2 adet yeşil çarliston biber
4 adet yeşil sivri biber
1 adet kırmızı acı biber
3 diş sarımsak
2 çorba kaşığı pastörize taze peynir
1 çorba kaşığı yoğurt
6-7 dal dereotu
Tuz, karabiber

Toprakaltı sebzeleri:

1 adet havuç
1 adet karalahana kökü
1 adet kereviz sapı
1 adet rezene
1/2 adet alabaş

Blendera 2 adet çarliston biber, 4 adet yeşil sivri biber, 3 diş sarımsak koyun. Bu malzemeleri birleştirmesi için de 1 çorba kaşığı yoğurt ve 2 çorba kaşığı pastörize peynir ilave edin. 
Sonra biraz alttan güzel tadını vermesi için 6-7 dal dereotu ve acı sevenler için de 1 adet acı kırmızı biberi ekleyip blenderı çalıştırın. 
30 saniye sonra sosunuz hazır. Bu sosa toprak altı sebzeleri çok güzel eşlik ediyor. Bu yüzden 1’er adet havuç, karalahana kökü, kereviz sapı, rezene ve 1/2 adet alabaşı da çubuk şeklinde doğrayın. Sosa batırarak servis yapabilirsiniz.

Sabırlı Domatesler



8 adet orta boy domates
20 diş sarımsak
6 dal taze kekik
1/2 çay bardağı + 2 çorba kaşığı zeytinyağı
Karabiber, tuz

İşe fırın tepsinizi 2 çorba kaşığı zeytinyağı ile yağlayarak başlayın. Üzerine 8 adet domatesi boyuna iki parçaya kesip, yerleştirin. 
Üç dal taze kekiği domateslerin üzerine dağıtın. Biraz çekme karabiber ve çekme tuz serpin. Domateslerin etrafına 20 diş kabuğu soyulmamış sarımsağı dağıtın. 
Yarım çay bardağı kadar zeytinyağını tüm tepsinin etrafında gezdirip alttan ve üstten yanan fırında 220 derecede 45 dakika pişirin. 
Domatesleriniz ufaksa bu süre kısalacaktır. Servis yapmadan evvel fırında rengi değişmiş kekikleri tat versin diye tepsinin tabanına indirip, taze kekikler ekleyin. 
Bu şekilde meze olarak yiyebileceğiniz gibi makarnalarınıza sos olarak da kullanabilirsiniz.

Evde İstanbul Simiti



1 kg un
3 çay kaşığı kuru maya
1 çorba kaşığı tuz
600 ml ılık su

Simitleri batırmak için:

1 bardak üzüm pekmezi
1⁄2 bardak su
1 çorba kaşığı un
Bolca yarı kavrulmuş susam

Simit yapımı için protein oranı 13 civarında unları tercih etmek, klasik simit tadını yakalamak için önemli. Un paketinin arka yüzündeki etikete bakarak protein oranını öğrenebilirsiniz. 
3 çay kaşığı kuru mayayı 600 ml ılık suyun içinde karıştırın ve 10 dakika bekletin. Sonra tezgaha 1 kg unu döküp ortasını çukur açarak suyu ekleyip yavaş yavaş karıştırın. 
Pürüzsüz bir hamur elde edinceye dek yoğurun. Eğer hamur çok sert olursa parmaklarınızı ıslatarak yoğurmaya devam edin. 
Hamur kıvamına gelince en az 15 dakika üzerini nemli bir bez veya streç film ile kapatarak ılık bir yerde bekletin. Kabarınca, tekrar yoğurun ve simitten 120 gramlık bezeler koparın. Her bir bezeyi ikiye bölerek 60 gramlık iki adet hamur elde edecekseniz. 
Hamurları tezgahta önce sosis şekline getirin sonra da daha da uzatarak fitil diye tabir edilen uzun hamur çubukları şeklinde elinizle yuvarlayın. 
Sonra iki fitili yanyana getirip birbirine dolayıp yuvarlayın ve birleştirme yerini iyice bastırarak kıvırın. 
Derin bir tepsiye bir 1 bardak üzüm pekmezi, 1/2 bardak su ve 1 çorba kaşığı un koyarak karıştırın. 
Ayrı bir tepsiye de bolca susam dökün. Hazırladığınız simitleri önce pekmezli karışıma sonra susama bulayıp, önceden ısıtılmış 230 derecelik fırına verin. 
Yaklaşık 15-20 dakika sonra bütün mutfak çıtır simit kokacak.

6 yorum:

  1. Merhaba;

    MSA mezunuydunuz değil mi? Sanırım şimdi de yurtdışında bir okula gideceksiniz. Aklınızda hangileri var? Bir de gitme amacınız orada çalışıp yükselip buraya dönmek ya da kendini geliştirmek mi? Başka sebepleri de olabilir tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet MSA da okudum. Çok da severek okudum:) ben Florida'da okul araştırıyorum ama asıl amacım orada çalışmak ve kalabildiğim kadar kalmak. Sonrasında özleyeceğimi düşünüp dönme ihtimalim yüksek ama zun bir süre kalmak istiyorum açıkçası. Hayatta yenilikler gerek yedi tatlar gerek.

      Sil
  2. Umarim her sey gönlünüzce olur. MSA da pasta ve ekmek üzerine eğitim almayı düşünüyorum ama cok okul var -usla, chef's table, msa- kararsız kalıyorum. Siz oradayken bu dalda eğitim alan arkadaşlarınız oldu mu ve memnunlar mıydı? Samimiyetinize güvenerek cok sordum, kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer okullardan hiç arkadaşım yok ama msa diploma veren tek okul. Diğerleri nasıl şuan hiçbir fikrim yok. Usla da eski chefimiz var. İyi bir okul diye biliyorum.

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim yardımlarınız için. Umarım siz de istediğiniz okula gidersiniz ve çok mutlu olursunuz.

    YanıtlaSil
  4. Ben teşekkürederim iyi dilekleriniz için. Umarım yardımcı olabilmişimdir

    YanıtlaSil