Çarşamba, Aralık 25, 2013

Mac & Cheese! Bir Makarna Harikası


   
   Amerika'da marketlerde dolaşmak mutfak alışverişi yapmak, alışveriş merkezlerinde gezmekten çok daha keyif vermiştir bana. Daha önce bulamadığım malzemeleri toplayıp yemek yapmak iyi güzeldi de daha güzeli hazır yiyecek kısmıydı:) Özellikle yorgun olduğumda normalde hazırlaması yarım saati bulan yemeklerin 3 dakika mikrodalgada ısıtılması yeterli oluyor. Hayat burada ne kadar kolay diye düşünmeden edemedim.

   Yemek yapmak beni hiçbir zaman yormamıştır fakat insan bazen gerçekten de acıktığı an elinin altında bir yemek hazır bulunsun istiyor. Ve ben mikrodalgada ısıtılması yeterli olacak her yemeği denedim sanırım orada.

   Bunlardan biri de Mac&Cheese. Türkçe’ye çevirince peynirli makarna oluyor aslında ama verdiği lezzeti yansıtmıyor bence bu çeviri. Çünkü makarnaya peynir serpip yemek gibi bir şey değil bu. Yoğun, krema kıvamında bir makarna. Tarif Amerikalı birine ait. Gerçi hangi restorana gitseniz çocuk menülerinde bulunuyor. Benim bu tarifte dikkatimi çeken toz hardal oldu. Sonra baktım çoğu tarifte varmış meğer. Bulur muyum, bulamazsam ne olur ki diye düşünürken hemen hemen bütün büyük marketlerde satıldığını gördüm. Aktarlarda da var sanırım.

   Öncelikle cheddar peynir ve bukle makarna gerekiyor. Cheddar marketlerde kalıp şeklinde bulunabiliyor zaten. Makarnanın küçük olması yeterli aslında. Tarif uğraştırıyor demeyin şahane bir lezzeti var!



500 gr makarna 
1 yumurta, iyice çırpılmış olmalı
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
300 ml süt
1-2 çay kaşığı toz hardal
250 gr rende cheddar peyniri
Tuz, karabiber

Tereyağını orta ateş üzerinde bir tencerede eritin, üzerine unu serpip devamlı karıştırarak birbirine yedirin. Daha sonra yavaş yavaş sütü dökün, bekletmeden hardal tozunu da ilave edin ve koyulaşana kadar yaklaşık 5 dakika karıştırmaya devam edin. Evet bu bir beşamel sos. 

Sıra geldi yumurtayı eklemeye. Tencereye yumurtayı boca ederseniz, yumurtanın pişeceğini biliyorsunuz. O yüzden bir başka kapta çırpılmış olan yumurtaya yavaş yavaş bir kaşık sos koyun ve hızlıca karıştırın. Sonra bir kaşık daha koyun. Yumurta ve sos iyice yedirilince artık tencereye ilave edebilirsiniz. Yine yavaş yavaş ve durmadan karıştırarak. Dilerseniz bu aşamayı geçerek yumurtasız da yapabilirsiniz sosunuzu ama ben bu halini daha çok seviyorum. 

Peyniri tencereye koyun, karıştırın. Tuz ve karabiberi ekleyin.
Sosunuz hazır olunca önceden haşladığınız ve suyunu iyice süzdüğünüz makarnanızı ekleyin. İyice karıştırın. Sosu bol olsun isterseniz makarna miktarını azaltın. Bir sonraki sefer de sos malzemelerini arttırırsınız. 

İsterseniz bir servis tabağına alıp sunumu yapabilirsiniz. Bence en güzeli üzerine biraz daha cheddar serpip 180 derece fırında 20-25 dakika pişirmek.

Mac & Cheese’i bol salata ve buharda haşlanmış sebze ile servis ediyorum ben. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder