Perşembe, Mart 21, 2013

Tarihi Kısıklı Fasulyecisi




   Kuru fasulye dediğimiz zaman akan sular durur. Çünkü sevmeyeni yoktur. Değil mi? Var mı 'Ben kuru fasulye sevmem' diyen aranızda?

   Etlisi vardır, pastırmalısı vardır, taş fırında yapılanı vardır. Hepsi birbirinden lezzetli olur. Yanında bir de pilav olunca ooh insan doyduğunu anlıyor vallahi.


   Ben de size öyle bir yer yazıyorum ki gidip de yemediyseniz eksik sayınız kendinizi efendim. Anadolu yakasında oturanlar için çok kolay zaten. Avrupa yakasında olup da beni okuyan var ise size de çok yakın. Yok efendim bana uzak nasıl gideyim, efendime söyleyeyim bana ters falan demeyin. Üsküdar, size de yakın.


   1920 yılında Agop Bey tarafından tatlıcı olarak kurulmuş 1938 yılında da kuru fasulyeci olarak hizmet vermeye başlamışlar. Yaz bahçelerini yenilemişler artık. Çok güzel bir yer olmuş. Erzurum'dan getirilen fasulyelerin pişirilme aşamasında ise; terbiye edilmeden önce 14 saat suda bekletilir. Daha sonra 2 saatlik süreçte fasulyeleri gaz yapmaması için özel bir işlemden geçirilirmiş:) Terbiye edildikten sonra ise özel Trabzon yağıyla beraber, taş sırında toprak güveçlerde pişirilir diyorlar.


   Menülerinde, mantı, tavuk şiş, dana şiş, ızgara, güveç ve mıhlama var. Bunların yanında açık büfe kahvaltıları ve serpme kahvaltıları mevcut.


   Ben tesadüfen gittim. Bir kez daha gideceğim sadece kahvaltıları için. Yakın yerlerde iseniz sipariş de verebiliyorsunuz. Fiyatları gayet makul. Güzel bir öğle yemeği ya da akşam yemeği için ideal. Bayağı meşhurmuş da ben geç keşfetmişim. Yazık bana.

   Adresleri ise şöyle, 

   Kısıklı mahallesi Kısıklı caddesi No: 136 Üsküdar Telefon No: 0216 325 56 85

   Gider ve beğenirseniz ne mutlu bana!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder