Perşembe, Ocak 03, 2013

Maria'nın Bahçesi'nden Bildirmece




      Duyduk duymadık demeyin! Haftasonu kar geliyormuuş..


   Tabii bugünkü havanın bir hafta boyunca bulunamayacağını düşündüm ve attım kendimi yollara.. Maria'nın Bahçesine götürdü beni rüzgar.. Daha önce çok duyup da bir kez olsun gitmediğime şaşırdım, biraz da kızdım. Etileri sevmem. Artık sıkılmaya da başladık ama Anadolu yakasında gidilecek güzel bir yer bulmak gerek. Önerisi olan varsa lütfen şimdi yazsın ya da sonsuza dek sussun.


   Neyse ne diyordum? Gittim tek başıma, aldım gazetemi, çantamdan eksik olmayan yemek dergilerimi ve oturdum bir masaya. Bahçesi olması zaten benim için önemli bir de Etilerin göbeğinde yemyeşil bir bahçeye ayak basınca keyfime diyecek yoktu doğrusu.. Şimdi artık yapraklar döküldü, hüzünlü bir mevsimdeyiz (benim için kış da sonbahar kadar hüzünlüdür. Sevmem pek) eminim baharda mis gibi oluyordur burası.


   Kahvaltımı yaptım. Minik yeşil zeytinleer, kendi yapımları mis kokan ekmekler yedim.. Tabii asıl amacımdan şaşıp bir güzel fotoğraf çekmeyi unuttum. Boş tabağın fotoğrafını da buraya koymak ayıp:) Ama elde edebildiklerimi koyacağım. Fotoğraf görüp gitmek daha faydalı oluyor kesinlikle.


   En güzeli de şu klasik, ağır, insanı geren yerlerden değil burası. Havalı havalı gidenler kapıdan geri dönsün.. Oh olsun burası size göre değil pek. Mis gibi gidilip rahat rahat keyfinize bakabileceğiniz bahçe içinde bir villadan ibaret. Tanımadığınız insanlarla burun buruna oturmak zorunda kalmıyorsunuz.


   Kabak çiçeği dolması da pek meşhurmuş benden söylemesi!



   Yalnız eğer Etilerde oturmuyorsanız öyle dolaşırken rastlamak pek mümkün olmuyor buraya.  Akmerkez'in karşısındaki ara sokaklarda yer alıyor o yüzden duyup, bildiğinizde gidebiliyorsunuz.


   Meze ve yemekler lezzetli, fiyatlar makul. Çok ucuz denemez, mekan ve yer olarak zaten beklenemez.

   Alaçatıya da adım atmış Maria Hanım, 3 oğlu ile birlikte biri balık restoranı olmak üzere 2 yer birden açmışlar. Valla tebrik etmek gerek. Daha bir tanesini zor çeviren varken...


   Menüsünde daha çok zeytinyağlılar ve deniz ürünleri bulunmaktaymış. İstanbul Rumları'na özgü hafif tatlımsı ve pirinci biraz ezik Girit dolması, kabak çiçeği ve kayısılı sarı biber dolmaları, portakal ve erikle yapılmış enginar, fava gibi zeytinyağlılar dikkati çekiyor imiş. Ancak yaprak kuzu ciğeri, özel sosuyla etli pazı sarma, kuzu incik, hatta çökertme gibi sakatat ve et yemekleri de var. İmiş diyorum çünkü bu benim aldığım bilgiler doğrultusunda verdiğim bir bilgi:))


   Adres veriyorum hemen.. Kar gelmeden gidin, görün, yiyin diye.

   Zeytinoğlu caddesi yeşim sokak No:7  Etiler   
   
   0212 352 26 26    Maria'nın Bahçesi
 
 



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder