Pazartesi, Eylül 09, 2013

Değişiklik Güzeldir, Salata Sosları Daha da Güzel!





   Yemek tarifleri toparlamak ve hoşuma gidenleri uygulamak dışında bu haftasonu tek yaptığım şey saç modellerine bakmak oldu:) Normalde hiç ilgi duymadığım ve saçlarımı boyatmayı düşünmediğim için kuaföre bile çok nadir girerim. Hatta kuaförlerden çok korkarım! Çünkü azıcık kestirmek istediğimi kesin bir dille anlatmama rağmen bir avuç keserler ve ben kesilen saçlarıma bakakalırım. Korkuyorum, geriliyorum, ateş basıyor resmen o koltuğa oturduğumda. Hatta kuaförler hep çenebaz olur ya, kendini kaptırırsa fazla keserse diye sohbet bile edemiyorum. Bu yüzden sanırım senede bir gider 2 cm kısaltır dönerim:)

   Ama insan bazen değişiklik istiyor. Ve bugün kuaförün yolunu tutmaya karar verdim. Kendimi cesaretlendirsem de şu olayda bile kalbimin pır pır etmesine engel olamıyorum -Bu aralar da ne çok pırpır ediyor zaten- ama pes etmeye niyetim yok. Bu sefer o koltuğa oturup saçları da kestireceğim, rengini de değiştireceğim! Sonra eve suratım bir karış dönmezsem eğer fotoğrafını bile koyarım:) 

   Hatta eğer güzel olursa bütün gün gezebilirim, saçlarımı sevebilirim, sürekli aynaya bakabilirim ve sanki insanlar yeni boyattığımı anlıyormuşcasına savura savura yürüyebilirim, her önünden geçtiğim vitrinden saçlarıma bakabilirim. Abartıp yeni şampuanlar bile alabilirim. Fakat eğer hoşuma gitmezse hava kararana kadar kuaförden çıkmaya niyetim yok. Böyle planlar yaptım kendimce.

   Saç kestirip boyatma işi nerden çıktı diye sorarsanız eğer.. Makarna yerken:) Patavatsız bir arkadaşımın 'Dilara saçların da bu çubukumsu makarnamsı gibi, şöyle kestirsen, böyle boyatsan ne güzel olur' dediği an şimşekler çaktı beynimde. Ne gerek var azıcık kestirir dönerim desem de aklıma girdi bir kere. Ve sonunda saçlarıma veda edip kendimi tamamen hazır hissederek daldım uykuya. 
   Rüyamda ne gördüm dersiniz? Tahmin!? Saçlarımı yamuk yumuk kesen bir kuaför ve gözlerinde gözyaşları titreşen bir mazlum. Ben! Abartmıyorum! Ben hep böyle rüyalar görürüm. Destan da yazarım, komedi de çeviririm.

   Aslında haftalık menüyü vereceğim günlerde yazıyı kısa tutmaya çalışıyorum ama ne mümkün! Bu aralar çenem çok düşük. Ve kıpır kıpır geziniyorum etrafta. Gitme heyecanı yüzünden. İşte böyle sizin için basit, benim için büyük olay olan saç mevzusunu uzuun uzun yazdığımdan menüyü okumadan geçme ihtimalinize karşı yarına ayırdım. Belki de yazıyı okumayıp direk tariflere bakacaksınız. Ama ben sadece tariften ibaret değiliim. Okusanız pek memnun olurum yani. 

   Neysee.. Bir restoranda öğleden sonra yediğim neredeyse 5. öğünüm olan salata sayesinde size salata soslarını yazmaya karar verdim. Yarın vereceğim salata tarifleri ile uygularsınız ne güzel olur di mi? 



KIRMIZI BİBERLİ SOS 

2 közlenmiş biber
3 yemek kaşığı Acı Kırmızı Biber Çeşnili Monte İda Zeytinyağı (normal zeytinyağı da tercih edebilirsiniz)
1 yemek kaşığı Portakal Çeşnili Monte İda Zeytinyağı
1/4 demet maydanoz 
1 diş sarımsak 
1/2 limon suyu 
Tuz, karabiber 

Monte İda zeytinyağı hariç tüm malzemeleri blender kabına koyun. 
El blenderı ile pürüzsüz olana kadar çekin. 
Monte İda zeytinyağını yavaş yavaş karışıma ilave edip sos ile çekmeye devam edin. Karışım koyulaşınca sosunuz hazır demektir. 

-ben bu zeytinyağına bayıldım! Mutlaka denemelisiniz.

YOĞURTLU DEREOTLU SOS 

2 çay bardağı yoğurt 
1 yemek kaşığı mayonez 
2 yemek kaşığı Limon Çeşnili Monte İda Zeytinyağı
1 yemek kaşığı limon suyu 
1/4 demet dereotu 
Tuz, karabiber 

Monte İda zeytinyağı hariç tüm malzemeleri blender kabına koyun. 
El blenderı ile pürüzsüz olana kadar çekin. 
Monte İda zeytinyağını yavaş yavaş karışıma ilave edip sos ile çekmeye devam edin. Karışım koyulaşınca sosunuz hazır demektir.   

FESLEĞENLİ SOS 

1/2 demet taze fesleğen
2 yemek kaşığı Yeşil Biber Çeşnili Monte İda Zeytinyağı
1 yemek kaşığı Fesleğen Çeşnili Monte İda Zeytinyağı
1 yemek kaşığı Mandalina Çeşnili Monte İda Zeytinyağı
2 diş sarımsak
Tuz, karabiber 

Monte İda zeytinyağı hariç tüm malzemeleri blender kabına koyun. 
El blenderi ile pürüzsüz olana kadar çekin. 
Monte İda zeytinyağını yavaş yavaş karışıma ilave edip sos ile çekmeye devam edin. Karışım koyulaşınca sosunuz hazır demektir. 

PORTAKAL VE SUSAMLI SALATA SOSU

1 yemek kaşığı susam
2 yemek kaşığı pirinç sirkesi
1 yemek kaşığı konsantre portakal suyu
1 yemek kaşığı su

Fırını önceden 400 derecede ısıtın ve susamları hafif kızartın. 
Blenderın içine susamlarınızı koyun ve toz haline getirin. 
Toz olan susamlarınızı diğer malzemelerle karıştırın.

GÜNEŞTE KURUTULMUŞ DOMATESLİ SALATA SOSU

2 adet güneşte kurutulmuş domates (yarıya kesilmiş)
1 - 1/2 yemek kaşığı balzamik sirke
1 – 1/2 yemek kaşığı kırmızı şarap sirkesi
1/2 diş sarımsak (doğranmış ve 1/2 çay kaşığı tuz ile macun haline gelene kadar ezilmiş)
1/3 fincan zeytinyağı
1 yemek kaşığı taze fesleğen yaprakları (doğranmış)

Bir tencereye 2 parmak su koyun ve domatesleri içine atarak 3 dakika kaynatın.
Bir kasenin içinde domatesleri, sirkeleri ve sarımsak macununu karıştırın. 
Üzerine zeytinyağı katın ve iyice çırpın. En son fesleğenleri ekleyin.

KİŞNİŞ VE LİME İLE SALATA SOSU

1 adet jalapeno biberi (çekirdekleri çıkartılıp iri kıyım doğranmış)
1 diş sarımsak
3/4 çay kaşığı doğranmış taze zencefil kökü
1/4 fincan lime suyu
1/3 fincan bal
2 çay kaşığı balsamik sirke
1/2 çay kaşığı tuz
1/4 fincan kişniş yaprağı
1/2 fincan sızma zeytinyağı

Jalapeno biberini, sarımsağı ve zencefil kökünü blendera koyun ve biberler iyice doğranana kadar karıştırın.
İçine yeşil limon suyunu, balı, balsamik sirkeyi ve tuzu ekleyin daha sonra da kişniş yapraklarını koyun ve biraz daha blenderı çalıştırın.
Daha sonra içine zeytinyağını da ekleyin ve sıvı bir sos haline gelene kadar yine karıştırın. Servise hazır.


VINEGRET SOS

Kullanacağınız sirkede damak tadınıza uygun bir sirke türü (elma, üzüm, kırmızı şarap sirkesi) seçebilirsiniz.
Ben Tarhunlu beyaz şarap sirkesi kullandığım içinde taze ya da kuru baharat kullanmaya ihtiyaç duymadım. Limon, portakal, bal, farklı çeşitlerde sıvıyağlarla da (susam, ceviz, zeytinyağı, kanola) hazırlanarak yeni lezzetler elde edebilirsiniz.


Vinegret salata sosu için 1-2 püf noktası var. 

-Sosunuzu hazırlarken sirkesi size fazla gelirse şeker ekleyerek lezzetini dengeleyebilirsiniz.
-Eğer sosunuzu blenderda hazırlayacaksanız önce sıvıları eklemelisiniz. Bu sayede soğan ya da kullanacağınız diğer malzemeler dibe çökmeyecektir.
-Hazırladığınız sosu ağzı kapalı olarak saklayabilir ve uzun süre kullanabilirsiniz.

2-3 adet arpacık soğan
1 yemek kaşığı dijon hardalı
3 yemek kaşığı sirke
1 su bardağından 2 parmak eksik zeytinyağı
İsteğe göre 2 çay kaşığı aromatik baharat veya taze otlar
Tuz, karabiber

Derin bir kase içinde çok ince kıyılmış (kum gibi) arpacık soğanı, dijon hardalını ve sirkeyi çırpın.
Karışıma zeytinyağını ekleyerek çırpmaya devam edin.
İçine baharatları, tuz ve karabiberi ekleyerek tekrar çırpın.
Salatanıza ilave edip servis yapın.

ROKFORLU SALATA SOSU

1 su bardağı mayonez 
2 kahve fincanı limon suyu 
1 kahve fincanı su 
1/2 çay fincanı ufalanmış rokfor 
1/4 çay kaşığı toz şeker 
Malzemenin hepsini iyice karıştırıp bir şişeye doldurun ve gerektiği zaman iyice çalkalayıp kullanın. 

-Beyaz sirke bulunduğu yerde limon suyu yerine beyaz sirke kullanın.








4 yorum:

  1. Gitme heyecanınla bize boool booool tarifler verir oldun = ) istediğin bir şeyi gerçekleştiriyor olduğun için senin adına, bu tarifleri alabildiğim için kendi adıma mutluyumm = )
    Sevgiler,
    Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sedacım bir aksilik çıkacak diye ödüm kopuyor! Acaba diyorum fazla yazmasam mı?:) ama içimde de tutması pek zor. Gittiğimde de bir şekilde düzenli olarak yazmak istiyorum. Bu daha başlangıç:) tariflerden memnunsan ne mutlu bana!

      Sil
  2. Aksine yaz ki seni seven insanlar senin için dua etsin = )
    Sonra sen oralarda çoook güzel işler başarıp bir gün buraya dönmek istediğinde (bir ihtimal;)) açacağın yere gelmek için hepimiz sıraya girelim ve içimizden " ben dilara için güzellikler dilemiştim, bu sayede şimdi Special D steak yiyorum" diyebilelim ; ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle dönücem:) inşallah canım ne güzel şeyler yazmışsın. Okurken gülümsemeyi bırak resmen sırıttım:) hepimizin dilekleri gerçek olsun. O günler gelirse hayalim gerçekleşmiş olucak. Sen çok yaşa hep mutlu ol! Çok çok teşekkür ederim canımsın

      Sil