Salı, Mart 19, 2013

Acıbadem Kurabiyeli 'Türk Sofrası' Kitabı




   Bu kitabın içinde ne ararsanız var. Tariflerin yanında mutfak düzeni ve temizliği, besinlerin kalori listesi, bebek, çocuk, hasta ve yaşlılarda beslenme, zayıflama ya da kilo alma rejimleri, tatlılardan tuzlulara bilmek  istediğiniz her şeyi toparlamış, bir araya getirmiş Berrin Ardakoç.

   Yemekleri basamaklar halinde anlatmış ve ölçüleri evde nasıl daha rahat yapabilirseniz o şekilde vermiş. Ben kitabı kapıp anında kasaya koştum. Hatta dünkü tariflerden bir ikisini bu kitaptan verdim. 


   Kitabın içindeki bilgilere ve tariflere bakarsanız fiyatı gayet uygun. Bazı yemek kitaplarının ücretleri şişirme oluyor biliyorsunuz:) Sadece görüntüsüne para verdiğimiz oluyor. Ama artık yaptığımız yemeğin ya da kullandığımız malzemenin kalorisini hesaplamak, bilmek istiyoruz. Daha bilinçli davranıyoruz bu konuda. O yüzden bu kitabı çok beğendim. Kaç kalori aldığınızı bilerek yapıyorsunuz yemekleri. Ve adım adım anlattığı için uğraştırmıyor yaparken. 

   İşte böyle bir kitap 'Türk Sofrası'. Bir göz atın derim ben. Beğeneceğinizi düşünüyorum. Özellikle mutfakta yeni olan bayanlar, baylar. Yemek yapmayı öğrenmenin en iyi yolu bu tarz kitaplar almak:)

   Birazdan yazacağım Acıbadem Kurabiyesi de bu kitaptan. Afiyet olsun şimdiden.


Acıbadem Kurabiyesi



  • 250 gr un                                        
  • 250 gr pudra şekeri
  • 4 adet yumurta
  • 1 kaşık baking powder
  • 6 kaşık çekilmiş badem



  • Unu hamur tahtasına eleyin. Ortasını havuz gibi açın.
  • İçine pudra şekeri, badem, baking powder ve yumurtayı koyun.
  • Etrafına yayılmayacak kıvama gelene kadar yoğurun.
  • İstediğiniz irilikte toplar yapın.
  • Bu topları içine alüminyum folyo döşenmiş tepsiye dizin.
  • Hepsinin ortasına kabukları soyulmuş bir bütün badem koyun.
  • Önceden ısıtılmış, orta hararetli fırında pembeleşinceye kadar pişirin. (170-180 derece)








1 yorum:

  1. o kadar da severim ki ellerinize saglik Dilara Hanim.yapip mutfaga koydum.gidip gelip yiyorum.sayenizde kilo alacagim

    YanıtlaSil