Çarşamba, Ocak 23, 2013

Tadı İsminden Belli - Vişneli Kek




   Her şeyde her yerde indirim var şimdi. Ama ben ne almak istiyorsam onda bir türlü indirimi ya yakalayamam ya da istediğim ürün kalmamış olur. Kıyafetlerde zaten beden kalmıyor onu geçtim fakat mutfak ürünlerinde niçin bulamıyorum? Esse'nin mağazasına girdiğimde büyüleniyorum fakat çok pahalı olduğundan sürekli alışveriş yapamıyorum. Bir bana mı öyle geliyor acaba? Tefal'den aldığım bir kek kalıbının aynısından arıyorum günlerdir. Aradığım her şeyi bulmakta zorlanıyorum da lazım olmayan her şey bolca var maşallah.

   Teyzem hep der ki: 'Allah beni sever diyeceksin Dilara'. Ben de bundan sonra Allah beni sever deyip alışverişe çıkmayı düşünüyorum. Belki o zaman ancak bir kap kaçak, soyacak, çay kaşığı falan denk gelir..

   Neyse bir tarif buldum. Düşündükçe dişlerim kamaşıyor. Vişneli Kek'ten bahsediyorum canım! Öyle abartılı bir kek değil ama böyle aklıma geldikçe gözlerim vişne vişne bakıyor sanki yutkunsam tadını alacakmışım gibi hissediyorum. 

   Ama bunun için de eski püskü kek kalıbını kullanmak istemiyorum. Çünkü bu an önemli bir an. En özel malzemelerle bu en özel keki yapmak istiyorum. Vişneli kek bence şu hayattaki en güzel şey! Başarılı olacağım bu sefer ikinciyi yapmama gerek kalmayacak. O yüzden mutfak tartım önümde, malzemelerim sağımda, araç gereçler solumda girişiyorum işe..

   Aslında kendimi bu kadar hazırlamamın ve abartmamın asıl sebebi ben pasta, kek, kurabiye yapmayı fazla beceremiyorum:) Öyle şekilli, şeker hamurlu pastalar bana göre değil. İşin aslı bu. İtiraf.com.

   Yemek eğitimi almakla ilgisi yok. İlla bir pasta yapacaksam ikinci ya da üçüncüde tutturuyorum. Ahh sıkıcı..
   Oysa yemek öyle mi? Değil..

   Neyse bu sefer ilk seferde tutturdum. Güzel oldu. Hatta yan komşuya test ettirdim ki çirkinse sevdiklerime çaktırmadan atarım diye.. Kek kalıbımı da nereden buldum biliyor musunuz? Çok şaşıracaksınız. Yine Tefal'den:)

   Şimdi vereyim şu süper basit tarifi. Tatlı yiyin tatlı konuşun. Ağzınızın tadı da hiç bozulmasın, istemem.


     Vişneli Kek


  • 1 su bardağı dondurulmuş vişne             
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 adet yumurta
  • Bir buçuk su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket (80 gr) bitter çikolata
  • 1 su bardağı süt





  • Derin bir kaba aldığınız sıvıyağ ve toz şekeri mikserle iyice çırpın.
  • Yumurtayı ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Başka bir kapta un, kakao, vanilya, kabartma tozu ve benmari usulü erittiğiniz çikolatayı karıştırıp, yumurtalı karışıma ilave edin.
  • En son sütü koyun ve tüm malzemeyi şöyle bir karıştırın.
  • Kekin kolay çıkması için kek kalıbını yağlayıp, unlayın ve kalıba önce biraz kek hamuru koyup üzerine vişnenin yarısını serpin.
  • Kalan hamuru boşaltın ve üzerine kalan vişneyi yerleştirin.
  • Önceden ısıtılmış 160 derece fırında 45 dakika pişirin.
  • Dondurmayla miss gibi gidiyor. Bilginize.



   Vişneyi hep sevmişimdir. Kulaklara takıp kafayı sağa sola sallama işine girişmeyenimiz yoktur herhalde değil mi? Ben hala yaparım.. 

   Bir de vişne demişken Rus edebiyatı ve tiyatrosunun önemli ismi Anton Çehov'un yazdığı, Engin Alkan'ın yönettiği Vişne Bahçesi oyununa giden var mı oralarda bir yerlerde? Kaçırdığıma üzüldüm doğrusu..
   Vişne okumaktan bugün sizin de gözler vişne bakacak:)

   


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder