Çarşamba, Mart 20, 2013

Keşfet Hecha'yı Yap Yemeklerin Hasını :)




   Ben maalesef geç keşfettim bu döküm tavayı. Hep beğenmişimdir ve istemişimdir bir döküm tencere ve tava almayı ama bir türlü karar veremedim hangisini almam gerektiğine. İkea'dan aldığım tamamen hayal kırıklığıydı çünkü. Sonra aklıma geldi. Çok önceden izlediğim bir Martha Stewart programında, konuk şef kendi döküm tavasını yanında getirmişti. Kullanmaktan iyice kararmış ve üstüne cilalanmış gibi görünen tavanın kendisine büyükannesinden kaldığını açıklamıştı. 

   Senelerdir kullanılmış ve kullanılmakta olan, yanında taşıyacak kadar değerli bu tavanın markası Hecha idi. Araştırdım nerelerde bulabilirim diye. Boyner'de ve Tepe Home'da bulabilirsiniz. Artık dikkatimi çektiği için her gidişte yeni bir ürünle karşılaşmaya başladım. Küçük yahni tencerelerini görmeniz lazım bir de o kadar sevimli ki insan alıp evinin ortasına koymak istiyor:)


   Benim için sırada Grill Plate ve Griddle var. Griddle tam barbekü severlere göre. Sitesinden girip bir göz gezdirin derim.

    İspanyol dilinde mükemmel pişirilmiş anlamında kullanılan Hecha, geleneksel ve köklü bir pişirme yönteminin, modern ve yaratıcı bir anlayışla buluşmasını amaçlamış. Çabuk ısındığı için yemekte lezzet kaybı yaşanmıyor. Et ve sebzeler doğallığını koruyor. 


                                    Reklamları da yaratıcı olmuş değil mi?:)





   Yukarıda resimde gördüğünüz tava, Burger Pan. Yani çift gözlü burger tavası. İsterseniz birinde ekmeğinizi ısıtırken diğerinde köftenizi yapabilirsiniz. Ya da resimdeki gibi farklı kullanabilirsiniz.

   Yediğim bütün yemekleri neredeyse aldığım tava ile yapıyorum. O da sırf tavayı kullanabilmek için:) Size de bir tarif veriyorum. Ama ricam, tarifi bu tavalardan biri ile denemeniz. Daha önce kullandığınız tavada yaptıklarınız ile arasındaki farkı anlayacaksınız. Benim aldığım tava GrillPan olarak geçiyor.


T-Bone Steak




  • 1 adet t-bone steak
  • 1 dal taze biberiye                     
  • 1 tutam deniz tuzu
  • 60 ml sızma zeytinyağı
  • 3 adet havuç
  • 150 gr bezelye
  • 1 çay kaşığı toz kişniş
  • 1 çay kaşığı susam yağı
  • 1 tutam taze kişniş
  • 1 yemek kaşığı tane hardal



  • T-bone steak’ı taze biberiye, deniz tuzu ve zeytinyağında dinlendirin. 
  • Havuçların kabuklarını soyduktan sonra haşlayın. Toz kişniş, susam yağı ve tuz ile püre edin. 
  • Bezelyelerinizi haşlayın. Taze kişniş ve bir miktar zeytinyağı ile püre edin. 
  • Soslarınızı üç ayrı kaba koyun. 
  • GrillPan’i ocağınızın üzerine yerleştirin, 3-4 dakika kadar orta ateşte ısıtın. 
  • T-bone steak’ı GrillPan'da her iki tarafı da arzuya göre 3-5 dakika arasında pişirip soslar ile birlikte servis edin.
  • Afiyet olsun.



   
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder