Çarşamba, Ocak 16, 2013

Nazım Hikmet Sergisi ve NutriCook'tan olma Chili Con Carne




   Ah bir tarif öğrendim ki bugün ne siz sorun ne de ben söyleyeyim... Diyeceğim ama o zaman size ulaştıramam:) Neyse ki siz sormadan yazıyorum ben zaten :) Esprimin kötülüğünü mazur görün. Nadir de olsa güzel espriler yaparım ama.

   Tarifi hemen söylüyorum. Chili Con Carne! Nasıl çok lezzetli değil mi? Tamam tamam. Gevezeliği bir yana bırakıp tarifimi anlatmaya girişiyorum hemen. 
   Chili Con Carne, rengarenk meksika fasulyesinin (kırmızı fasulye) dana etiyle buluşması sayesinde yapılan bir yemeğin ismi oluyor. Meksika ve Amerika’da yapılan geleneksel ve baharatlı bir et yemeğidir. Sığır etinden yapılıp acı biberler, otlar ve diğer baharatlarla tatlandırılır. Chili Con Carne’nin birçok çeşidi vardır ve tavukla da yapılabilir. Chili Con Carne, geleneksel bir Latin Amerika yemeği olarak geçiyormuş.

   Ben size tarifi yazayım da siz bir deneyin! Mmm.. Gerçekten şahane oldu! 

   Ama ondan önce. Asıl söylemek istediğim bir şey var. 'Nâzım 111 Yaşında – Nâzım’ın Sanatı, Sanatçıların Nâzım’ı Sergisi'. Caddebostan Kültür Merkezinde. 12 Ocak 2013 ile 7 Şubat 2013 tarihleri arasında ziyaret edebilirsiniz. Çok kısa bir süre bence o yüzden kaçırmamanızı tavsiye ederim. 


   Sergide ayrıca hepimizin gönlünde şiirleriyle taht kurmuş olan büyük şair Nâzım Hikmet’in az bilinen ressam yönüne ve sanat dünyasında şiirleriyle olduğu kadar, resimleriyle de yeri olduğuna vurgu yapılıyormuş.


   Biliyor musunuz? Nâzım’ın esinlendirici gücü, yalnızca kendi ülkesinin insanları ya da uzun yıllar yaşadığı Sovyetler Birliği’yle sınırlı kalmamış. Japonya’dan Afrika’ya, Küba’dan Arjantin’e, güçlü bir vericinin sinyalleri gibi tüm yeryüzüne dağılmış.

   Büyük devrimci Che Guevara, 6 Temmuz 1958 günü, Meksika’da hapisteyken, ailesine yazdığı mektupta, Kübalı devrimcilere katılmaya karar verdiğini, belki de bu uğurda hayatını kaybedebileceğini açıkladıktan sonra şöyle demiş: “Şimdiden ölümümü bir başarısızlık olarak görmüyorum. Hatta Hikmet’in de dediği gibi, ‘Yalnız yarım kalmış bir şarkının acısını toprağa götüreceğim.’

   Görülmeye değer... Ben bugün orada olacağım.


   Şimdi ise sıra tarife geldi. Ben Tefal'in NutriCook tenceresini aldım ve denemek üzere bu yemeği yaptım. 



     Chili Con Carne



  • 500 gr. kuşbaşı dana eti                 
  • 1 adet ufak dolmalık kırmızıbiber
  • 400 gr. konserve kırmızı Meksika Fasulyesi
  • 1 adet soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet kereviz sapı
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 150 gr. doğranmış domates
  • 150 ml. su
  • Kimyon, paprika, kişniş, tuz ve karabiber

  • Soğan ve sarımsağı soyup yemeklik doğrayın. 
  • Kereviz yarım cm kalınlığında doğrayın. 
  • Dolmalık biberi ikiye kesin, çekirdeklerini temizleyin ve ince şeritler halinde kesin. 
  • Zeytinyağını NutriCook tenceresinde ısıtın ve etleri hafif kahverengi oluncaya kadar sürekli karıştırarak pişirin. 
  • Daha sonra sırasıyla soğan, biber, kereviz, sarımsak, kimyon, paprika, kişniş, domates ve suyu ekleyin. Tuz ve karabiberle tatlandırın. NutriCook'un kapağını kapatın.
  • Kontrol saatini 8 dakikaya ayarlayın. 
  • 3. programı seçin. 
  • Buhar çıkışı gerçekleştiğinde ateşi kısın, böylece geri sayım başlamış olur. İşaret belirdiğinde ateşi kapatın ve program seçiciyi buhar konumuna getirin. Böylece düşük basınçta buharlı pişirme otomatik olarak başlar. 
  • Pişirme işlemi tamamlandıktan sonra, NutriCook’un kapağını açın. 
  • Fasulyeleri ekleyip 15 dakika ısıtın. 
  • Gerekirse tekrar baharatlandırın. 
  • Servis tabaklarına alıp sıcak olarak servis yapın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder