Perşembe, Mart 07, 2013

Lokma Cafe- Hayal Kırıklığı




   Geçenlerde uzun zamandır görmediğim bir arkadaşım geldi İstanbul'a. Güzel bir kahvaltı yapalım manzaraya karşı diye düşünüp Rumeli Hisarı taraflarına gittik. Bebekte kahvaltı için en çok Kale'yi seviyorum. Fakat yer bulamadığımız için Lokmaya oturalım dedik. Daha önce gitmemiştim en azından denemiş oluruz diye düşündüm. 


   Keşke düşünmeseymişim. Biliyorum o tarafta hangi cafeye girerseniz girin hemen hemen aynı hesabı ödüyorsunuz. Ama kahvaltıdan kahvaltıya mutlaka fark vardır. Garson 3 kişi olduğumuzu görünce serpme kahvaltı getireyim ben size dedi. Ona bıraktık tamamen. Gelen kahvaltılıkları saymak istiyorum tek tek. O kadar sinir oldum yani:) Bir lokmacık kaselerde (kase diyorsam dünyanın en küçük boyutunda olanları) nutella, tadı berbat 2 adet reçel, bal kaymak, peynir ve cherry domates ama 3 adet domatesi ortadan bölüp getirmişler. Aynı tabağın içine salatalığın çeyreğini doğrayıp koymuşlar. Yani abartmak gibi olmasın gerçekten de bu şekilde bir kahvaltıyla karşılaştık. Masamız gariban masası gibiydi. Domatesleri unuttular, kahvaltı sonunda getirdiler. Her şey tek tek hesaplanıp getirildi. Bir lokmacıktan da ufak reçellerin fiyatları 5-6 lira falandı sanırım. Aslında say say bitmez. İsminden de anlaşıldığı üzere her şey bir lokma halinde geliyor. Ben menemen tercih ettim ama çok kuru geldi. Arkadaşım sucuklu, kaşarlı yumurta tercih etti. O bayağı bir güzeldi. Hücum ettik tabağına çocuğun. Yazık oldu:)


   Ben eğer dışarıda kahvaltı yapmayı tercih ediyorsam gittiğim yerde, evde yediğimden daha güzel bir kahvaltı ile karşılaşmak isterim. Ya da aynı özeni görmek isterim. Önce gözüm, sonra karnım doysun isterim:) O basit kahvaltıya 3 kişi ödediğimiz hesap 155 lira olmamalı. 

   Ben yemek konusunda pinti olamam. Güzel bir yemek yiyorsam fiyatını çok önemsemem. Ama Lokma benim için sınıfta kaldı! Bir daha gitmem. Gerçi benim gidip gitmemem bir şeyi değiştirir mi bilemiyorum. Sosyetikler pek seviyor orayı. 


   Ah nasıl içimde kalmış. İçerlemişim:) Daha yazacağım da kendimi durdurmaya çalışıyorum resmen. Güzel yerleri yazıyorsam hoşuma gitmeyen yerleri de yazmam gerektiğini düşünüyorum. İçinizden gidip beğenen de olmuştur mutlaka. Tercih meselesi. Ama ben öneremeyeceğim maalesef. Yalnız hiç mi iyi tarafı yok bu cafenin diye sorarsanız var tabii. Oradaki cafelerin arasında en iyi manzaraya sahip bence. Terasa oturursanız çok daha keyif alırsınız. 

   Bu arada yemekleri için bir şey söyleyemeyeceğim. Denemedim. Ama yorumlara baktım da beğenmeyen yok gibi. Belki de tek sorun kahvaltılarındadır. Bilemeyeceğim... Son olarak bir uyarı! Garsona bırakmayın ne yiyeceğinizi. Bırakırsanız yanarsınız bizim gibi :)

   Ben size kahvaltıda hazırlayabileceğiniz lezzetli mi lezzetli 2 tarif veriyorum. Afiyet olsun:)


Üstsüz Tostlar


  • Kepek ekmeği      
  • Tost ekmeği
  • Çavdar ekmeği
  • Beyaz peynir
  • Cheddar peyniri
  • Kaşar peynir
  • Dana jambon
  • Hindi jambon
  • Yumurta
  • Zeytin ezmesi
  • Dereotu, taze nane, taze fesleğen
  • Pul biber
  • Hardal 



  • Kepek ekmeğine, çatalla ezilmiş beyaz peynir ve kıyılmış dereotunu sürün. Pul biber serpin.
  • Beyaz tost ekmeğine, hardal sürün, üzerine hindi jambon ve cheddar peynirini koyun. Fırından çıktıktan sonra sahanda pişmiş yumurtayı ekleyin.
  • Çavdar ekmeğine, zeytin ezmesi sürün, dana jambon ve kaşar peynirini koyun, pul biber serpin.
  • Ekmekleri 180 derece ısıtılmış fırında 5-8 dakika peynirler hafif eriyene kadar tutun.
  • Dereotu, nane ve taze fesleğeni ilave edin.


-Yumurtayı tavada yuvarlak metal bir kalıp ile pişirirseniz güzel bir şekil elde edersiniz.


Gurme Simit


  • 2 tahıllı simit                                          
  • Taze fesleğen veya reyhan yaprakları
  • 2 yemek kaşığı hardal veya zeytin ezmesi
  • Dil peyniri veya mozarella peyniri



  • Simitleri ortadan ikiye kesin.
  • Her iki tarafa hardal ya da zeytin ezmesini sürün. 
  • Tek tarafına reyhan yaprakları ya da fesleğen yapraklarını koyun. Peynir dilimlerini dizin. 
  • Simitin üst parçası ile kapatın.
  • Arzu ederseniz fırında 5 dakika ısıtıp servis edebilirsiniz.




 

4 yorum:

  1. evet dedikleriniz dogru.biz de esimle gitmistik.resmen ackalktik.bir daha gittigimizde terasta oturup manzaraya karsi cayimizi icerken,yanimda biraz peynir ve zeytin ve pastirma goturdum de doyduk ama manzara nefisti.

    YanıtlaSil
  2. eyvah eyvah... yarın arkadaşlar buraya rezervasyon yapmışlar... scheiiiiiisseeeee.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki siz seversiniz belli mi olur:) Bana kalirsa Kale'nin kahvaltisi cokcok daha guzel. Denemenizi tavsiye ederim. En azindan benim gibi once gozum doysun diyorsaniz tam size gore:)

      Sil