Perşembe, Ocak 17, 2013

Moda Meyhanesi




   Kadıköy çarşısında rakı-balık keyfi yapılabilecek bir yer keşfettim. Moda caddesinde, ayakaltı diyebileceğiniz bir yerde Tek Büfe'nin karşısındaki apartmanlardan birinin giriş katına açılmış. Mekanın etrafı ampullerle süslenmiş, masalar dantel örtülü, ve gaz lambalarıyla renk katılmış. Nostaljik müzikleri tercih etmişler. Baya hoş olmuş. Sesin aslında oradan gelip gelmediğini bile anlayamıyorsunuz. Gramafonu gördüğünüz anda bu salaş ruhun aslında özenle hazırlandığını anlıyorsunuz. 

   Servisi yapan kişiler, iki bey,  oranın sahipleri. Mutfaktaki bayanlar da eşleri. Ne hoş değil mi? 

   Ve tek sayfalık bir menü! Peynirli mezeler ve zeytinyağlılar ayrı bir fiyata, etli mezeler ise ayrı fiyata sunuluyor. 


   Yalnııız şunu belirtmeliyim ki ana yemek yok burada. Biz genelde mezelerle doyduğumuz için ana yemeğe ihtiyaç duymuyoruz ama bilginiz olsun çünkü bazıları yemek istiyor haklı olarak. 


   Ancak çoban kavurma, uykuluk, beyin, döner kavurma gibi paylaşılacak ara sıcaklar mevcut. 

   Rakıyı söylediniz, fazla mı geldi? Şişede kaldı mı? O zaman kaldığınız yerden bir çizgi çekiyorlar ve bir sonraki ziyaretinizde masanıza getiriliyor. 

                                                     Kuzu Kavurma
   
   Rakının yanında peynir olmazsa olmazlarımızdandır ne de olsa. Burada 'keçi mi yoksa inek mi?' diye bir soruyla karşılaşıyorsunuz. Canınız hangisini istiyorsa yiyin diye:)
   Menüde balık bulunmaması isminden dolayı beni şaşırtıyor ama burada asıl amaç doymak değil, rakının yanında birkaç meze atıştırıp sohbet etmek. 

                                                         Beyin
   
   Porsiyonlar da bir lokmacıkk. Ben genelde önce gözüm doysun sonra karnım diye düşünenlerdenim o yüzden ben bununla doymam ki bakışını attım. Bir tane daha sipariş edersin ne olacak demeyin. Fiyatlar çok makul sayılmaz. Birazcık pahalı. Belki de bana porsiyonların ufak olmasından dolayı pahalı gelmiş olabilir:)

                                        Zeytinyağlı Kurutulmuş Domates
   
   Tek bir sorun sezdim. Servis yapanlar yani sahipleri biraz daha kendilerini bu konuda eğitmeli diye düşünüyorum. Yani sahibi olmak farklı bir şey ama eğer garsonluk yapmaya niyetli iseniz biraz o hale bürünülmeli. Biraz güler yüz mesela biraz da hayhay efendim bekliyor insan. Köle olmasını beklemiyoruz da işini iyi yapsın yeter...


   Ama bence düzelir gelişir çünkü daha çok yeniler. Yine de tebrik etmeliyim. Kolay iş değil.

   Anadolu Yakasında oturanlara sesleniyorum. Bu tarafta gidilecek bir yer yok deyip hemen karşıya yönelmeyin. İstedikten sonra bulunuyor. Bakın ben sizin için buldum bile! 

2 yorum:

  1. evet sizi okuduktan sonra oraya gittik.dediğiniz gibi hoş bir yer.fiyatlar da porsiyonların ufaklığından*bayağı pahalı geldi.çünkü biz işten çıkıp gittik.açtık yani.yine de teşekkürler.sağolun

    YanıtlaSil
  2. :) aç olarak gidince hayal kırıklığı yaratıyor doğru. Ben teşekkür ederim yorumunuz için.

    YanıtlaSil