Perşembe, Eylül 19, 2013

Vasfi Baba Meyhanesi


   


   İsmi bile güzel. Vasfi Baba.. İnsanın gidip bir güzel içesi geliyor. Ben de teheey haydi şerefe deyip içen biri değilim ama Vasfi Baba'yı çok sevdim.

   Asmalımescit meyhanelerinden en büyük farkı şahane lezzette olan mezeleri, alışılmışın dışında kaliteli servisi ve hesap geldiğinde çok pardon kazıklanmadığınızı hissetmeniz. Sahibi Menekşe Uçaroğlu oldukça heyecanlı, samimi ve bir o kadar mütevazı. 
   Mekanın işletmecisi Murat Güvercin'e merakla adının neden Vasfi Baba Meyhanesi olduğunu sorduğumda Menekşe Hanımın, efsanevi baterist ve orkestra şefi Vasfi Uçaroğlu ile Kamuran Akkor'un kızı olduğunu ve iki sene önce kaybettiği babasının anısına bu ismi verdiğini öğrendim. Rakı keyfini, meyhane kültürünü ve muhabbetlerini çok seven Vasfi Baba'nın anısı Asmalımescit’in bu büyülü ve etkileyici atmosferinde yeniden can bulacak. Ne hoş bir düşünce.



   Ülkemizin eşsiz mutfağını harmanlayan Şef Hakan Bilge Yaman’ın özel meyhane menüsünden otlar, zeytinyağlılar, meyhane sofrasının olmazsa olmazı mezeler ve marine edilmiş enfes balıklara, Türk Sanat müziği derinlerden eşlik ediyor. Zaten bir yudum, sonra bir yudum daha derken müziğe kendinizi kaptırıyorsunuz ve ana yemeğe pek sıra gelmiyor. 
   


   Fıstıklı Girit Ezmesi, Topik ve Karapınar Vasfi Baba’nın mezelerinden sadece birkaçı. Ana yemek de tercih edenler kuzu, balık ve deniz mahsullerinin tadına doyamayacaklar. Mesela girit ezmesi, humusla birlikte aklımı yitirmeme sebep oldu ki ben humus çok sevmem. Ayrıca daha çok yeni olduğu için çalışmaları devam eden mezeler olduğunu da öğrendim.
   


   Mekanda sizi asla rahatsız etmeyecek bir şekilde “ince saz” çalıyor derinlerden. Türk Sanat Müziği’nin büyüsüyle bol keyif ve mutlulukla rakınızı yudumluyorsunuz. Tüm bunlara çalışanların ilgisi ve sıcak servisi de dahil olunca alınan keyif dozu da artıyor. 
   Aman o ne giymiş efendime söyleyeyim topuklu giyseydim, yok arkadaş şıkır şıkır gelmiş muhabbetlerini hiç yapmanıza gerek kalmıyor. Çünkü pek rahat bir ortam var. Dilerseniz topuklu ile gidip tüm gece ayaklarınızı ovalamanın hayalini kurun, dilerseniz de düz ayakkabılarınızı giyip eğlencenin tadını çıkarın. Aslında en iyisi babet:) Ne olursa olsun gitmezseniz çok şey kaçırmış olacaksınız benden söylemesi!



   Aperitivo'nun terasında olan bu meyhaneye gitmezseniz çok şey kaçıracaksınız benden söylemesi! 

   Valla kız kıza mı gitmek istiyorsunuz, kalabalık bir grup olarak mı yoksa çift olarak mı size kalmış. Her şekilde eğlenir bol bol da içersiniz. Özellikle bayanlar kimse de size 'Aa 2 bayan içiyor tövbe yarabbim' gözüyle absürt bir şekilde bakmaz. Bilirim bayanlar arasında yaşanan bir şey bu. 

   Haydi adresi de veriyorum a dostlar!

Meşrutiyet Cad. Orhan Adlı Apaydın Sok. No.17 
Asmalımescit 34400 İstanbul

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder