Salı, Şubat 25, 2014

Hansel&Gretel'de Bir Gün


   


   Hansel ve Gretel i bilmeyen var mı aranızda? Hani duvarları ekmekten, çatısı pastadan ve pencereleri şekerden evin olduğu masal..

   Masaldaki ev ne kadar güzelse Hansel&Gretel Butik pastaları, cupcake ve kurabiyeleri de işte o kadar güzel! Masal anlatmayacağım tabii pasta tasarımı yapan, Butik Pastacılık kitabını yazan Işıl Hanım benim asıl bahsetmek istediğim. 

   Dün pastacılık kursuna başladım. Bir ay boyunca her pazar birçok şey öğrenmek ve çook keyifli vakit geçirmek için Acıbadem'in yolunu tutacağım. Paket programın ilk dersi olan kurabiye yapımı ve süsleme ile başladım dün. Mıncık mıncık yapa yapa hem oynadım hem öğrendim. Tabii hem hızlı olup hem güzel bir şey çıkartmaya da çalıştım ki neler yapabiliyorum görmek için. Şimdilik tam acemi işi. Fakat ayın sonunda görün siz beni bir de!

   Aranızda cupcake'in en sevimlisini, pastanın en şahanesini, figürlerin en çeşitlisini yapabilmek isteyen varsa bence bir göz atın. Hatta kursa gelin:) Kendinize bile şaşıyorsunuz gün sonunda yaptığınız şeyleri gördüğünüzde!

   Kurabiyeleri yapmak isterseniz diye tarifini veriyorum. Üzerini ister şeker hamuru ile süsleyin ister royal icing ile.. Konuşturun hayal gücünüzü bakalım..



Kurabiye 

1 cup katı yağ (225 gr)
1 cup pudra şekeri
1 yumurta
1 çorba kaşığı süt
1 çimdik tuz
3 cup un
Dilediğiniz baharatlar

Yağ ile şekeri çırpın. 
Yumurta ve sütü ilave edin. Çırpmaya devam edin.
Tezgaha un, tuz ve eklemek istediğiniz baharatı dökün. Ortasını açın ve yumurtalı karışımı ilave edin. Yoğurun.
Daha sonra açın ve şekil verin.
Küçük ama önemli bir bilgi vereyim. Kakao eklemek isterseniz 3 yemek kaşığı unu azaltıp 2,5 kaşık kakao ilave edin.

Royal Icing

(Büyükçe bir kurabiyeden 5-6 adet süslemeye yetecek kadar)

1 yumurta akı
200 gr pudra şekeri
Birkaç damla limon

Yumurta akını karıştırma kabına koyun. Köpük olmamasına gayret ederek karıştırın. 
Pudra şekeri 200 gr yazıldı fakat siz her yumurta başına 250 gr şeker bulundurun.
Yumurta akı ve şekeri yavaş yavaş karıştırın ve mikserin ucuyla kremaya verdiğiniz şekil 8 saniye kadar aynı şekilde kalıyorsa yoğunluğu olmuş demektir.
Dilerseniz sıvı gıda boyası ile renklendirip kullanabilirsiniz.
Afiyet olsuun:)

   

    
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder